שאלת השאלות. עיתונאים מוצפים מדי יום בהודעות לעיתונות. האם הם באמת קוראים את המסרים שאנו היחצ"נים שולחים להם? ניסנו למצוא תשובה לשאלה המטרידה. בחרנו באופן אקראי מדגם (לא מייצג) של 40 עיתונאים באמצעות תוכנת האינפור של יפעת מתחומים שונים: רווחה, תיירות, צרכנות , ספורט, היי טק והצבנו בפניהם מספר שאלות. לפניכם התוצאות:
1.מתוך ההודעות לעיתונות שאת/ה מקבל/ת כמה אתה קורא/ת (באחוזים)?
25% קוראים 1%-20% מההודעות
12.5% קוראים 21%-40% מההודעות
25% קוראים 41%-60% מההודעות
15% קוראים 61%-80% מההודעות
22.5% קוראים 81%-100% מההודעה
הערה: התשובות לשאלה זו אינן מורות על מסקנה ברורה. ניתן לומר שרב העיתונאים שלקחו חלק בסקר קוראים מעל 40% מההודעות שנשלחות אליהם. עיתונאית אחת אף ציינה ש"זאת העבודה שלי". עם זאת, מספר עיתונאים הדגישו שאם הנושא חשוב, כדאי גם לפנות אליהם טלפונית ואז גובר הסיכוי שיקראו את ההודעה. רוב העיתונאים ציינו גם, שהם עובדים עם דוברים ויחצ"נים קבועים. המסקנה המתבקשת היא, שאין תחליף לקשר האישי. אל תהססו להרים טלפון וליצור אותו.
2.האם את/ה מקבל/ת הודעות בפקס?
35% כן
65% לא
3.האם את/ה קורא/ת את הפקסים שאת/ה מקבל/ת? (השאלה הופנתה לאלה שהשיבו בחיוב על השאלה הקודמת)
60% כן
40% לא
הערה: למרות שרוב העיתונאים שהשתתפו בסקר משתמשים בעיקר בדואר אלק', אלה שעדיין מקבלים הודעות בפקס, קוראים אותן. כנראה שקבלת הודעה בדפוס שחור על גבי לבן עדיין יעילה בהעברת מסרים. הסבר אחר הוא תחושה של דחיפות הקשורה בהעברת פקס.
4.,האם ניתן לומר שהמידע שאת/ה מקב/תל באמצעות ההודעות שימושי עבורך?
55% כן
45% לא
5.האם רוב ההודעות שאת/ה מקבל/ת מיועדות לתחום הסיקור שלך?
45% כן
55% לא
6.את/ה חושב/ת שהיית יכול/ה להיות יחצ"ן/ית טוב/ה?
20% כן
80% לא
7.האם את/ה רואה באנשי יחסי ציבור קולגות שלך?
62.5% כן
37.5% לא
הערה: מפתיע. רוב העיתונאים אכן רואים באנשי יחסי הציבור קולגות למקצוע עם זאת רובם אינם חושבים שהיו יכולים להיות יחצ"נים טובים.
הידיעה באדיבות:
www.prnet.co.il – עיתון מקוון ליחסי ציבור. באתר מאמרים מקצועיים, הצעות עבודה, הצעות התמחות ורשימת משרדים.