עכו מחדשת פניה ומכריזה על מיתוגה מחדש של העיר כעיר תרבויות הים התיכון. אירוע ההשקה יתקיים ב-24-25 במאי ויהווה את יריית הפתיחה של רצף אירועים ופעילויות בסימן המיתוג מחדש.
במיתוגה של העיר מחדש, חברה עכו אל "שיר שפיצר" המתמחים במיתוג מקומות. "שיר שפיצר" בבעלותם של נפתלי שפיצר ואילן שיר שעמד מאחורי הקמפיין המוצלח "תל-אביב – עיר ללא הפסקה", אחראים למיתוגן של ערים רבות דוגמת חולון – עיר הילדים. תהליך מיתוגה של עכו החל עוד לפני כשנה וחצי בתהליך אסטרטגי מובנה ומעמיק שאת פירותיו ניתן יהיה לראות כבר בעתיד הקרוב.
העיר עכו הממוקמת לחופי הים התיכון מייצגת את תרבויות הים התיכון, ממספר סיבות:
- מרבית ישראל שוכנת לאורך חוף הים התיכון. יחד עם זאת, לא התפתחה בישראל עיר המייצגת באופן איכותי ואותנטי את תרבות הים התיכון כפי שיש בכוחה של עכו להיות.
- רבים מתושבי העולם המערבי נוהרים בכל שנה לערים ים תיכוניות בטורקיה, ספרד, יוון ואיטליה. עכו בהחלט יכולה להציע שפע תיירותי ולמשוך אליה תיירים כמו בערים ים תיכוניות אחרות.
- לעכו יש חומרי גלם טבעיים ותרבותיים להוות עיר ייחודית מסוג זה בישראל: מדובר בעיר עתיקה בעלת נוף מרהיב שהיוותה מוקד עלייה לרגל מאירופה עוד בתקופת הצלבנים, עמדה במצור מול צבא נפוליאון ולא נכנעה ועוד.
עיריית עכו לקחה על עצמה להיות המקדם העיקרי של תרבות הים התיכון בישראל ולהוות מוקד עולמי לתרבות זו. במסגרת זו עיריית עכו תחנך לתרבות זו, תיזום אירועים, תסייע ליזמים ותקים מוסדות תרבותיים בתחומי המותג.
הערכים על פיהם עיריית עכו תפעל, במסגרת המותג:
- אנינות- כל יישומי המותג ייבחרו וייעשו ברגישות ובקפידה, תוך אבחנה שהם מקיימים ערך תרבותי גבוה (ולא,לא ייעשו).
- פלורליזם- המותג ישקף קשת רחבה ככל האפשר של תרבויות הקשורות לאגן הים התיכון.
- הקפדה- רמת הביצוע של יישומי המותג תהיה ברמה הגבוהה ביותר תוך הקפדה על כל הפרטים.
בימים אלו פועלים מספר צוותים, בהנהגת ראש העיר מר שמעון לנקרי, מנכ"ל העירייה מר אוהד שגב ובניהולו של מר אלברט בן שלוש, השוקדים על פיתוח והרחבת מוטת הכנפיים של המותג, לרבות פרויקטים ייחודיים ברמה בינלאומית, מיזמי תרבות, מוזיאונים, חבירה למערכת החינוך ובתי הספר, פרויקטים קהילתיים ועוד היד נטויה.