חברת HP ישראל ערכה סקר שוק באמצעות חברת המחקר Market Watch לרגל ההשקה השנתית של סדרת מוצרי ההדמיה וההדפסה של החברה. הסקר הטלפוני בוחן את הרגלי הצריכה של האוכלוסיה היהודית הבוגרת בישראל. הסקר שנערך בקרב 500 משיבים העלה מספר נתונים מעניינים על שוק זה:
אחד הנתונים המפתיעים ביותר הוא תפוצת ההדפסה של חומרים מהאינטרנט – למרות הנוחות בשימוש באינטרנט והשיפור הניכר בתצוגת האתרים, 44% מהמשתמשים במדפסות, נוהגים להדפיס חומרים שהם מורידים מהאינטרנט. מיקי רוסלר משייך את התופעה לעובדה הידועה כי למרות השיפור באתרים, רבים מהגולשים מעדיפים לקרוא את החומרים מהנייר ולא ישירות מהמסך.
עוד עולה כי תחום הצילום הדיגיטלי שנמצא בצמיחה בשנים האחרונות, נכנס הביתה ובגדול. הסקר מראה כי 27% מהמשתמשים במדפסת נוהגים להדפיס תמונות שצולמו במצלמה דיגיטליות בבית. משמעות הנתון היא שהצרכנים לומדים למצות את כל האפשרויות בשימוש במדפסות בבית. רוסלר אומר כי הוא מאמין פוטנציאל הצמיחה בהדפסת התמונות בבית נאמד בכ- 20% בשנה הקרובה.
המשתמשים האינטנסיביים ביותר במדפסות הביתיות הם ללא ספק התלמידים והסטודנטים: כ- 70% מהילדים והנוער בגילאי בית הספר משתמשים במדפסות. השימוש העיקרי במדפסות (62%) הוא להכנת עבודות לבית הספר ולאוניברסיטה.
הסיבה העיקרית לכך היא העלייה בסטנדרטים בהצגת עבודות, החל מהכיתות הנמוכות בבתי הספר ועד לעבודות גמר במוסדות אקדמאים. מיקי רוסלר מוסיף כי נתוני המכירות של הדיו הצבעוני מראים כי השימוש בהדפסה צבעונית נמצא גם הוא בעליה מתמדת.
מיקי רוסלר – מנהל השיווק של חטיבת ההדמיה וההדפסה ב- HP ישראל אמר היום בנושא: "נתוני החדירה של המדפסות והמכשירים המשולבים הם יוצאי דופן יחסית לממוצע העולמי. אנו עדים לחדירה מסיבית של מוצרי ההדמיה וההדפסה לבתים. רב הצרכנים יודעים להשתמש במדפסות, במכשירים משולבים ובמצלמות דיגיטליות ונהנים מהשימוש היום יומי.
אני מאמין שפוטנציאל החדירה עדיין לא מוצה וכי בשנים הקרובות אנו נהיה עדים לחדירה ולשימוש גבוה יותר במוצרי הדמיה והדפסה".