חברת התיירות גוליבר מסכמת שנה וצופה מה יהיה בשנה הבאה: המשך התאוששות תחום התיירות והגברת התחרות בין חברות הצ'רטר לחברות התעופה הסדירות.
מהחברה נמסר כי היעדים המבוקשים ביותר בתחום הנופש בשנת 2006 היו: אנטליה, ברצלונה, ברלין, פראג, מינכן ואיי יוון.
לדברי צביקה קרפל, מנכ"ל גוליבר, "כבר כעת רואים שיעדים אלו יישארו פופולאריים גם בשנה הבאה. בנוסף, אנו מעריכים כי תמשך המגמה של ישראלים הנופשים נופש משפחתי בישראל ואפילו תהיה חזרה מסוימת של תיירים לסיני. בגלל האטה בתיירות הנכנסת, יוצאים המלונאים במבצעים שמטרתם לגרום ליותר ישראלים לנפוש גם בישראל, ואכן התחושה היא שנופש בישראל מהווה אלטרנטיבה מצויינת לנופש בחו"ל".
לפי נתוני החברה, ברור כי למלחמה הייתה השפעה מכרעת על התיירות. לדברי קרפל, "המלחמה התרחשה בחודשי השיא של התיירות, והתחום נפגע בצורה משמעותית. ההתאוששות מהמלחמה הייתה איטית, ורק בחודש נובמבר ראינו חזרה מלאה למסלול".
קרפל: "אנו מעריכים שבשנה הבאה יהיה גידול משמעותי בתחום התיירות ביחס לשנת 2006, בין היתר בגלל שהרבה חופשות מתוכננות בוטלו בגלל המלחמה. "בנוסף, לירידת ערך הדולר השפעה חיובית על החלטתו של הישראלי לצאת לחופשה בחו"ל במדינות מטבע הדולר. כבר כעת רואים עלייה משמעותית של מספר המזמינים מוצרי תיירות לשנת 2007 ביחס לחודשים מקבילים אשתקד".
בנוסף, קרפל מעריך כי בשנת 2007 חברות התעופה הסדירות יציעו יותר ויותר מוצרים מבוססי טיסות סדירות לקהל הישראלי, ותגבר התחרות עם חברות טיסות הצ'רטר.
לפי נתוני החברה, השנה היה גידול של כ- 20 אחוז בכמות המזמינים דרך האינטרנט.
לדברי קרפל, גוליבר מתכוונת להמשיך להשקיע בקיים בשנה הבאה, אך גם להרחיב את תחומי פעילותה. "אחת המטרות היא להפוך לגורם מרכזי גם בתחום התיירות הנכנסת, ולנצל את המשאבים המקצועיים והטכנולוגיים של גוליבר לצורך הנושא".
קרפל: "תחום התיירות הנכנסת הוא אחד התחומים הכי פחות יציבים בכלכלה הישראלית. תדמיתה העולמית של ישראל הנה בעייתית מספיק, וכל אירוע משפיע על התחום. מדיניות השמיים הפתוחים מהווה חלק חשוב במכלול פעולות אלו, ויש לוודא שמדיניות זו מיושמת הלכה למעשה. חייבים להפוך את ישראל ליעד אטרקטיבי מבחינת המחיר לתייר, ואנו מתכוונים לפעול בנושא".