סערה בכוס תה: יפאורה נכנסת לתחום התה הקר – משיקה מותג חדש שיתחרה בנסטי ואייסטי


אלי פייגלין, מנהל השיווק של יפאורה, הודיע היום כי יפאורה נכנסת לשוק התה הקר תחת המותג ספרינג ומשיקה את סדרת התה הקר- spring tea– סדרת התה הקר היחידה בישראל, הכוללת את כל סוגי התה-תה אדום, תה שחור ותה ירוק, בהשקעה כוללת של כ-14 מליון ₪.


השקת הסדרה תלווה בקמפיין טלוויזיה שצולם כולו מתחת למים.



לדברי פייגלין, "מבדיקות וסקרים שערכנו נמצא כי הטעם הוא הסיבה העיקרית להעדפת התה הקר בקרב הצרכנים (טלסקר פברואר 2007). הצרכן הישראלי מחפש באופן תמידי משקאות "מעניינים" המשלבים טעמים ייחודים ופתוח לפתרונות שונים וחדשים תוך שימת דגש לפן הבריאותי. לכן בחרנו ביפאורה להשיק את סדרת התה החדשה תחת המותג ספרינג, הנתפס ומתחבר לחוויה של פינוק ומתמחה בשילובים מעניינים וייחודים של טעמים. ספרינג הינו מותג חזק, מוכר ואהוד בשוק המשקאות בעל נתח שוק של 37% (כספי) משוק המיצים והנקטרים.



על פי נתוני נילסן ספטמבר 2007, שוק המשקאות הקלים בישראל מוערך בכ- 1.25 מילארד ₪ וכ-500 מליון ליטרים. קטגורית התה הקר מוערכת בכ-32 מליון ₪ וכ-7.4 מיליון יטרים. השחקנים המרכזיים בשוק התה הקר- נסטי המחזיקה 76% משוק התה הקר ואייסטי, המחזיקה 24% מהשוק.




מקבוצות מיקוד שערכה חברת יפאורה (באמצעות "הגל החדש" ינואר 2007 ) עולה כי תה קר נתפס בקרב הצרכנים הישראלים כמשקה קליל מרווה, בריא better for u וקרוב מבחינה תפיסתית למים מינרלים בטעמים ומוגז עדין. עוד עולה מסקר כמותי שערכה יפאורה (באמצעות טלסקר פברואר 2007) כי עבור רוב הצרכנים, משקאות התה הקר הינם מוצרים משלימים ולא תחליפיים למשקאות האחרים.



קטגוריית התה הינה הקטגוריה עם אחוזי הצמיחה הגבוהים ביותר בשוק המשקאות הקלים הלא מוגזים בארה"ב. על פי Beverage Digest בשוק האמריקאי קטגורית התה הציגה בשנת 2005/6 אחוזי צמיחה שנתיים של 25.8% לעומת קטגורית המים שהציגה אחוזי צמיחה של 18.8% באותה תקופה. בעולם המערבי קטגוריית התה הקר נמצאת בצמיחה מהירה, רוב טעמי התה מתבססים על תה שחור כאשר הטעמים המובילים זהים לטעמים המובילים בארץ- אפרסק ולימון.



שוק התה – מספרים



על פי נתוני נילסן ספטמבר 2007, שוק המשקאות הקלים בישראל מוערך בכ- 1.25 מילארד ₪ וכ-500 מליון ליטרים. קטגורית התה הקר מוערכת בכ-32 מליון ₪ וכ-7.4 מיליון יטרים. השחקנים המרכזיים בשוק התה הקר- נסטי המחזיקה 76% משוק התה הקר ואייסטי, המחזיקה 24% מהשוק.



נתח השוק של ספרינג הינו 37%, תפוזינה 16% ופריגת 47% (בתחום המשקלים והנקטרים עפ"י נילסן כספי מצטבר ספטמבר 2007)


ספרינג חדר לשוק המשקאות בשנת 1986 כמותג הפרימיום הראשון בקטגוריית הלא מוגזים


בשנת 1991 הורחב המותג והושקה סדרת משק"ל בבקבוקי 1.5 ליטר


בשנת 2000 יצר ספרינג מהפך בשוק המשקאות עם השקת סדרת הקרטוניות במדף החם


בשנת 2006 הושקה סדרת הנקטרים של ספרינג בבקבוק זכוכית אישי (330 מ"ל)



שוק המשקאות הקלים מתחלק ל – 6 קטגוריות:


על פי נתונים כמותיים של נילסן (מצטבר ספטמבר 2007):


קטגוריית הקולה תופסת 21% מהשוק


קטגוריית הנון קולה תופסת 16% מהשוק


קטגוריית המיצים תופסת 22% מהשוק


קטגוריית המים תופסת 37% מהשוק


קטגוריית התה הקר תופסת 1% מהשוק


אחרים (כולל בירה שחורה)– 2% מהשוק



צילום תמונה: איתמר גרינברג

אולי יעניין אותך

דורון אהרנסון
משפך שיווקי
1773315519_JerusalemMuniLogo1
15952pic29

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

pizza_box
דר נועה בן -ארויה מילשטיין
משתתפים בתנועת ''לינק 20'' מבית ''שותפויות אדמונד דה רוטשילד''. קרדיט צילום - ''לינק 20''