ועדת השיווק של איגוד השיווק הישראלי בחרה בשלי שמיר קינן, סמנכ"לית השיווק של חברת קוקה-קולה ישראל לאשת השיווק של חודש ספטמבר 2018,בעקבות הובלת המהלך הקיץ לבני נוער –"קוקה-קולה וואוו טור 2018" המשלב עשייה חברתית והנאה.
קוקה-קולה מגבשת תפיסה חדשה, על פיה למותג יש תפקיד חברתי וגם קהילתי שיכול להשפיע על החברה והקהילה בנוסף להיותו מותג המושתת על כיף והנאה. תפיסה זו יושמה הלכה למעשה באמצעות מהלך הקיץ המרכזי לצעירים בגילאי 16-18, המשלב עשייה חברתית והנאה תוך הפיכתו לחוויה אחת בלתי נשכחת. מהלך שהבטיח, הוכיח וקיים : "כשעושים טוב, מקבלים טוב בחזרה".
חברת קוקה-קולה ישראל החליטה בשנתיים האחרונות כאתגר, לפעול למען עשייה חברתית/קהילתית מהותית כפי שמצופה ונדרש ממותג משמעותי ואייקוני. מותג אשר יש ביכולתו להשפיע ולהיות מוביל ושותף אפקטיבי בשינויים חברתיים. היעד הינו להיות לא רק מותג הנוכח בקהילה, אלא מותג הפועל למען הקהילה.
ברוח זו קרם עור וגידים מהלך הדגל של המותג בקרב הצעירים: 2018 WOW COCACOLA
האתגר הגדול היה להוביל שינוי בשני רבדים:
1. שינוי במובן החברתי – לשים בפרונט את ההתנדבות והעשייה החברתית, כך שהפעילות תהיה משמעותית ובעצימות גבוהה.
2. שינוי תפיסתי – לשמור על אטרקטיביות ונחשקות גבוהה בקרב בני הנוער ובתוך כך להניע אותם לעשייה משמעותית תוך יצירת משוואה חדשה: כשעושים טוב ומקבלים טוב, תחת התובנה כי ההנאה מתעצמת ומקבלת משמעות אמיתית כאשר עושים משהו משמעותי לטובת האחר והקהילה.
הקונספט:
משתתפים ויכולים לזכות בפרס הגדול והנחשק – wow tour בו נבחרת של צעירים יוצאת למסע חוויות חלומי בארה"ב. בעוד כל המשתתפים זוכים לקחת חלק באירוע קיץ גדול ומהנה של קוקה-קולה ,ערב של הופעות מוסיקה עם אמנים בינלאומיים.
לראשונה מהות הפעילות אשר הובילה את המהלך הן במנגנון עצמו והן בתקשורתית השיווקית הייתה המרכיב החברתי-התנדבותי. קונספט המהלך: "כשעושים טוב, יוצאים WOW". עושים טוב למען החברה והקהילה, ויכולים לצאת למסע של טעם החיים בארה"ב.
תוצאות הפעילות מדברות בעד עצמן:
38,000 בני נוער נרשמו לפעילות, 24,655 בני נוער התנדבו, 107,053 שעות התנדבות!,
כ- 50,000 משימות עשיית טוב.
מנימוקי ועדת השיווק:
"שלי שמיר קינן הובילה את המהלך החדשני בתולדות המותג קוקה-קולה לצד הקמפיין שנלווה לו. הפעילות מהווה אבן דרך משמעותית בעשייה השיווקית של המותג. מדובר במהלך שובר מוסכמות ופרדיגמות ,ופורץ גבולות בכל הקשור לדרך המסורתית בתקשור מותג בסדר גודל של קוקה-קולה. הצלחת המהלך הייתה מסחררת ו-2018WOW שבר את כל השיאים ועלה על כל הציפיות. אלפי בני נוער נרתמו לפרויקט והתנדבו בשמחה בקהילה שלהם. הקמפיין יצר חיבור אותנטי אשר תרם לאטרקטיביות והנחשקות של המותג. גם הקהל הבוגר הגיב באהדה למהלך ההתנדבות, והמהלך זכה לשיח חיובי.
שמיר קינן משמשת כסמנכ"לית השיווק של "קוקה-קולה" ישראל מזה כשנתיים ולה ותק של למעלה מ-10 שנים בקבוצת החברה המרכזית לייצור משקאות קלים בע"מ . שימשה בעבר כסמנכ"לית השיווק של המותגים קרלסברג ונביעות.