סרטון שיווקי – לעשות או לא לעשות? זאת השאלה

לאחרונה אני נתקלת ביותר ויותר אנשים שמדרבנים אותי להתחיל להפיק סרטונים והאמת שהגישה שלי בעניין זה ממש אמביוולנטית. מצד אחד אני לגמרי מבינה את היכולות של הכלי הנהדר הזה בהעברת מסרים באופן יעיל וממוקד, אך מנגד משהו בי לא ממש מתחבר אליו. אז החלטתי להעלות על הכתב את כל הבעד והנגד על הפקות וידאו ככלי שיווק, בתקווה לעשות סוג של סדר ולהגיע (אולי) למסקנה חד משמעית בנושא.



סרטון שיווקי – כל הסיבות מדוע מומלץ להפיק סרטון ?


מסר סמוי, מיתוג ואוירה
כשצופים בסרטון כל פרט בו מקבל משמעות – הבגד שלבשת, המיקום , מה קורה מסביבך, שפת הגוף שלך והאביזרים בהם הנך עושה שימוש, כן גם העט וספל הקפה המונחים על שולחנך הם פריטים חשובים שמעבירים את אווירת המותג. סרטון מעביר לא רק את המסר הגלוי, אלא גם את המסר הסמוי כמו האווירה של העסק ואת התחושה אותה חשוב למותג לשדר. זו דרך מצוינת לחזק את המותג ולהקנות לשפה השיווקית מימד נוסף, כך שלוותר על סרטונים זו טעות שיווקית חמורה.



סרטונים? גוגל מטורף עליהם.
סרטונים הם כלי מצוין המסייע בקידום אורגני של אתר. סרטון בדף הבית או גלריה של סרטונים באתר גורמים לגולשים להישאר בו זמן רב יותר. השהיה הממושכת של הגולש באתר היא סימן חיובי עבור מנועי החיפוש. הם מסיקים מכך באשר לאיכות האתר ולרלוונטיות של התוכן שבו לגולש, ועל סמך זה מקדמים אותו טוב יותר ברשת.



חשיפה ויראלית
סרטון עם תוכן איכותי, כזה שעשוי טוב , לא מתוחכם או מאולץ מדי, הוא דרך מצוינת לחשיפה ויראלית ברשת. במיוחד עכשיו כשפייסבוק כל כך בדרייב לקדם תכני וידאו וגם הפיד של Instagram יותר ויותר מתמלא סרטונים, מן הראוי לבצע שימוש בכלי הנהדר הזה לטובת יצירת ויראליות ברשת.



לא כל מה שנוצץ זהב הוא
סרטון טוב הוא סרטון אותנטי, כזה שמצולם בסביבה טבעית, כזה שלא מציג תוכן שיווקי מדי, אלא מדבר בצורה ישירה, פשוטה ובגובה העיינים. סרטונים כאלה מאוד קל לצלם. אם יש לך מצלמת וידאו עם חצובה, זה דבר נפלא, אך גם אם צילום עם הסמארטפון, יוכל להעביר את המסר בדרך פשוטה אך מאוד אפקטיבית. אני אישית הרבה יותר מתחברת לסרטונים הפשוטים ופחות לאלה עם התסריט שהוכן מראש, כזה שמבוסס על כתיבה שיווקית מובהקת, אפקטים גרפיים ועריכת וידאו מקצועית.


ובכל זאת, מדוע אם כן שיווק בווידאו הוא כלי שאינו מתאים לכולם?


לא ללכת עם העדר
השימוש בסרטונים ככלי שיווקי הולך וצובר תאוצה בשנים האחרונות. עסקים ומותגים שרוצים לשדר מקוריות, אינם מעוניינים להשתמש בשטנצים שיווקיים ורוצים ליצור דרכים מקוריות לשווק את עצמם. כמוני למשל. עבורי זו היתה החלטה אסטרטגית שלא להפיק בשלב זה סרטוני וידאו, אלא להתמקד ביצירת תוכן בדרך אחרת. אז במקום להפיק סרטונים יצרתי פעילות שיווקית אחרת, כמו למשל שיחות מוקלטות עם קולגה בנושא של שיווק או הפקת לוח משימות שבועי ויומן השראה ממותג – מוצר מדף.


מי עובר מסך?
אין מה לעשות אבל חייבים להיות כנים. לא כולנו עוברים מסך. אם זה המראה, האינטונציה, המבטא או הקושי בהעברת מסר בעל פה. אם יש חסם מסוים, הוא מיד יורגש בסרטון. אז אם זו תחושתך, עדיף שתוותר. ביקורת עצמית, זה שם המשחק. תמקד את מאמצי השיווק שלך לערוץ בו תרגיש הכי נוח.


היערכות
דיברתי כבר על אותנטיות ועל כך שסרטון טוב לא מצריך השקעה רבה כמו שחושבים, ובכל זאת. סרטון הישר מהמקלחת עם חלוק ונעלי בית, זו לא בדיוק התדמית שתמכור מותג. עדין חשוב להיערך מראש לצילומים, להתלבש בהתאם, להכין אווירת רקע נעימה, לוודא שאין רעשים בסביבה ואפילו מומלץ להתארגן על אביזרים בצבעי המותג. אפשר תכשיט או בגד ואפשר מחברת ממותגת ליצירת שפה אחידה.


ביטוי עצמי
מה לעשות אבל יש אנשים שהרבה יותר טובים בלבטא את עצמם בכתב. אנשים שקשה להם מול מצלמה וכאלה שיש להם פחד קהל, הם אלה שפחות יתחברו לשיווק באמצעות סרטונים. ההמלצה שלי להיות מי שאתם ולא להתיימר לחקות את המתחרים. אתם טובים בביטוי בעל פה? קדימה תראו לנו את זה בסרטון. אתם הרבה יותר טובים בביטוי בכתב? תשקיעו בבלוג ועזבו את הסרטונים בצד.


אז מה המסקנה?
לאחר ניתוח, המסקנה היא שהכלי הזה משלב בתוכו יותר מדי יתרונות ולא שווה שאוותר עליו בקלות. זה אומר, שאיני מרגישה עדין מוכנה לצלם את עצמי משתפת אתכם במידע חשוב מהמשרד שלי, אך זה וודאי אומר שאני בשלבי התארגנות ומתכוונת להתחיל ולתרגל את עניין הסרטונים עד אשר ארגיש ממש בשלה ומוכנה כדי לחשוף אותם מולכם.


רינת בן סימון, בעלים של מינגלינק, סוכנות לשיווק במדיה חברתית, כתיבה שיווקית ויח"צ​


מינגלינק בפייסבוק: https://www.facebook.com/mingelink


אולי יעניין אותך

 דיגיטלי
sandi-bar(3)
da1
yostore1
yael7

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח