בצל מגיפת הקורונה העולמית והמשבר הכלכלי שנגע בעסקים רבים גם בישראל, eBay יצאה כבר בתחילת המשבר בחבילת הטבות ייחודית, הכוללת פתיחת חנות אונליין חינם, מערך הכשרה ללא עלות והקמת מתחם ייעודי למסחר כל-ישראלי – מוכרים ישראלים לקונים ישראלים, במטרה לחזק את עשרות אלפי המוכרים הישראלים שלה בפרט ואת בעלי העסקים הקטנים והבינוניים (SMB) בישראל בכלל. לאחר חודשיים של פעילות בתקופה זו מפרסמת eBay נתונים בלעדיים בכל הנוגע למכירות של מוכרים ישראלים באתר, היענות בעלי העסקים למעבר לפעילות באונליין ועוד.
מנתוני החברה עולה כי בחודש אפריל נרשמה עלייה של 40% במספר המוכרים הישראלים ב eBay לעומת חודש מרץ שקדם לו. במקביל נרשמה עלייה של 46% במכירות ישראלים לחו"ל וכן של מאות אחוזים למוצרי צריכה בצל מגיפת הקורונה.
המוכרים החדשים שהצטרפו לeBay באים מקטגוריות הפעילות הבאות: אופנה (23%), בית וגן (19%), תכשיטים (11%), אלקטרוניקה (10%) ולאחריהם קטיגוריות נוספות כגון: קוסמטיקה, אומנות, משחקים, יודאיקה, חלקי חילוף לרכב ועוד.
עוד עולה כי, 5 המדינות שאליהם הישראלים מוכרים הכי הרבה הן: ארה"ב, בריטניה, ישראל, גרמניה וקנדה, כאשר הקטגוריות הכי נמכרות מישראל לכל העולם הן: ויטמינים ומינרלים, משקפי שמש, טלפונים סלולאריים ואביזרים לסלולאריים ולאחריהן קטגוריית מוצרי האנטי-אייג'ינג.
לדברי אנה פלקין , מנהלת חטיבת פיתוח עסקי eBay ישראל, רוסיה ומזרח אירופה: "בימים בהם אנו מתוודעים להיקף ועומק הפגיעה בעסקים הקטנים אנו ב- eBay ממשיכים לחזק את פעילותם העסקית של המוכרים הישראלים באתר. העלייה של 40% במספר המוכרים החדשים שהצטרפו רק בחודש האחרון לפלטפורמה מעניקה משנה תוקף לתפקידו של עולם האיקומרס במשבר העולמי ואנו גאים שבעלי עסקים ישראלים בחרו ב eBay כפלטפורמה שבה ימשיכו ויניעו את עסקיהם גם בתקופה זו.
"גם תחומי הייצוא השתנו והמספרים שלנו מראים עלייה של מאות אחוזים בקטגוריות ה"גל השני". אם בגל הראשון ראינו זינוק אדיר במוצרים כמו אלכוג'ל ומסיכות לפנים, הרי שכעת משהביקוש התייצב, אנחנו רואים פריחה של קטגוריות ה"בידוד" – מוצרים לטיפוח אישי כמו צבע לשיער ומסיכות פנים, מוצרים לכושר שניתן לעשות בבית וגם מוצרים בידוריים כמו משחקי ווידאו", מוסיפה פלקין.
מנתוני המכירה של מוכרים ישראלים ברבעון הראשון של 2020 עולה כי מוכרים ישראלים מוכרים מוצרים בעלי ביקוש רב בעת הזו, כאשר נרשמה עלייה משמעותית במכירות לארה"ב, אנגליה וקנדה! עיקר המכירות לארה"ב הן של ויטמינים, נעלי ספורט ומשחקי וידאו, כאשר לאנגליה וקנדה נמכרו בעיקר מוצרי צבע לשיער (עליה של 400%!) ומשחקי וידאו (עליה של 300%)
מכירות לפי הקטיגוריות הצומחות ביותר:
מוצרי בריאות בצל מגיפת הקורונה:
- חליפות מיגון– 300 פריטים נמכרו (לעומת פריטים בודדים בעבר בעיקר לארה"ב
- אוקסימטר(מד המוגלובין)– 300 פריטים נמכרו.
- מסיכות– נמכרו באלפי יחידות
- מד חום– נמכרו למעלה מ 800 פריטים.
צמיחה משמעותית ניכרת גם בקטגוריית הפנאי וכלי הנגינה:
- קלפי משחק– נמכרו למעלה מ- 2,200 פריטים.
- גיטרות ומוצרים נלווים– נמכר מספר שיא של למעלה 8,500 פריטים.
שכללו בעיקר:
1. מוצרים נלווים לגיטרה- 6,400 פריטים.
2. גיטרות אקוסטיות- צמיחה של אלפי אחוזים! מעל 1,000 פריטים.
- בריכות חוץ(שכשוכיות)– נמכרו למעלה מ- 600 פריטים.
- משחקי וידאו– גם בתחום הגיימינג נרשמה עלייה ונמכרו למעלה מ- 5,700 פריטים בעיקר לארה"ב.
- צעצועים– נמכרו מעל 4,000 פריטים.
גם קטגוריית הספורט רשמה צמיחה ניכרת של מאות אחוזים שכללה מכירות בעיקר לארה"ב:
- ציוד חדר כושר לבית– נמכרו למעלה מ 2,900 פריטים כאשר הפריט המוביל הינו מוט מתח שרשם צמיחה באלפי אחוזים ומשקולות שרשמו צמיחה של 300%.
- נעלי ספורט– נמכרו מעל 7,500 פריטים.
- בגדי ספורט– נמכרו למעלה 2,000 פריטים.
החודש האחרון אתגר גם את שגרת הטיפוח וזה לחלוטין ניכר במכירות מוצרי הטיפוח:
- לק ג'ל– נמכרו למעלה מ 7,700 פריטים.
- צבע לשיער– נמכרו למעלה 6,000 פריטים, בעיקר לארה"ב ובריטניה.
קטגורית תחזוקת הבית: (המכירות התבצעו בעיקר לארה"ב)
- צבע ומברשות– נמכרו למעלה מ 2,300 פריטים.
- מוצרי נקיון לבית-נמכרו כ – 6,500 פריטים.
מוצרי אינטרנט ומחשב:
- ראוטרים (Firewall & VPN Devices) ומצלמות אינטרנט רשמו צמיחה של אלפי אחוזים במכירות.
- כבלי אינטרנט ביתי– נמכרו למעלה מ- 3,000 פריטים.
קטיגוריית חיות מחמד:
מסתבר שבתקופה זו לא קיפחנו את חיות המחמד ובקטיגוריית מוצרי כלבים נרשמה עלייה ניכרת שכללה מכירה של למעלה מ 14,000 פריטים. העלייה ניכרה בעיקר במוצרים:
1. לעסנים לכלבים– מעל 2,500 פריטים
2. תרופות וטיפול בקרציות– כ – 2,000 פריטים.