החל מיסודות התעמולה של אדוארד ברנייס, לעקרונות השכנוע של צ'אלדיני, עבור בשימוש באינפוגרפיקה תעמולתית וכלה בתאוריית הצרכים של מאסלו, פורש המחבר 'עורב ישראל' באופן סדור את השיטות והדרכים במסגרתן ניתן ואפשרי להביס את שלטון הימין, ומסביר מדוע המרכז-שמאל נכשל פעם אחר פעם במערכות הבחירות בעשור האחרון.
על פי התיאוריה המוצגת בספר, בנימין נתניהו, גאון שיווק לכל הדעות, הבין מזמן שני דברים שפוליטיקאים במרכז ובשמאל טרם הבינו. הראשון – שהציבור מטומטם. כלומר, בנושאי פוליטיקה ומדיניות – רוב הציבור בור ועם הארץ. כדי לשכנע אותו, אין צורך בעובדות, אלא רק בסיפורים טובים, קליטים וקלים להבנה. סקרים שנערכו בשנים האחרונות הראו כי 40% מהציבור היהודי לא יודע מיהו מחמוד עבאס (כ-20% חשבו שמדובר במנהיג החמאס), 43% מהמורים בישראל לא יודעים מהו הקו הירוק ובקרב הציבור הדתי, 55% מאמינים כי יגאל עמיר לא רצח את רבין. הדבר השני שנתניהו הבין – מה שחשוב לציבור בישראל הוא "החיים עצמם", כלומר ביטחון.
הספר מונה ומסביר את ניצחונות השמאל בישראל בעבר הקרוב, כגון ישראל אחת ב-99' וקדימה ב-06', את ניצחונות השמאל בעולם, כגון אלו של טוני בלייר בבריטניה וביל קלינטון בארה"ב, וכן מאבקים אידיאולוגים מוצלחים של השמאל כגון המאבק לזכויות קהילת הלהט"ב. הוא עוסק ביישום התאוריות על המציאות הפוליטית הישראלית. והוא מדגיש ביתר שאת את האבחנה המבדלת אליה חותר המחבר ביןמשיחיסטייםלביטחוניסטייםבמטרה לקשור את חזון השמאל המדיני עם בטחון באופן המובהק ביותר.
בארץ ובעולם, הצליחו פוליטיקאים מהמרכז-שמאל לעלות לשלטון כאשר שמו דגש על האינדיבידואל במקום על החברה (קלינטון ב-92'), מיתגו את עצמם כאנשי חוק וסדר (בלייר ב-97') והבטיחו לציבור תקווה לעתיד טוב יותר על ידי פתרונות קלים להבנה (ברק עם ההבטחה לצאת מלבנון ב-99', אולמרט עם תוכנית ההתכנסות ב-06'). כלומר, 180 מעלות מהקמפיינים האחרונים של מפלגת "העבודה" ושאר מפלגות המרכז-שמאל.
הספר מציע לבנות סיפור חדש של המרכז-שמאל, עם משוואה חדשה – במקום ימין מול שמאל – ביטחוניסטים מול משיחיסטים. כלומר, אלו שבראש מעייניהם ביטחון חיילי צה"ל ואזרחי ישראל, לעומת אלו שמעדיפים את החזון המשיחי של ארץ ישראל השלמה ורווחת נוער הגבעות.אם במשוואה הישנה "הרעים" הם "שוברים שתיקה" ו"בצלם", אשר מטיחים ביקורת על צה"ל באוניברסיטאות בחו"ל, הרי שבמשוואה החדשה "הרעים" הם נוער הגבעות, אשר מטיחים אבנים על חיילי צה"ל בשטחים. כלומר, כדי לנצח במערכה על דעת הקהל בישראל – חובה להיות בצד של צה"ל ומערכת הביטחון. הספר יוצא מנקודת ההנחה שרוב הימין בישראל הוא ימין ביטחוני, לא ימין משיחי. וכדי להביס את הימין, יש להפריד ביניהם.
'עורב ישראל' הוא שם העט של המחבר שכיהן בעבר כיועץ במשרד ראש הממשלה תחת ממשלת נתניהו, והיה סטודנט של דן אריאלי בתוכנית מובילה למנהל עסקים בארה"ב. 'עורב ישראל' משלב את ניסיונו הפוליטי עם עקרונות מתחום השיווק והפסיכולוגיה ההתנהגותית כדי להציע יסודות לתעמולה אפקטיבית שיכולה לסחוף המונים. 'עורב ישראל' עובד כיום כסמנכ"ל שיווק בתעשיית ההיי-טק.
ניתן להשיג את הספר "איך להביס את שלטון הימין | המדריך לתעמולה הביטחוניסטית" בחנויות הספרים המובחרות ועותק דיגיטלי ניתן לרכוש מחנות Getbooks. מחיר מומלץ לצרכן 67 ש"ח.