עושים היגיון בטירוף הקניות: מה עבד ולא עבד במכירות אונליין

מארק גרנות הוא סגן נשיא ומנכ"ל אפלאוז ישראל, המספקת פתרון לבדיקות איכות וחווית משתמש באמצעות קהילת בודקים גלובלית בשיטת CrowdTesting.


טירוף הקניות של יום הרווקים הסיני, בלאק פריידיי וסייבר מנדיי, אשר נחגגו גם בישראל כבר מאחורינו. מספר הרכישות בבלאק פריידי ובסייבר מנדיי צמחו באופן חד יחסית לשנה שעברה. כעת אפשר לבחון את מה שלמדנו אודות מה הקונים מעדיפים ואיך אפשר לשפר את חווית הקניות. יש לנו כמה תובנות מפתח:


1. הקונים מחפשים אחר החוויה הרב-ערוציות


תקופת הקניות מהווה תמריץ לרכישה עבור הצרכים וברכה עבור כל הרשתות הקמעונאיות. אולם המנצחים האמיתיים מחגיגת הקניות היו אלה עם אסטרטגיות Omnichannel. על פי המועצה הבינלאומית של מרכזי קניות (ICSC), רשתות קמעונאיות שמציעות חוויה רב-ערוצית הועדפו באופן גורף על ידי הצרכנים, והם תפסו כ-88% מההכנסות של הקונים בבלאק פרידיי. מגמה זו אף המשיכה כש-80% מהקונים אמרו שהם תכננו לרכוש ממותגים רב-ערוציים גם בסייבר מנדיי. רשתות קמעונאיות שעדיין לא מציעות את החוויה הרב ערוצית לצרכנים צריכות להשתדרג ולספק את הצורך העולה של הצרכנים. כמו כן, עליהם לשים לב שהחוויה הרב-ערוצית צריכה לזרום בצורה חלקה החל מהחוויה הדיגיטלית היישר אל החוויה הפיזית ובחזרה. המטרה היא לתת לצרכנים חווית קניות קלה המאפשרת להם לרכוש פריטים בצורה הטובה ביותר שמתאימה עבורם.


2. הצמיחה בתחום האי-קומרס לא מראה סימנים של האטה


אמנם הרכישות בחנויות הפיזיות עדין מובילות את ההכנסות בתחום הקמעונאות אולם הקניות באינטרנט גדלות לשיאים חדשים בשנים האחרונות. על פי חברת אדוביס, מסחר אלקטרוני הניב מכירות של כ-3.7 מיליארד דולר ביום חג ההודיה (גידול של 27.9% לעומת התקופה המקבילה אשתקד) ו-6.22 מיליארד דולר ביום שישי השחור (גידול של 23.6% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד). יש קשר חזק למרכיב הרב-ערוצי לבין המכירות המקוונות. במהלך ימי הקניות כ-27% מהקונים בחרו את הפריטים באופן מקוון אולם לאסוף אותם בחנויות הפיזיות, וכ-64% מרוכשים אלו עשו קניות נוספות כאשר הם באו לאסוף את הפריטים בחנות. גם עם צמיחה מרשימה ברכישות באונליין, מותגים עדיין צריכים להתאמץ יותר בכדי להילחם בנטישת עגלת הקניות. 75% מהקונים נטשו את עגלותיהם ביום שישי השחור בשנה שעברה, כך שקמעונאים צריכים לתת עדיפות לאיכות כדי לגרום לקונים להשלים רכישות.


3. שימוש קל ופשוט גם ברכישות במובייל


יותר ממיליארד דולר של רכישות קמעונאיות בוצעו באמצעות טלפונים חכמים במהלך ימי הקניות. טלפונים חכמים הניעו יותר מ-54% אחוז מהתנועה לאתרים קמעונאיים במהלך הקניות ו-36.7% מהרכישות המקוונות בוצעו דרך מכשירי טלפון חכמים. עם זאת, עדין יש דרך ארוכה כשזה נוגע לחווית משתמש במובייל. על פי מחקר פורסטר האחרון, 51% מהאנשים שנסקרו לא משתמשים בטלפון הנייד שלהם כדי לבצע רכישות באינטרנט, כיוון שהם חושבים שחווית המשתמש במחשב פשוטה יותר והם מעדיפים אותה. קמעונאים צריכים להעריך את החוויה שהם מעניקים בטלפונים ניידים, כאשר הם שים לב במיוחד לעגלות הקניות של הצרכנים ולתהליך הצ'אק האוט. כך הם יוכלו להבטיח שהם מציעים חוויה אינטואטיבית שהופכת את הרכישה בנייד לפשוטה.


4. הלקוחות לא מסכימים להמתין לחוויית משתמש שאינה אידיאלית


למרות הפתיחה הטובה שחוו הקמעונאים בתקופת הקניות, לא כולם ניצלו את היתרון הזה. חווית קניות אלקטרונית ירודה ממשיכה לרדוף אחרי מותגים שנשארו לא מוכנים לעלייה בכמות הכניסות לאתר, דבר שגרם להרחקה של לקוחות פוטנציאלים ישירות אל המתחרים. תקופת ימי הקניות המיוחדים היא הזמן הגרוע ביותר למבקרים באתר או אפליקציה להיתקל בבאג בתוכנה. קמעונאים יכולים להימנע מהבעיות האלו על ידי בדיקה של כל ההיבטים של החוויה הקמעונאית, החל מתוכן וקלות השימוש ועד לנושא החשוב של זמני טעינת עמודים. ההבדל בין המנצחים למפסידים בתחום הקמעונאות השתנה, לצרכנים כבר לא מספיק חברה שמציעה מחירים נמוכים יותר ומגוון רחב יותר של מוצרים. הקמעונאים שזוכים בלקוחות מתמקדים יותר ויותר בחוויות שהם מספקים לקונים, והם ממשיכים לשפר את החוויות האלו כדי לענות על הדרישות הגוברות של הצרכנים.


אולי יעניין אותך

 דיגיטלי
sandi-bar(3)
da1
yostore1
yael7

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח