חברת "יפעת מחקרי מדיה מתקדמים" מבית "יפעת" המשווקת את שירות "ניתוח תדמית בכותרות- כי הכותרות קובעות!" מציגה את הדרוג החודשי העוקב אחר אזכור החברות הגדולות במשק בכותרות העיתונות היומית. על פי הדירוג, טיב טעם מובילה באזכורים בכותרות באוקטובר בשל תחקיר כלבוטק. החברה מוזכרת בכ- 126 כותרות ש- 49 מהן שליליות מובהקות. למרות הפגיעה בתדמית החברה כתוצאה מפרשה זו, ראוי לציין כי 11 מהכותרות היו חיוביות באופן מובהק.
נתי יעקובי מנכ"ל יפעת מחקרי מדיה: "מדובר בהישג לא מבוטל לטיב טעם ביחס לאור כמות הכותרות השליליות ש"זכתה" להן בחודש זה. הכותרות החיוביות החודש עסקו, בין היתר, בהטלת ספק באמינות תחקיר כלבוטק ובקניית מניות גאיידמק על ידי שותפים חדשים".
למרות שתדמיתה התקשורתית של טיב טעם הייתה שלילית למדי החודש, חברת חפציבה, הממוקמת במקום הרביעי בדירוג החברות החודש, עולה עליה בתמהיל החשיפה השלילי – עם 63 כותרות שליליות ו- 0! כותרות חיוביות. החברה אוזכרה בשל החשד כי הבנקים ידעו מה מצבה של חפציבה ובקשת ההסגרה של בועז יונה לישראל.
גוגל היא המובילה במספר האיזכורים החיוביים בכותרות במהלך אוקטובר, עם לא פחות מ- 54 כותרות חיוביות שעסקו במחירה המטפס של המניה, השקת טכנולוגיה להפרת זכויות יוצרים ביוטיוב, שיתוף פעולה עם נטקס ועוד. חברה נוספת שבלטה לטובה החודש הייתה טבע, עם 41 כותרות חיוביות: שיא כל הזמנים של המניה, פרישתו של מנהל הכספים המיתולוגי שלה, קבלת אישור לשיווק תרופה של 1.5 מליון דולר ועוד.
בהקשר זה מסביר יעקובי כי "באופן תקדימי נכנסים החודש שני משרדי פרסום לעשירייה השנייה של החברות המובילות בכותרות: מקאן אריקסון בשל פרשת פיטורי המנכ"לים וחזרתו של שילוח לכס המנכ"ל ואדלר חומסקי וורשבסקי היוצאים להנפקה שזוכה לכותרות רבות".
ארקדי גאיידמק המוביל בחבורת האישים בכותרות בחודש החולף. גאידמק הוא גם הדומיננטי במספר האזכורים החיוביים בשל מכירת מגרש במוסקווה לחברת אוסיף שבשליטתו, הצלחה במצעד הפרסומות "הזכורות והאהובות" של הפרסומת של פלאפון בה השתתף, קניית חברת ארנסון ועוד. גאיידמק הוא גם האישיות עם מספר האיזכורים השליליים הגבוה ביותר: התפתחויות בפרשת הלבנת ההון, פרשת האורניום, סיכסוך עבודה בבי"ח ביקור חולים ועוד.
חברים חדשים ברשימה החודש: אנשי הנדל"ן ועסקאות הענק- נוחי דנקנר, שעיה בוימלגרין ולב לבייב.