הקיץ, או בשמו הידוע יותר – עונת המלפפונים, אינו פוסח גם על עסקי יחסי הציבור. עיתונאים רבים בחו"ל, כלי תקשורת מעדיפים אייטמים על העסקת הילדים או מחברות במבצע ובכללי, נראה שגם היח"צנים יוצאים קצת לקייטנה.
אז מה בכל זאת אפשר לעשות כדי ל"עורר" את תקופת הקיץ? קיבצנו עבורכם מספר טיפים:
1. כל חלון הוא הזדמנות: סקרו את החדשות סביבכם ותראו איך אפשר למנף אייטמים חדשותיים לטובת הלקוחות שלכם. עיתונאים מטיילים? תציעו להם לעשות על-הדרך סקירה לתיק המיוחד שיכול להתאים בול לטיולים. חם ולח? זה הזמן למגבונים הלחים שהלקוח שלכם רוצה לקדם. החזרה ללימודים בפתח? עכשיו זה הזמן להציג את הממרח החדש שטעים כל כך בסנדויץ.
2. תכננו מראש: אם מנהלי השיווק או המנכ"לים מתכננים נסיעה ארוכה, תאמו להם ראיונות או שיחות רקע עם עיתונאים טרם הטיסה, כך שיוכלו להתפרסם במהלך הקיץ, גם כשהלקוחות שלכם עדיין מטיילים להם בהולנד. גם ככה אם עיתונאי נפגש היום עם מנכ"ל, ייקח לו זמן עד שהראיון יתפרסם. ארגנו להם רצף פגישות ואחר כך תקבלו רצף פרסומים.
3. מיצוב המותג: זה הזמן לתת למנכ"לים, מנהלי השיווק ולראשי המחלקות אצל הלקוחות שלכם לכתוב מאמרים מקצועיים על תחום התמחותם. אם אין השקות/הפצות/או הודעות מרעישות אחרות, זה הזמן למצב את המנהלים הבכירים כמומחים לתחום עיסוקם. ראש תחום שבבים, יכול לכתוב מאמר על הטכנולוגיה שעשתה את השנה. מנהל משאבי אנוש, יסקור את הטרנדים בענף לשנה הבאה.
4. תהפכו כל אבן: זה הזמן להרחיב את מעגל "חיפוש האייטמים" שלכם. דברו עם מנהלי משאבי אנוש, מנהלי לקוחות, אחראי תוכן או כל גורם בחברה שיכול לספר לכם על פרויקטים שהם עובדים עליהם או על גל הגיוס הגדול לקראת השנה החדשה.
5. צאו מהמשרד! זה הזמן לעזוב את המזגן והכיסא הנוח וללכת לבקר אצל הלקוחות שלכם. אין טוב יותר משיחה פנים-מול-פנים עם הנפשות הפועלות בשטח על מנת להבין על אילו פרויקטים גדולים הם עובדים. אתם גם תהנו מקצת אוורור מארבעת הקירות של המשרד, וגם תחזקו את הקשרים עם הלקוחות שלכם.
6. חזקו קשרים שהתרופפו: במהלך העבודה הלחוצה של כל השנה אולי שכחתם כמה עיתונאים בדרך. אולי פחות שמרתם על קשר רציף עם חלקם. זה הזמן לתקן את זה! קבעו לעצמכם שכל יום אתם מדברים עם 3-4 עיתונאים שחשוב לכם לחדש או להדק את הקשר איתם. למרחיקי הלכת – קבעו עם חלקם גם שיחה אישית על כוס קפה.
7. נקו את האורוות: זה הזמן לעשות סדר ברשימות התפוצה, תבניות המסמכים, הניירת שהצטברה על השולחן. כל מה שדחיתם במהלך השנה הקאוטית ועכשיו יש לכם את הזמן לעשות את זה. למרחיקי הלכת – שפצו את המשרד או אפילו רק חדשו את אתר האינטרנט שלכם. התחלה חדשה ונקייה לשנת פעילות חדשה ופוריה.
נ.ב1: המאמר נכתב מתוך הנחה שאתם, יח"צנים יקרים, לא יצאתם לחופש בעצמכם. אם זה המצב – תהנו ותצברו כוחות לשנה החדשה.
נ.ב2: במזרח התיכון, כמו במזרח התיכון, המלחמה מסדרת ליח"צנים עוד הרבה אופציות לאייטמים. והיח"צנים עפים על זה.
* לימור הירשפלד, מנהלת תיקי לקוחות במשרד יחסי הציבור דוניצה תקשורת