נתוני סקר TGI בוגרים גל 2 2009 (המשקפים את התקופה ינואר עד דצמבר 2009), שיתפרסמו במלואם השבוע, מביאים לסיומו עשור של איסוף מידע, חסר תקדים המלמד על השינויים הרבים שהתרחשו במפת התקשורת, בעמדות הציבור, בצריכת המוצרים והשירותים וכל הקשור להתנהגות הצרכן הישראלי מתחילת המילניום ולפניו.
תחילת העשור השני של המילניום פוגשת סביבת מדיה שונה לחלוטין מסביבת המדיה בשנת 2000 כאשר בתחילת העשור מעל 70% מכלל האוכלוסייה נחשפו ביום חול ממוצע לאחת מ-4 העיתונים היומיים הוותיקים. כיום, שיעור החשיפה היומית לאותם ארבע עיתונים עומדת על כ-46% (חשיפה בנטרול חפיפה). השינוי בסביבת העיתונים היומיים שהתחילה ב-2006 עם כניסתו של "ישראלי" והיום ממשיכה עם "ישראל היום" הצליחה לשנות את המגמה וליצור גידול בשיעור הקריאה היומית חזרה לרמה של כ-60% אבל עדיין נתון זה רחוק מימי הפסגה בתחילת העשור. אז כמובן, מדובר היה בסביבה תקשורתית בה רק כ-35% מאיתנו נהגו לגלוש באינטרנט. היום האינטרנט הפך להיות חלק אינטגראלי יום יומי של האוכלוסייה – ומעל 75% מהציבור נוהג לגלוש באינטרנט דבר שמסביר, באופן חלקי, את הצורך בשינוי המודל העסקי של חלק מהעיתונים היומיים.
התנהגות ההאזנה לרדיו גם הושפעה מהשינויים בסביבת המדיה / טכנולוגיה לאורך זמן ושיעור ההאזנה היומית ירד מכ-85% ל-75% במהלך העשור. שינוי זה מושפע בין השאר מהתפתחויות הקשורות לנגישות המוזיקה הנובעת, ממגוון מכשירים כגון נגני mp3 / mp4 הנמצאים בבעלותם של כ-35% מכלל האוכלוסייה גילאי 18+ ומעל 50% כאשר מתייחסים בנוסף לנגנים הקיימים כפונקציה בתוך טלפון הסלולארי.
השינויים בהתנהגות הציבור כלפי השימוש במדיה בא לידי ביטוי בעמדות הציבור. 57% מהאוכלוסייה מדווחים כיום על שימוש באינטרנט כמקור הראשון שלהם למידע לעומת 22% בתחילת העשור. לעומת זאת, 57% טוענים שהם יכולים להסתדר ללא עיתון יומי לעומת 42% שהצהיר על כך לפני עשר שנים. כמו כן, כיום, 44% דיווחו על האזנה לחדשות ברדיו באופן יומי לעומת 47% בשנת 2000.
לא רק כלפי המדיה נצפו שינויים בעמדות הקהל במהלך העשור האחרון. פרק סגנון חיים של הסקר מלמד על שינויים מהותיים בהתנהגות ועמדות הציבור משנת 2000. בהתייחסות לנושא הבריאות, בשנת 2000 כ-27% מגילאי 18+ נהגו לעשן באופן קבוע ושיעור זה ירד ל-19% בסיום העשור. במקביל, 34% מדווחים כיום שהם מתעמלים באופן קבוע לעומת רק 26% לפני 10 שנים. מעבר לכך, 52% היום מאמינים כי "מזון מהיר הוא זבל" וזאת לעומת רק 32% כאשר ציינו זאת לפני 10 שנים. שינויי בעמדה זו בה לידי ביטוי גם ב-% המדווחים על ביקור במסעדת המבורגר מידי חודש שעמד על כ-23% בשנת 2000 והיום עומד על כ-13%.
איתן כסיף מנכ"ל TGI ישראל הוסיף כי סקר TGI ככלי העוקב באופן שוטף אחר מגמות השוק בישראל מספק לענף השיווק והפרסום כלי רב עוצמה לניתוח לאורך זמן של פרופיל ההתנהגות ועמדות הצרכן הישראלי , בין השאר גם בנושאים לא צרכנים כגון פוליטיקה וקהילה בהם ניתן לראות תופעות חברתיות כגון: שלכאורה נראה שקיימת יותר אופטימיות באוכלוסיה בנושא "הפער בין חילונים לחרדים" כאשר בשנת 2000 41% הצהירו כי הפער אינו ניתן לגשר והיום עומד על 35%. בפועל לא מדובר על קונצנזוס – ה"שיפור" נובע בעיקר משינוי עמדות קהל החילוניים שרמת ה"פסימיות" שלהם ירדה ל- 47% בסוף 2009 – לעומת 53% בשנת 2000 אך בקרב קהל החרדים המגמה שונה ו-18% מפלח זה אינם חושבים שניתן לגשר על הפער לעומת רק 11% שציינו זאת בשנת 2000. כמו כן, בנושא תהליך השלום וויתור על שטחים, 33% של כלל האוכלוסייה מסכימים כיום כי "למען השלום צריך לוותר על שטחים" וזאת לעומת 44% בתחילת העשור. ירידה זאת הינה כללית לכלל האוכלוסייה. קיים כמובן שוני בפלחי אוכלוסיה שונים – לדוגמא, בקרב דתיים לאומיים מ-11% בשנת 2000 ל-8% היום ובקרב חילוניים מ-59% ל-49% כיום. שיא ההסכמה עם ההיגד היה בשנת 2005 כאשר 51% מהאוכלוסייה הסכימו כי "למען השלום צריך לוותר על שטחים" (68% בקרב חילוניים ו-16% בקרב דתיים לאומיים).