סרטון תדמית לעסקים – איך יוצרים סרטון בצורה חכמה

אחד הכלים
החשובים שעומדים לרשות בתי עסק כשהם מבקשים לפנות אל הלקוחות שלהם או אל גורמים
אחרים, הוא סרטון תדמית. מדובר על סרטון שמספר את הסיפור של העסק, מוצרים ושירותים
שהוא מייצר ומשווק, ולמעשה נועד למכור את העסק בעטיפה חיובית לצופים בסרטון.

רבים תוהים,
אם כך, מה ההבדל בין סרטון
תדמית לעסקים
לבין פרסומת רגילה שניתן להציג בטלוויזיה, יוטיוב או באמצעים
אחרים. ישנם מספר נקודות שמבדילים בין שני "המוצרים" האלו.


ראשית,
סרטון תדמית לעסקים איננו מוגבל בזמן. אנחנו יכולים לבחור האם הסרטון יהיה חמש
דקות או רבע שעה. מאחר ומדובר בסרטון, אז סביר להניח שאנחנו לא נייצר משהו ארוך
מדי, אך בניגוד לפרסומות, הוא יימשך יותר ממספר דקות. פרסומת מוגבלת בזמן על פי
הברייקים שמציעים לנו.


שנית, סרטון
תדמית לעסקים ניתן להציג בכל מקום, בכל אירוע על פי בחירה. פרסומת מוצגת במקומות
ספציפיים והצגתה נעשית בתשלום. בין אם אנחנו מציגים אותה ביוטיוב, ערוץ טלוויזיה
מסחרי או בבית קולנוע, אזי שאנחנו משלמים על כך למציגים.


שלישית,
סרטון תדמית אמור להיות הרבה יותר אינפורמטיבי, הוא אמור להכיל הרבה יותר פרטי
מידע, המשחק והתצוגה שלו אינם העיקר. לעומת זאת, בפרסומות כפי שאנחנו יודעים,
התצוגה והמשחק הם אלו שעומדים במרכז ואמורים "לספק" את הנתונים בצורה
ידידותית וקלילה.


כיצד יוצרים
סרטון תדמית בצורה נכונה?


על מנת לייצר סרטון
תדמית לעסק בצורה נכונה, אזי שהאחראים על הכנתו יצטרכו תחילה ללמוד על העסק
ולאפיין אותו, בשביל לדעת מה עומד מאחוריו ומה הוא רוצה להציע לצופים באמצעות
הסרטון. אי אפשר להכין סרטון מבלי לדעת מי הלקוח ומי קהל היעד שאמור לצפות בו.
חשוב לציין, קהל היעד יכול להיות רחב מאוד. לא מדובר רק בלקוחות של העסק, אלא גם
במשקיעים, יחצ"נים, כלי תקשורת ועוד שורה ארוכה של גורמים אליהם בית העסק
ירצה לפנות.


לאחר מכן, צריך
להחליט כיצד מייצרים את הסרטון. על פניו, יהיה אפשר להניח שבית העסק ירצה להכין את
הסרטון באמצעות עובדים מטעמו, מנהלים ואפילו בעזרת הבעלים עצמם. אך זה לא בהכרח
כך. ישנם סרטוני תדמית שכוללים שימוש בדמויות אנימציה, ישנם סרטוני תדמית שנשכרים
עבורם שחקנים אמיתיים שמציגים את העסק ואת ההיסטוריה שלו, יש מקרים שאין גורם
ספציפי שמוצג בסרט אלא בעיקר תמונות נעות מהעבר ומהווה.


לפני סיום חשוב
להבהיר, למרות שסרטון תדמית הוא הרבה יותר ארוך מפרסומת רגילה ואמור להיות גם יותר
אינפורמטיבי ממנה, עדיין חשוב מאוד לזכור שיש מי שאמור לצפות בו מתחילתו ועד סופו,
והמטרה היא לעורר בו עניין, לגרום לו לרצות להכיר טוב יותר את העסק ולעבוד איתו
בשיתוף פעולה. לכן חשוב שהסרטון לא יהיה משעמם, לא יהיה מלא בפרטים ומידע לא
רלוונטיים ובוודאי לא מזלזל או פוגעני.

אולי יעניין אותך

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 דירה להשכיר הדמייה
אסטרטגיה שיווקית
 LAGO - חתונת מיכאל וחן - צילום גיא סידי (844)
BOSS חליפה 6589 שח + עניבה 659שח צילום באדיבות המותג (1)
 דגם 4200 צילום באדיבות ניופאן

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח