סיכום תקופת הקורונה באי ביי: עלייה של 46% במכירות של ישראלים

בצל מגיפת הקורונה העולמית והמשבר הכלכלי שנגע בעסקים רבים גם בישראל, eBay יצאה כבר בתחילת המשבר בחבילת הטבות ייחודית, הכוללת פתיחת חנות אונליין חינם, מערך הכשרה ללא עלות והקמת מתחם ייעודי למסחר כל-ישראלי – מוכרים ישראלים לקונים ישראלים, במטרה לחזק את עשרות אלפי המוכרים הישראלים שלה בפרט ואת בעלי העסקים הקטנים והבינוניים (SMB) בישראל בכלל. לאחר חודשיים של פעילות בתקופה זו מפרסמת eBay נתונים בלעדיים בכל הנוגע למכירות של מוכרים ישראלים באתר, היענות בעלי העסקים למעבר לפעילות באונליין ועוד.



מנתוני החברה עולה כי בחודש אפריל נרשמה עלייה של 40% במספר המוכרים הישראלים ב eBay לעומת חודש מרץ שקדם לו. במקביל נרשמה עלייה של 46% במכירות ישראלים לחו"ל וכן של מאות אחוזים למוצרי צריכה בצל מגיפת הקורונה.



המוכרים החדשים שהצטרפו לeBay באים מקטגוריות הפעילות הבאות: אופנה (23%), בית וגן (19%), תכשיטים (11%), אלקטרוניקה (10%) ולאחריהם קטיגוריות נוספות כגון: קוסמטיקה, אומנות, משחקים, יודאיקה, חלקי חילוף לרכב ועוד.



עוד עולה כי, 5 המדינות שאליהם הישראלים מוכרים הכי הרבה הן: ארה"ב, בריטניה, ישראל, גרמניה וקנדה, כאשר הקטגוריות הכי נמכרות מישראל לכל העולם הן: ויטמינים ומינרלים, משקפי שמש, טלפונים סלולאריים ואביזרים לסלולאריים ולאחריהן קטגוריית מוצרי האנטי-אייג'ינג.



לדברי אנה פלקין , מנהלת חטיבת פיתוח עסקי eBay ישראל, רוסיה ומזרח אירופה: "בימים בהם אנו מתוודעים להיקף ועומק הפגיעה בעסקים הקטנים אנו ב- eBay ממשיכים לחזק את פעילותם העסקית של המוכרים הישראלים באתר. העלייה של 40% במספר המוכרים החדשים שהצטרפו רק בחודש האחרון לפלטפורמה מעניקה משנה תוקף לתפקידו של עולם האיקומרס במשבר העולמי ואנו גאים שבעלי עסקים ישראלים בחרו ב eBay כפלטפורמה שבה ימשיכו ויניעו את עסקיהם גם בתקופה זו.



"גם תחומי הייצוא השתנו והמספרים שלנו מראים עלייה של מאות אחוזים בקטגוריות ה"גל השני". אם בגל הראשון ראינו זינוק אדיר במוצרים כמו אלכוג'ל ומסיכות לפנים, הרי שכעת משהביקוש התייצב, אנחנו רואים פריחה של קטגוריות ה"בידוד" – מוצרים לטיפוח אישי כמו צבע לשיער ומסיכות פנים, מוצרים לכושר שניתן לעשות בבית וגם מוצרים בידוריים כמו משחקי ווידאו", מוסיפה פלקין.



מנתוני המכירה של מוכרים ישראלים ברבעון הראשון של 2020 עולה כי מוכרים ישראלים מוכרים מוצרים בעלי ביקוש רב בעת הזו, כאשר נרשמה עלייה משמעותית במכירות לארה"ב, אנגליה וקנדה! עיקר המכירות לארה"ב הן של ויטמינים, נעלי ספורט ומשחקי וידאו, כאשר לאנגליה וקנדה נמכרו בעיקר מוצרי צבע לשיער (עליה של 400%!) ומשחקי וידאו (עליה של 300%)




מכירות לפי הקטיגוריות הצומחות ביותר:



מוצרי בריאות בצל מגיפת הקורונה:



  • חליפות מיגון– 300 פריטים נמכרו (לעומת פריטים בודדים בעבר בעיקר לארה"ב
  • אוקסימטר(מד המוגלובין)– 300 פריטים נמכרו.
  • מסיכות– נמכרו באלפי יחידות
  • מד חום– נמכרו למעלה מ 800 פריטים.


צמיחה משמעותית ניכרת גם בקטגוריית הפנאי וכלי הנגינה:




  • קלפי משחק נמכרו למעלה מ- 2,200 פריטים.
  • גיטרות ומוצרים נלווים נמכר מספר שיא של למעלה 8,500 פריטים.

שכללו בעיקר:


1. מוצרים נלווים לגיטרה- 6,400 פריטים.


2. גיטרות אקוסטיות- צמיחה של אלפי אחוזים! מעל 1,000 פריטים.




  • בריכות חוץ(שכשוכיות)– נמכרו למעלה מ- 600 פריטים.
  • משחקי וידאו– גם בתחום הגיימינג נרשמה עלייה ונמכרו למעלה מ- 5,700 פריטים בעיקר לארה"ב.
  • צעצועים– נמכרו מעל 4,000 פריטים.


גם קטגוריית הספורט רשמה צמיחה ניכרת של מאות אחוזים שכללה מכירות בעיקר לארה"ב:



  • ציוד חדר כושר לבית– נמכרו למעלה מ 2,900 פריטים כאשר הפריט המוביל הינו מוט מתח שרשם צמיחה באלפי אחוזים ומשקולות שרשמו צמיחה של 300%.
  • נעלי ספורט– נמכרו מעל 7,500 פריטים.
  • בגדי ספורט– נמכרו למעלה 2,000 פריטים.


החודש האחרון אתגר גם את שגרת הטיפוח וזה לחלוטין ניכר במכירות מוצרי הטיפוח:



  • לק ג'ל– נמכרו למעלה מ 7,700 פריטים.
  • צבע לשיער– נמכרו למעלה 6,000 פריטים, בעיקר לארה"ב ובריטניה.


קטגורית תחזוקת הבית: (המכירות התבצעו בעיקר לארה"ב)




  • צבע ומברשות– נמכרו למעלה מ 2,300 פריטים.
  • מוצרי נקיון לבית-נמכרו כ – 6,500 פריטים.


מוצרי אינטרנט ומחשב:



  • ראוטרים (Firewall & VPN Devices) ומצלמות אינטרנט רשמו צמיחה של אלפי אחוזים במכירות.
  • כבלי אינטרנט ביתי– נמכרו למעלה מ- 3,000 פריטים.


קטיגוריית חיות מחמד:


מסתבר שבתקופה זו לא קיפחנו את חיות המחמד ובקטיגוריית מוצרי כלבים נרשמה עלייה ניכרת שכללה מכירה של למעלה מ 14,000 פריטים. העלייה ניכרה בעיקר במוצרים:


1. לעסנים לכלבים– מעל 2,500 פריטים


2. תרופות וטיפול בקרציות– כ – 2,000 פריטים.



אולי יעניין אותך

 נהון מנהל השיווק והסחר של מכבי פארם ורפאל חדידה ברזילי בעלים חב' ג'רוויטל ישראל צלם א
Alon Yaakob by Nadav Cohen Yonatan
 קליש קרדיט צילום דרור סתהכל
JD SPORTS צילום יחצ (2)
Untitled (1620 × 1080 px) (1)
 מנכל ומבעלי גרג קיטשן צלם אלעד גוטמן (42) -

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח