סקר מכון
סקר מכון שילוב שבוצע להזמנת האיגוד הישראלי ליחסי ציבור ודוברות, לקראת "האריה השואג" – האירוע השנתי של האיגוד, שיתקיים ב-1 ליולי באולם הקאמרי -בת"א, קובע כי 92% מהציבור בישראל קורא עיתונים אבל כמחצית מהציבור אינו מאמין למה שהוא קורא.
מחברת שילוב נמסר כי מניתוח סוציו-דמוגרפי של הסקר עולה כי :
· צעירים (18-22) נוטים להאמין יותר למה שכתוב בעיתונים מאשר כלל האוכלוסייה.
· ככל שרמת הדתיות עולה כך יורדת רמת האמון בעיתונים- רק 25% מהחרדים מאמינים למה שרשום בעיתונים לעומת % 56 בקרב החילונים.
· כמו כן עולה כי בעלי הכנסה גבוהה מהממוצע נוטים להאמין יותר לעיתונים מאשר בעלי ההכנסה נמוכה מהממוצע.
· הסקר בוצע ב 9/6 בקרב 500 גברים ונשים במדגם ארצי, אקראי ומייצג של האוכלוסייה היהודית דוברת העברית (גילאי 18-70). טעות הדגימה המקסימאלית 4.5%.
כאמור, האירוע השנתי של ענף יחסי הציבור והדוברות יתקיים ב-1 ליולי באולם הקאמרי בתל אביב, ובמהלכו יבחרו עבודות יחסי הציבור המצטיינות של השנה. לתחרות הוגשו עשרות עבודות בקטגוריות שונות ואחת מהן אף תיבחר כ"קמפיין השנה" ביחסי ציבור.
אורח הכבוד של הערב יהיה נשיא האיגוד הבינלאומי ליחסי ציבור הברון צ'ארלס ואן דר סטרטן, שאמר עוד טרם בואו, שיחסי הציבור הם הגשר לפתרון הסכסוך בין מדינות האזור. הוא קרא לדו-שיח ואמר, שענף יחסי הציבור המגשר בין תרבויות ועמים הוא זה שעשוי לתת כלים לפתרון הסכסוך הישראלי פלשתיני.
ה"אריה השואג" – האירוע המרכזי של הענף מתקיים זו השנה השניה ברציפות בחסות יפעת המרכז למידע תקשורתי, תיאטרון הקאמרי, שטראוס-עלית, כלל חברה לביטוח, כנען פרסום בתנועה, נטוויז'ן, תפוז, ארטא בע"מ , גולדפארב פתרונות תקשורת ותדמית בע"מ, ו אמדור-כיוונים.
בראש צוות השופטים, שיבדוק את העבודות, שהוגשו לתחרות ניצב הפרופסור וילציק ליהמן שמואל ראש המחלקה למדעי המדינה באוניברסיטת בר אילן, ומנהלים בכירים ובהם מנכ"ל אל על לשעבר עמוס שפירא ואלי גידור.