על רקע המלחמה – מספר שעות הצפייה בטלוויזיה זינקו, גם הגלישה הסלולרית

 מההורים מפחיתים את צפיית החדשות בסלון מחשש לחשיפת הילדים לתכני המלחמה, מחצית מהציבור מתעדכן בחדשות לפחות מידי שעה 

  • הצפייה היומית בבית בישראל טיפסה השנה ל-10.1 שעות בממוצע – ובתחילת המלחמה אף זינקה ל-12 שעות 
  • מאז תחילת המלחמה שיעור הצפייה בחדשות עומד על כ-60%; מחצית מהישראלים מתעדכנים בחדשות מדי שעה או שעתיים לפחות
  • משק בית ממוצע צפה ב-23 סדרות וב-35 סרטים במהלך 2023; 7 מתוך 10 הסדרות הנצפות ביותר ב-yes הן תוכן מקור
  • היקף הגלישה הסלולרית עלה השנה ב-27%; מנויי דור 5 גולשים יותר ממנויי דור 4
  • לידיעת הרווקים: טינדר רשמה ירידה שנתית של 13% במספר המשתמשים
  •  טיקטוק היא האפליקציה הצומחת ביותר השנה עם עלייה של 23% במספר המשתמשים

 

  • המלחמה בלמה את התאוששות הטיסות, שחזרו להיקף דומה לתקופת הקורונה; 47% מהישראלים מאמינים כי יטוסו השנה

דרור בהט, סמנכ"ל השיווק של yes ופלאפון: "המלחמה שינתה בצורה דרמטית את הרגלי הצפייה והגלישה של כולנו. מאז ה-7 באוקטובר הישראלים צופים משמעותית יותר בטלוויזיה, גולשים יותר באמצעות הנייד, מתעדכנים בחדשות בכל כמה דקות ומנסים להימנע מחשיפת הילדים לחדשות הקשות. אנו מזהים שינויי מגמות בשימוש באפליקציות בהשפעת המלחמה ומצב הרוח הלאומי, אך למרות זאת, הישראלים שומרים על אופטימיות ומעריכים כי יטוסו לחו"ל בשנה הקרובה".

yes ופלאפון מפרסמות היום (שני) את דו"ח הרגלי הצפייה והגלישה של הישראלים במהלך 2023 והשפעות המלחמה על אלה. בין הממצאים עולה כי המלחמה הקפיצה את הצפייה בערוצי הברודקאסט והחדשות כמו גם את תכני הילדים והקומדיות. השימוש בטלגרם ובטוויטר זינק לעומת השימוש באפליקציות ההיכרויות והקניות שצנחו.

המלחמה משנה את הרגלי הצפייה: יותר חדשות וקומדיות, פחות צפייה נדחית:

על פי נתוניyes  עולה כי מספר שעות הצפייה היומיות הממוצעות לבית אב בישראל טיפס השנה ל-10.1, בהשוואה ל-9.2 שעות ביום בשנת 2022. בתחילת המלחמה אף נרשם זינוק במספר שעות הצפייה היומיות לכ-12 שעות. שיעורי הצפייה בערוצי הברודקאסט (כאן 11, קשת 12, רשת 13 וערוץ 14) רשמו צפייה ממוצעת של 48% מנפח הצפייה עד פרוץ המלחמה, וכ-60% צפייה מתחילתה – לעומת 46% צפייה ממוצעת בשנת 2022. עוד מהשפעות המלחמה: הישראלים מעדיפים צפייה בלייב שכן נרשמה ירידה של 31% בשירותי הצפייה הנדחית, כאשר ערוצי הברודקאסט רשמו צניחה של 63% בשירותים אלה.

עוד עולה מנתוני yes כי עם תחילת המלחמה וסגירת מערכת החינוך, היקף הצפייה בתכני ילדים זינק ואף עלה על היקף הצפייה במהלך החופש הגדול – ועמד על 18% מסך הצפייה בשיאו בחודש אוקטובר. גם הצפייה בקומדיות, המהוות מפלט עבור צופים רבים המחפשים אסקפיזם, רושמת עלייה מתמדת מאז ה-7 באוקטובר ומתייצבת כיום על 15% מסך הצפייה.

לאורך 2023 כשליש מהצפייה ב-VOD הייתה בדרמות, 18% מהצפייה הייתה בטלנובלות, 13% בתכני ילדים ובתכני פעולה וקומדיה סך הצפייה עמד על 11%, ו-10% בהתאמה. 

גם בימי שגרה – מעדיפים יצירה ישראלית:

על פי נתוני 2023, 7 מתוך 10 הסדרות הנצפות ביותר ב-yes השנה היו סדרות מקור: אלף, מלכת היופי של ירושלים (עונה 2), המדובב (עונה 2) , פריפריה אימפריה, המדובב (עונה 1), הבוזגלוס (עונה 7) ודנה קמה. עוד נמצא כי משק בית ממוצע צפה ב-23 סדרות וב-35 סרטים במהלך השנה האחרונה. הסרט התיעודי המדובר #NOVA הוא הסרט הנצפה ביותר השנה והמסמך הדוקומנטרי הנצפה ביותר בתולדות yes. זאת במקביל לכך שגופי תקשורת מרכזיים נוספים שידרו את הסרט, אותו כזכור הציעה yes בחינם לכלל אמצעי השידור בישראל, לאור חשיבותו הציבורית.

על פי נתוני סקר מיוחד שערכוyes  ופלאפון באמצעות מכון המחקר the point2 בקרב 500 אנשים בני 18+, 78% מההורים ציינו כי הם מפחיתים את צפיית החדשות בסלון מחשש לחשיפת הילדים לתכני המלחמה. מחצית מהנשאלים אמרו שהם מתעדכנים בחדשות לפחות מדי שעה או שעתיים: כרבע מכלל הישראלים הבוגרים (24%) נוהגים בימים אלה להתעדכן בחדשות לפחות פעם בחצי שעה כאשר 10% עושים זאת כל כמה דקות. קרוב למחצית (47%) נוהגים להתעדכן בחדשות מספר פעמים ביום, 24% מתעדכנים בחדשות 1-2 פעמים ביום ואילו 4% מדווחים שהם לא נוהגים להתעדכן בחדשות על בסיס יומי.

בימים אלה הרשתות החברתיות מהוות את הפלטפורמה העיקרית לצריכת תכנים חדשותיים: 76% מהישראלים ציינו כי נוהגים להתעדכן בחדשות באמצעות הפייסבוק, וואטסאפ, טלגרם וטוויטר. 66% אמרו כי ערוצי הטלוויזיה מהווים את מקור המידע החדשותי אותו הם צורכים, ו-57% ציינו כי אלו אתרי האינטרנט.

מנויי דור 5 גולשים יותר, השימוש בטלגרם ובטוויטר מזנק בחסות המלחמה

על פי נתוני סיכום השנה של פלאפון, הגלישה הסלולרית לכל מנוי קפצה ב-2023 ב-27% כאשר מנויי דור 5 גולשים בממוצע כ-20% מאשר מנויי של דור 4. עם פתיחת המלחמה הגלישה זינקה ב-17%. עוד נמצא כי בחודש אוקטובר האחרון היו כמעט פי 6 מתקפות סייבר בהשוואה לחודש ספטמבר וכי 65% מהישראלים ציינו כי הם חוששים לפתוח קישורים הנשלחים אליהם.

בגזרת האפליקציות, טיקטוק היא הצומחת ביותר השנה עם עלייה של 23% במספר המשתמשים, אינסטגרם רשמה עלייה של 12% לעומת פייסבוק שרשמה ירידה של 5%. מספר המשתמשים בוואטסאפ נותר ללא שינוי. 

השימוש בטלגרם, שעד תחילת המלחמה נותר דומה לשיעורו בשנת 2022, זינק מפרוץ המלחמה בכ-60% במספר המשתמשים, והכפיל את עצמו בנפח השימוש היומי מתחילת המלחמה. כיום השימוש בו גבוה פי 2 בהשוואה לימי שגרה. אפליקציית X (טוויטר לשעבר) שרשמה עד לתחילת הלחימה עלייה של כ-6% בלבד במספר המשתמשים, זינקה מפרוץ הלחימה ב-50% בנפח השימוש וב-20% במספר המשתמשים. כיום השימוש בטוויטר גבוה ב-31% מאשר בימי שגרה.

אפליקציות התחבורה הציבורית WAZE ומוביט שעד ה-7 באוקטובר שמרו על רמת שימוש זהה ל-2022, ירדו ב-44% וב-46% בהתאמה בימיה הראשונים של המלחמה. עם התמשכות המלחמה השימוש באפליקציות אלה הולך וגדל וכיום השימוש בשתיהן קטן בכ-10% בלבד מהשימוש שלהן בימי שגרה.  

מאז ה-7 באוקטובר: השימוש בטינדר ירד, גם ההאזנות למוזיקה בספוטיפיי

טינדר, אפליקציית ההיכרויות הפופולרית רושמת ירידה שנתית של 13% במספר המשתמשים, כאשר בשבוע הראשון למלחמה צנחה האפליקציה ב-36%. אתרי האיקומרס השונים רשמו ירידה של 21% במספר המשתמשים בחודש אוקטובר ו-6% בחודש נובמבר. מספר המשתמשים באתר בוקינג צנח ב-63% בחודש שעבר, כאשר גם מספר ההאזנות למוזיקה דרך ספוטיפי בחודשים אוקטובר ונובמבר רשם ירידה של 32% ו-12% בהתאמה.

היקף הטיסות חזר לרמתו הגבוהה מלפני הקורונה – וצנח שוב 

עולם התעופה התאושש השנה באופן רשמי מהקורונה ואיתו גם הרומינג, כאשר בפעם הראשונה מאז קיץ 2019 אף נרשמה עלייה בשירותי הנדידה. עם פתיחת המלחמה וסגירת השמיים באופן כמעט מוחלט, היקף הטסים לחו"ל צנח משמעותית וחזר לרמתו הנמוכה של שיא תקופת הקורונה.

בשנת 2023 עשרת היעדים הפופולריים ביותר עבור הישראלים היו: יוון, טורקיה, איטליה, ארצות הברית, קפריסין, צרפת, איחוד האמירויות, גרמניה, ספרד והאיים הקנריים ובריטניה. בחודש נובמבר השנה רשימת היעדים הפופולריים השתנתה מעט, כשבמקום הראשון ניצבת ארצות הברית, יוון שהייתה במקום הראשון ירדה למקום השני. במקום השלישי גרמניה ובמקום הרביעי קפריסין שעלתה מקום אחד אל מול ימי שגרה. טורקיה שהייתה במקום השני צנחה למקום החמישי. אחריה ברשימה: בריטניה איטליה, תאילנד, צרפת ואיחוד האמירויות שסוגרת את העשירייה הראשונה.

אך יש גם חדשות טובות: על פי ממצאי הסקר של yes  ופלאפון עולה כי 47%  מהישראלים ציינו כי הם מתכוונים לטוס בשנה הקרובה. לשם השוואה במרץ 2020 – שיא מגיפת הקורונה –  רק 37% היו בטוחים כי יטוסו. ארצות הברית (36%), יוון (28%) ואיטליה (26%) הם שלושת היעדים הפופולריים ביותר עבור אלו ששוקלים לטוס לחו"ל בשנה הקרובה. אחריהם נמצאים יעדים אחרים באירופה: גרמניה, אנגליה, קפריסין, ספרד. את הרשימה סוגרות  טורקיה ואיחוד האמירויות שמעוררות רמת עניין נמוכה יחסית. 

אולי יעניין אותך

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 דירה להשכיר הדמייה
אסטרטגיה שיווקית
 LAGO - חתונת מיכאל וחן - צילום גיא סידי (844)
BOSS חליפה 6589 שח + עניבה 659שח צילום באדיבות המותג (1)
 דגם 4200 צילום באדיבות ניופאן

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח