דליה מנדלמן – זוננפלד, מנכ"ל חברת הקפה של עלית, הכריזה היום על השקת מוצר חדש בקטגוריית הקפה הטורקי – קפה טורקי מעודן ומותאם לשתייה עם חלב. מנדלמן-זוננפלד אמרה כי "שוק הקפה הטורקי הינו שוק מסורתי. יחד עם זאת, קיים עניין של הצרכנים בהצעות ערך חדשות של טורקי עלית, אשר יביאו איתן חידושים ומענה מגוון לנסיבות הצריכה של קפה בכלל וטורקי עלית בפרט. החלטנו להשיק קפה טורקי מעודן על מנת לאפשר לצרכני טורקי המוגדרים כקלים ובינוניים לשתות יותר".
שוק הקפה בישראל מגלגל במגזר הקמעונאי כ-700 מיליון ₪ (במחירים קמעונאיים) ועוד 1 מיליארד ₪ (במחירי צרכן) בשוק הקפה מחוץ לבית. עלית מייצרת קפה טורקי הלך משנת 1962 ומובילה את שוק הקפה הטורקי בישראל כבר שנים רבות, תוך שמירה על מעמדה האיתן בשוק. עלית מחזיקה בנתח שוק של כ-83.2% (1-5/07 מצטבר כספי, סטור נקסט).
כ- 79 אחוז מהצרכנים בגילאי 18 + שותים קפה נמס. 33% מהם שותים גם קפה טורקי. 55% מהאוכלוסייה הבוגרת צורכת קפה טורקי – 25 אחוז מהם שותים אותו כקפה עיקרי.
שטראוס גרופ הינה החברה השביעית בגודלה בעולם בתחום ייצור הקפה הקלוי. שוק הקפה הקלוי בישראל מוערך בכ- 4,700 טון לשנה עם מחזור מכירות של כ- 250 מיליון ₪ (מחירים קמעונאיים). בארץ המוצר המוביל הינו הקפה הטורקי לעומת העולם שם המוצר המוביל קפה פילטר.
עלית משיקה כאמור היום קפה טורקי חדש שטעמו מעודן יותר מהקפה הטורקי הגיל. הקפה טחון דק במיוחד ובעל מרקם חלק ומותאם לשתיה עם חלב. אלון שמש, מנהל השיווק של חברת הקפה, הצהיר כי "מטרתנו בהשקת המוצר החדש הינה לחדש ולהעמיק את הצריכה של צרכני קפה טורקי המוגדרים כקלים ובינוניים שמהווים 60 אחוז מצרכני הקטגוריה. ההשקה תלווה בקמפיין פרסומי ובנראות בנקודות המכירה בעלות כוללת של כ-6 מיליון ₪ .