על טיב טעם ועל גוגל – פרסום במנועי חיפוש כחלק מניהול משברים

נפלאות הפרסום במנועי חיפוש כבר ברורים לכל מנהלי השיווק והפרסום, וטכניקות ומתודולוגיות לייעול קמפיינים פרסומיים, מיקוד נכון וניתוח תוצאות, מביאות בכל יום לאלפי ארגונים ערך ממשי מהפרסום. אך מול הטכניקות היבשות, הפרסום במנועי החיפוש מקבל לאחרונה גוונים ומשמעויות אסטרטגיות ברמה גבוהה יותר. בהרצאה שנערכה ע"י חברת הפרסום המובילה DBD MEDIA במסגרת תערוכת ADTECH בלונדון, התערוכה הגדולה בעולם לתחום השיווק המקוון, הועלתה זווית מעניינת מאוד של שימוש בקמפיינים מבוססי הקלקות במנועי החיפוש ככלי יעיל לניהול משברים.



לדוגמא, נניח כי פורסם שבמוצריה של חברת מזון כלשהי במשק התגלה חומר רעיל מסוג X או קלקול באחד המצרים. סביר להניח כי בימים שלאחר הפרסום הרבה אנשים יחפשו במנועי החיפוש באינטרנט את אותו חומר רעיל מסוג X כדי להבין את ההשפעות והסיכונים אליהם נחשפו בצריכת מוצרי החברה.


חברת המזון יכולה, או יותר נכון צריכה, להקים במהירות האפשרית קמפיין פרסום בכל מנועי החיפוש, שייצור מצב בו כל מי שיחפש ביטוי הקשור לחומר שהתגלה, לשם החברה או לכל ביטוי הקשור לידיעה שפורסמה, יגיע לעמוד באתר החברה עצמה המציג את הצד שלה לסיפור וכמובן מצמצם נזקים ככל האפשר. כידוע, היתרון הגדול של פרסום במודל של עלות עבור הקלקה, כגון תוכנית הפרסום של גוגל (Google Adwords) , הוא העובדה כי החברה תשלם רק אם הגולש שחיפש את הביטוי הרלבנטי יקליק על המודעה שהחברה פרסמה. זאת בניגוד לפרסום באנרים המתומחר ברוב המקרים ע"פ כמות חשיפות של הבאנר ולא לפי הקלקות.



על חברות להבין כי החיפוש באינטרנט הפך לנחלת הכלל, כאשר לרוב תחנת החיפוש הראשונה היא מנוע החיפוש גוגל. באתר www.googletrends.com ניתן לראות את הקשר הישיר בין פרסומים במדיות השונות לביטויים אותם חיפשו באותה תקופה. בשל הסיבה הנ"ל, יש להשתמש בכלי הפרסום במנועי החיפוש, בנוסף להיותו פלטפורמת פרסום מצוינת לכל דבר, ככלי לתקשורת מיידית ממוקדת ויחסית זולה עם הקהל הרלבנטי של החברה.



משבר טיב טעם


השבוע התפרסם התחקיר המדובר אודות טיב טים בכלבוטק שעשה שפטים בחברה. טיב טעם התנהלה במשבר לאורך קו ברור, שניכר כי הוא נובע מתוכנית סדורה ומאורגנת היטב, גם אם הדעות חלוקות לגבי הדרך שננקטה. את התוצאות נדע בקרוב. את ההשפעה הישירה של התקשורת על הפעילות באינטרנט, ניתן לראות בגרף. עלייה החדה בכמות החיפושים בגוגל אחר הביטוי "טיב טעם" בתקופה האחרונה (צד ימין של הגרף).






טיב טעם השכילה להשתמש בכלים מקוונים כדי לתקשר את המסרים שלה, ופתחה בלוג בו הציגה את גרסתה. באם הייתה משלבת גם קמפיין פרסומי במנוע החיפוש הייתה יכולה להגביר את החשיפה לבלוג בעלויות שאינן גבוהות, ולתקשר את מסריה בצורה יעילה יותר.


המסקנה הישירה היא כי הקמת קמפיין בגוגל ובמנועי חיפוש רלוונטיים צריכה להיות


חלק אינטגראלי מתהליך ניהול משברים של כל חברה. כחלק מכך שבחברות גדולות מוכן תמיד תיק ניהול משברים המפרט סדר פעולות בזמן משבר ומינוי אחראים לכל תהליך, יש להפעיל גם את מנהל השיווק המקוון של החברה, אם הוא חלק מהחברה או ספק חיצוני.



בהקשר רחב יותר, ניהול הפרסום במנועי החיפוש צריך להוות חלק בלתי נפרד מהתוכנית האסטרטגית והשיווקית של החברה, גם בעיתות משבר וגם בעקבות אירועים חיוביים. על הפרסום המקוון להיות מתואם עם התהליכים השיווקיים והתקשורתיים השונים, כך שהפרסום במנועי החיפוש יגביר ויחזק את ההשפעה של מסרי החברה, ולהפך.



המאמר נכתב ע"י אלון זכאי מנכ"ל חברת A-2-Z המתמחה בשיווק באינטרנט ובפרסום במנועי חיפוש.

אולי יעניין אותך

 דיגיטלי
sandi-bar(3)
da1
yostore1
yael7

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח