חברת "יפעת מחקרי מדיה מתקדמים" מקבוצת "יפעת" המשווקת את שירות "ניתוח תדמית בכותרות- כי הכותרות קובעות!". מציגה את הסיכום החצי שנתי של משרדי הפרסום בכותרות העיתונות היומית. הדרוג כולל ניתוח הופעות משרדי הפרסום בכותרות וכותרות המשנה של העיתונות היומית (ידיעות אחרונות, מעריב, הארץ,גלובס, יתד נאמן, המודיע והצופה) לחציון ראשון של שנת 2007.
מקאן אריקסון הוא משרד הפרסום המוביל באזכור בכותרות העיתונות היומית בחציון הראשון של שנת 2007. המשרד אוזכר בכ- 60 כותרות, וכמחצית מתוכן חיוביות באופן מובהק. המשרד אוזכר בכותרות בעיקר בהקשר לזכייה במכרז הפרסום של עיריית ת"א, הזכייה בתקציב הפרסום של ברק, רכישת חברת ההפקות מטר, סיום הסכסוך עם ערוץ 10 על מחירי הפרסום, ההיעדרות מתחרות קקטוס הזהב, ופרשת סלקום.
במקום השני בטבלה ממוקם משרד באומן בר ריבנאי עם 50 כותרות שכרבע מהן חיוביות באופן מובהק. המשרד אוזכר בהקשר לזכייה במכרז תקציב ארקיע, ההיעדרות מתחרות קקטוס הזהב, ועזיבת לקוחות כמו הבנק הבינלאומי, משען, ברק ושקם אלקטריק.
גיתם BBDO נמצא במקום השלישי בכותרות עם 42 אזכורים, כ- 40% מהם חיובים באופן מובהק. המשרד אוזכר בעיקר לאור ההיעדרות המתוקשרת מקקטוס הזהב, הקמת היחידה הייעודית לטיפול בתקציבים קטנים והשתתפות במכרזי פרסום שונים.
אדלר חומסקי ורשבסקי ממוקם בצמוד לגיתם עם 41 כותרות שכ- 60% מהם חיוביות באופן מובהק. המשרד אוזכר בעיקר בשל שיתוף הפעולה שם משרד הפרסום שפי, קבלת תקציב טורנדו, הקמת חברה לתוכן שיווקי וחוות דעת משפטית אשר קבעה כי המשרד וחברת החשמל לא יוכלו להמשיך בהתקשרות ביניהם.
זרמון גולדמן עולה (בהשוואה למיקומו בדירוגים קודמים) למקום החמישי באזכור בכותרות. המשרד אוזכר בעיקר בזכות הזכייה בתקציבי שקם אלקטריק ומחסני תאורה, והזכייה בתקציב הרכבת לאחר פרישת משרדי הפרסום האחרים מהמכרז.
במקום העשירי ממוקמים המשרדים גלר נסיס, גליקמן נטלר סמסונוב ואריאלי עם 12 כותרות כל אחד.
שלושת תחומי הסיקור הבולטים בהם מוזכרים משרדי פרסום הם: פעילות עסקית (67% מהסיקור) שעוסקת בעיקר במעבר תקציבים, שיווק ופרסום (16%) אשר עוסק בתחרות הקקטוס, אפי ותחרויות בינלאומיות שונות, ומינויים ויחסי עבודה (9%), העוסק בקידום ומעבר בכירים ממשרד למשרד.
מוספי העיתונים שנותנים את הבמה הגדולה ביותר למשרדי הפרסום בכותרותיהם הם מגזין הערב של גלובס (61% מאזכורי משרדי הפרסום), דה מרקר (21% מאזכורי משרדי הפרסום) ומעריב כלכלה (10% מאזכורי משרדי הפרסום).
הפרסומאים המובילים:
חמשת הפרסומאים המובילים בכותרות הם: אילן שילוח (19 כותרות), ראובן אדלר (16 כותרות), יאיר גלר (11 כותרות), מושיק תאומים (10 כותרות) ואודי פרידן (9 כותרות).
נתי יעקובי, מנכ"ל יפעת מחקרי מדיה מוסיף: " אילן שילוח אוזכר בהקשר לסיום הסכסוך המסחרי עם ערוץ 10, השקעה בחברות כמו קיוב אפקט ופאמיליון וייצוג ענף הפרסום מול דרור שטרום בנושא עמלות היתר. אדלר אוזכר בכותרות עקב ייעוץ לסבן, פרס וברק והקושי המשפטי בהארכת החוזה עם חברת החשמל. יאיר גלר מוזכר לרוב בתוקף תפקידו כיו"ר איגוד חברות הפרסום ומוזכר עקב ההתנהלות סביב תחרות הקקטוס, סוגיית עמלות היתר ועוד."