עליה של 20% בהוצאות בפרסום במגזר הערבי. המפרסם המוביל: פלאפון. משרד הפרסום המוביל: פובליסיס

"יפעת בקרת פרסום", מקבוצת "יפעת", תאגיד המידע הגדול בישראל, מפרסמת השבוע את דירוג הפרסום במגזר הערבי לסיכום שנת 2006.



נתי יעקובי, מנכ"ל יפעת אומר כי בדומה למגזר הדתי, גם במגזר הערבי ישנה עליה בהוצאה לפרסום של כ- 20%. העלייה במגזר הערבי נובעת מנכונות מצד מנהלי שיווק ומנכ"לים להגדיל השקעות במגזר עקב זיהוי הפוטנציאל הטמון בו ושינוי תרבות הצריכה של הלקוחות. העלייה ניכרת היטב במספר האינטשים בעיתונות ובנפח הפרסום של שילוט החוצות ואתרי האינטרנט.



בנוסף, חשוב לציין את פתיחתם של מרכזי קניות חדשים. הדבר מתבטא בשני מוקדים:


אום אל פחם – פתיחת קניון "עבד אל לטיף" וכניסת רשתות כמו : ניו פארם , אפרודיטה, קידס קדס, פיצה האט. נוסף לפתיחת סניף של סופר פארם באום אלפחם על ציר ואדי עארה.


נצרת – נצרת עילית – פתיחת מתחם "דודג' סנטר" אשר הביא איתו מספר רשתות כמו: ACE , אפרודיטה, ג.ר.א.ס, ביגוד, מחסני תיאורה , בסט ביי, סופר פארם.



ובמקביל, הגברת הפעילות השיווקית של מרכזי קניות קיימים כמו : רשת מרכזי קניות – BIG, גרנד קניון חיפה וקניון ערים בכפר סבא. כמובן שכניסתם של רשתות ומכרזים כאלה יניעו תקציבי פרסום במטרה להביא יותר לקוחות ולהגדיל את נתח השוק שלהם בקרב המגזר הערבי וקהלי היעד.



התקשורת הסלולרית בראש



ענף התקשורת הסלולרית מוביל בגדול את טבלת הקטגוריות המובילות בפרסום. פלאפון, המפרסמת המובילה במגזר, מובילה את הפרסום בקטגוריה עם גידול של למעלה מ-100% בהוצאה לפרסום באמצעות משרד הפרסום פובליסיס סקטורס. פלאפון מגדילה באופן משמעותי את הפרסום בעיתונים המובילים של המגזר ובחברות שילוט החוצות יארא וברק. החברה מפרסמת בווליום גבוה את פלאפון ספורט, מכשירי הדור השלישי ותוכניות עם סלבס מהעולם הערבי ב"טלוויזיה הסלולרית" שלה ועוד.



סלקום הממוקמת במקום השני בקטגוריה ובמקום החמישי בטבלת המפרסמים של המגזר מגדילה באופן מינורי את תקציב הפרסום שלה באמצעות משרד הפרסום מקאן אריקסון ומפרסמת את פתיחת התקשורת בינה לבין חברת ג'וואל – רשת סלולרית ברשות הפלסטינית, שירות משפחת סלקום בתעריף מוזל ועוד.



קטגוריית ההימורים ממוקמת במקום השני במגזר עם הוצאה לפרסום של כ- 950 אלף דולר. המפרסמת הדומיננטית בקטגוריה היא המועצה להסדר ההימורים בספורט הממוקמת במקום השני בטבלת המפרסמים. המועצה להסדר ההימורים בספורט מגדילה את תקציב הפרסום שלה בכ-40% באמצעות פרסום אסוואק ומפרסמת באופן קבוע את קמפיין השבוע בטוטו, ווינר מונדיאל ועוד. תקציב הפרסום של המועצה הופנה בעיקר לשילוט החוצות של המגזר.



קטגוריית המזון המהיר הממוקמת במקום השלישי בטבלה יותר ממכפילה את ההוצאה שלה לפרסום עם שני מפרסמים בולטים: מקדונלדס ופיצה האט. מקדונלדס הממוקמת במקום השלישי בטבלת המפרסמים, העבירה ב-2006 את תקציב הפרסום שלה למשרד אקסלנט והגדילה אותו בכ-100%. החברה הגדילה את תקציב הפרסום בעיתונות והחלה לפרסם ב-2006 גם במדיות שלא פרסמה בהם ב- 2005: אלסינארה שהוא אחד העיתונים החזקים במגזר וחברת שילוט החוצות ברק בנוסף לפרסום שהיא עושה בחברת יארא. מקדונלדס פרסמה את קמפיין מתנות המונדיאל, האפי מייל, קמפיין אני אוהב אותו לגבי שלל המוצרים שלה ועוד.



במקום הרביעי בפרסום במגזר ממוקמת חברת שטראוס עלית. שטראוס עלית שב- 2005 כמעט ולא הייתה מורגשת בפרסום במגזר, מכפילה את תקציב הפרסום שלה פי 3.5 לעומת 2005. שטראוס המפרסמת באמצעות פרסום מזוואי ופרסום מגזרים, את גלידות שטראוס, מסטיק MUST, שטראוס לבנה, מילקי ועוד.



לעומתה, תנובה דווקא מורידה את תקציב הפרסום במגזר השנה בכ- 15%. החברה מפרסמת את קמפיין ברכות לרמדאן, שוקו SHOCK, עם קידום לאתר החברה באינטרנט, דיאט יופלה ועוד.



סוגרת את הטבלה מאיר חברה לכלי רכב עם גידול של פי 6 להוצאה לפרסום שלה במגזר. החברה פרסמה את וולבו 80S, יגואר XJ והונדה סיוויק החדשה.



משרדי פרסום



פובליסיס סקטורס ממשיך להוביל את הפרסום במגזר בפער גדול יותר השנה לעומת 2005, בהשוואה לשאר משרדי הפרסום בטבלה. המשרד עובד עם פלאפון, תנובה, החברה המרכזית למשקאות, בזק ועוד.



את המקום השני השנה חולקים יחדיו מקאן אריקסון ואסוואק. מקאן אריקסון חווה ירידה של כ-20% בתקציב הפרסום שלו בעיקר עקב איבוד תקציב מקדונלדס וירידה בהיקף הפרסום של קו- אופ הריבוע הכחול. פרסום אסוואק לעומתו מגדיל השנה את כוחו בכ- 35% עקב גידול בפרסום של המועצה להסדר ההימורים, טיפול זמני במקדונלדס ב- 2006 ועוד.



טריו הממוקם במקום הרביעי הוא משרד הפרסום המציג את הגידול המשמעותי ביותר השנה (143%). טריו גדל עקב תחילת העבודה עם קבוצת בנק הפועלים, סובחי נח'לה ובניו (יצרן קפה דומיננטי במגזר), גידול בתקציב הפרסום של פרוקטר אנד גמבל, תחילת עבודה עם יורקום בשנת 2006 ועוד.



יארא הסוגרת את החמישייה המובילה עם הוצאה לפרסום של כ- 660 אלף דולר, מפרסמת השנה בווליום יפה את XL שפרסם גם במגזר הכללי, ג'וני ווקר, חלאבין ועוד.



הנתונים אינם כוללים פעילות קד"מ, יח"צ, הפקות דפוס ורדיו א- שמס'.

אולי יעניין אותך

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח