סקר מכון היצוא: כ- 80% מהיצואנים מפעילים אתר אינטרנט, עבור למעלה מ-50% הוא מהווה אתר שיווקי



לכ- 80% מהיצואנים קיים אתר אינטרנט. 9.4% מהיצואנים נמצאים בשלבי הקמה של אתר אינטרנט. כך עולה מסקר שערכו מכון היצוא ו-Google לקראת ועידת יצו@נט, שתתקיים ב- 2.7.07 במלון דן פנורמה, ת"א.


על-פי הסקר, היצואנים הישראלים, ובראשם חברות ההיי-טק, מבינים את חשיבות הנוכחות באינטרנט כבר כמה שנים: ל- 31% מהיצואנים קיים אתר באינטרנט מזה 5 שנים ויותר; ל- 13% קיים אתר אינטרנט בין 3 עד 4 שנים; ל – 13% בין שנתיים עד 3 שנים; 12.6% מכלל היצואנים מפעילים אתר באינטרנט בין שנה לשנתיים וכל השאר הצטרפו בשנה האחרונה.


למעלה ממחצית, מגדירים את האתר שלהם כאתר שיווקי הכולל מידע רב על החברה, על מוצריה ודרכי הזמנה טלפוניים ואחרים. 35.4% מגדירים את האתר כתדמיתי בלבד וכולל רק מידע בסיסי על החברה ו-4% בלבד מפעילים אתר מסחרי לרכישת מוצרים והעברת תשלומים באמצעותו. מעניין לראות, כי בקרב אלה שהאתר שלהם בבנייה כ-10% מייעדים את האתר להיות מסחרי כלומר, מהווה אמצעי תשלום בלבד.



עיקר מאמצי השיווק לארה"ב ולאירופה. בעלייה: סין והודו ואפילו מחפשים באיראן



מתוך המדגם עולה כי רוב מאמצי השיווק מופנים לשוק האמריקאי ולשוק המקומי, כ-43% מהיצואנים פונים באמצעות האתר לארה"ב, וכ-30.5% פונים לשוק הבריטי. מדינות יעד שכיחות נוספות במערב אירופה – גרמניה, צרפת, ספרד, איטליה והולנד. מדינות בולטות נוספות הן קנדה (22%) ואוסטרליה (20.6%). בקרב מדינות מזרח אירופה בולטות רוסיה ופולין (18% ו-17% בהתאמה) ומחוץ לאירופה בולטות דרום אפריקה (17.5%), תורכיה (17.5%) הודו (16%) וסין (15.7%). אחוזים בודדים מהיצואנים מרכזים מאמצי שיווק במדינות ערב, בהן ערב הסעודית (2.7%), עיראק (2.2%), תוניס (2.2%), נסיכויות המפרץ הפרסי (1.8%); ואפילו לאיראן (1.3%).



השפה הבולטת בקרב אתרי היצואנים היא אנגלית ואחריה עברית, אך 12.9% מאתרים כוללים גם את השפה הספרדית, 7.9% את השפה הרוסית ו-6.2% כוללים צרפתית. ערבית מופיעה רק ב-0.6% מהאתרים. עם זאת, את מירב התועלת מאתר האינטרנט היצואנים מעידים, כי הם מקבלים בארה"ב (28.3%) והרבה אחריה שאר המדינות, אותן היצואנים ציינו באחוזים בודדים.



למעלה מ-50% מיצואנים משתמשים באמצעי שיווק ופרסום אינטרנטיים



על-פי הסקר, האינטרנט הולך ומהווה בשנים האחרונות נתח גדל והולך מתמהיל השיווק של החברות, כאשר יותר מ-50% מהם ציינו שהם נעזרים באמצעי שיווק Online. הבולט שבהם הוא פרסום במנועי חיפוש (45.7%) ואחריו באנרים (13.9%). עם זאת, מרבית היצואנים (כ-85%) ממשיכים להשתמש באמצעי שיווק Off Line, ובהם תערוכות, ועידות, מפיצים, דיוור ישיר ועיתונות מודפסת. בממוצע, תמהיל השיווק בקרב יצואנים נחלק לכ-34% שיווק באינטרנט וכ-66% אמצעים אחרים.



רבע מהאתרים לא שדרגו אותו טכנולוגית מאז הקמתו



עוד עולה מהסקר, כי 8.1% מהיצואנים נוהגים לעדכן את האתר אחת לשבוע; 6.3% מעדכנים את האתר אחת לשבועיים; 14.3% מעדכנים את האתר באינטרנט אחת לחודש; 9.4% מעדכנים את האתר אחת לחודשים; 15.7% מעדכנים אחת לחצי שנה ו- 7.6% מעדכנים את אתר האינטרנט אחת לשנה. רוב היצואנים מעדכנים את אתר החברה שלהם – פעם בחצי שנה בלבד. האחריות לעדכון האתר ברוב החברות – הינה פנימית ונעשית באמצעות עובד חברה, רק ב- 7% מהמקרים העדכון נעשה באמצעות ספק חיצוני בלבד. בנוסף, כרבע מהאתרים לא שדרגו אותו טכנולוגית מאז הקמתו.

אולי יעניין אותך

הלן דורון לימודים מהבית צילום יחצ (2) (Custom)
16383picaa1

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

מוקאפ
חנויות ספורט
שולחן קינוחים