סיפורו של מותג: הקפה שרצה להיות יותר

פורסם במקור בפרופיל הלינקדאין של רועי לטקה, מנהל תוכן וקריאייטיב ב- Start Up Nation Central.

זה התחיל בביקור של מהנדס שוויצרי ברומא שהבחין בבית קפה אחד עם תור ארוך במיוחד. מובל בידי ניחוח הקפה והסקרנות, הגיע אריק פארב (Eric Favre) עד הבריסטה ודובב אותו במטרה להבין מה גורם להמונים להגיע דווקא לבית הקפה הזה.

פארב גילה שבניגוד לשיטה הנהוגה בכל בתי הקפה באזור, ב-Sant’Eustachio Il Caffè מכינים את הקפה באופן מעט שונה, מורכב יותר, ארוך מעט יותר, שמייצר פס ארומה ייחודי שלא היה ניתן למצוא באף מקום אחר.

הניסיון הראשון של נספרסו למכור מכונות בהשראת השיטה שנחשפה באותו בית קפה רומאי התגלתה ככשלון חרוץ עד שמטה החברה שקל לסגור את הבסטה. אלא שאז, מנכ״ל חדש נכנס לתפקיד והחליט לשנות כיוון – הוא החליף את הקהל העסקי בפרטי ושאב השראה מעולם אחר לגמרי. ג׳אן פול גיליארד (Jean-Paul Gaillard) הציע אסטרטגיית מרקטינג שונה בתכלית והפך את הקפה הביתי לבושם יוקרתי – זה עבד כמו קסם

ההצלחה הרבה של נספרסו שמורה בין היתר לשני מהלכים שהובילה בשנות ה-80: הראשון היה הקמת מועדון אקסלוסיבי שנקשר לסמל סטטוס יוקרתי ונחשק (טסלה משתמשת בטיקט דומה). השני היה הפיכת הקפה למותג בשמים לכל דבר ברמת הנראות: הנוזל בעל הגוון האחיד הפך לקפסולות קטנות בשלל צבעים שניתקו מחשבתית את החיבור לעולמות השתייה והמזון וזרקו את הלקוחות לעולם דימויים אחר לגמרי – עם מחירים אחרים לגמרי. זה היה הרגע בו הפסקנו לרכוש אבקה שמייצרת משקה והתחלנו לרכוש קפסולות צבעוניות קטנות ומעוצבות שמגיעות במארזים יוקרתיים

(בתמונה: זו לא חנות תכשיטים ולא סניף של אפל – זו חנות שמוכרת קפה)

אולי יעניין אותך

 זהבי במילואים - צילום פרטי (1)
-ברכה-בעלים-שותף-חברת-MOXIE-צילום-גיל-זבלודובסקי
 נהיגה
 שמול - מנכל חברת שניר
 של 06

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח