נתונים: קניה ממוצעת בגלידריה עומדת על 30 ש"ח

רגע לפני שהקיץ נגמר החליטו ברשת הגלידריות הגדולה בישראל אלדו לבדוק באמצעות חברת Como, שמפתחת פתרון למועדוני לקוחות חכמים, איך הישראלים אוהבים את הגלידה שלהם. הישראלי הממוצע צורך כ-8 ליטר גלידה בשנה ונהנה ממבחן מגוון במיוחד בגלידריות, אבל הבדיקה של אלדו ו-Como העלתה שדווקא טעם השוקולד הקלאסי זוכה בתהילה.



סקר שערכה Como בקרב אלפי חברי המועדון של רשת אלדו, מצא כי כשבוחנים את עשרת הטעמים המועדפים, 20% מהישראלים בחרו בשוקולד כאהוב ביותר. צמוד אליו נמצא וניל עוגיות (17%), במקום השלישי נמצא פררו רושה (13%), נושף בעורפו טעם הווניל הקלאסי (12%) ובמקום החמישי ניצב טעם קינדר בואנו (11%). פיסטוק, שהוכתר פעם כטעם האהוב על-ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו, ניצב במקום השישי (9%), אחריו לוטוס (6%), ריבת חלב (5%), תות (4%) וטעם עוגת גבינה שסוגר את הרשימה (3%).



שני כדורים בגביע, בבקשה


ומה לגבי הכמות? רוב הישראלים מעדיפים ללכת על הממוצע, כש-39% רוכשים מנת גלידה של 2 כדורים. רק 11% מהישראלים משקיעים ובוחרים בשלושה כדורים, בעוד 26% בוחרים כדור אחד והיתר (24%) בוחרים במנת חצי-חצי. גברים מעדיפים ללכת על גדול כש-15% מתוכם מזמינים פי 2 יותר מנות של 3 כדורי גלידה מאשר נשים (8%). בחיתוך לפי גיל, אפשר לראות שלצעירים מתחת לגיל 18 אין העדפה מסוימת לגודל המנה, אך בני 50 ומעלה נמנעים מלקחת מנה גדולה של 3 כדורים וכמחצית מבני 18-34 מזמינים מנה של 2 כדורים.



גם האופן שבו הישראלים בוחרים לאכול את הגלידה שלהם הוא פרמטר חשוב. מהסקר עלה כי 72% מהישראלים מעדיפים את הגלידה שלהם בגביע וופל לעומת 28% שבחרו בכוס. בנוסף, הישראלים באופן גורף (89%) מעדיפים לאכול את הגלידה שלהם בגלידריה מאשר מעטים (11%) שמעדיפים לקחת אותה הביתה בקרטון.



בצפון אוכלים יותר


בדיקה מעמיקה של Como בקרב גלידריות נוספות בישראל מגלה כי סל הקנייה הממוצע לביקור בגלידריה עומד על כ-30 שקל, אך כשמסתכלים על החלוקה הגיאוגרפית ברחבי הארץ נרשם הבדל מהותי בין הפריפריה לשאר חלקי הארץ. הצפון מוביל עם סל קנייה ממוצע הגבוה ב-45% לעומת סל הקנייה הממוצע בירושלים. כשמאחדים את הצפון והדרום מקבלים סל קנייה ממוצע הגבוה ב-33% לעומת סל הקנייה הממוצע במרכז ובירושלים יחד.



גלידה אוכלים כשחם בחוץ או כשקר?


מזג האוויר החם גורם לישראלים לקנות יותר גלידה? תלוי את מי שואלים. על-פי נתוני Como, אפשר לראות שחברי מועדון נשארים נאמנים במשך כל ימות השנה ומגיעים לקנות ללא קשר לטמפטורה בחוץ, בעוד לקוחות מזדמנים מגיעים יותר ככל שחם יותר בחוץ. ולמרות זאת, גם אם באים יותר אנשים בקיץ, סל הקנייה הממוצע דומה לעונות הקרות יותר. כך, החום אמנם מביא יותר אנשים לגלידריות אך לא בהכרח מפתה אותם להוציא יותר כסף מאשר אם היו מגיעים בחורף.



טרודי צ׳רנוב, מנהלת פיתוח עסקי של רשת הגלידריות אלדו, אמרה על הבחירה בטעם הגלידה האהוב בישראל כי "אין מה לומר, קלאסיקה תמיד מנצחת. לא הופתענו מהבחירה בשוקולד כטעם האהוב ביותר – גם אנחנו ממש אוהבים אותו. עם זאת, כן מפתיע לראות איך מזג האוויר משפיע על הקנייה בשונה מהציפיה האינטואיטיבית".



אמיר כהנא, מנהל אזור ישראל בחברת Como, הוסיף כי "סל הקנייה הממוצע, הטעם המועדף או השפעת מזג האוויר על אופי הרכישה – כל אלה מדגישים את עומק המידע שאלדו ורשתות אחרות שמנהלות את מועדון הלקוחות שלהן על בסיס הפלטפורמה שלנו נהנות ממנו. ביג דאטה הוא תחום שהולך ומתחזק ואין סיבה שרשתות של מסעדות, חנויות אופנה, תחנות דלק ואחרות יישארו מאחור. כשעסק חשוף ליותר נתונים על הלקוחות שלו ועל השוק בכלל, הוא יכול רק לחזק את עצמו ולהגדיל את המכירות שלו בהתאם".

אולי יעניין אותך

 נהון מנהל השיווק והסחר של מכבי פארם ורפאל חדידה ברזילי בעלים חב' ג'רוויטל ישראל צלם א
Alon Yaakob by Nadav Cohen Yonatan
 קליש קרדיט צילום דרור סתהכל
JD SPORTS צילום יחצ (2)
Untitled (1620 × 1080 px) (1)
 מנכל ומבעלי גרג קיטשן צלם אלעד גוטמן (42) -

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח