עמותת HonestReporting (דיווח נאמן) הפועלת למען סיקור הוגן
ביחס לישראל בתקשורת העולמית, עולה בקמפיין עם הסלוגן Israeli Wednesday. במסגרת הקמפיין, אשר יעלה ברשתות החברתיות, העמותה קוראת לקהל הרחב
לקחת חלק ולחולל שינוי בדעת הקהל על ישראל בעולם.
במסגרת הקמפיין Israeli
Wednesday, יעלה לאתר העמותה בכל יום רביעי בנק של תמונות ומסרים, אשר יסייעו
לסיקור הוגן ומאוזן של ישראל בעולם, אשר כל אחד ואחת יוכלו לבחור ממנו ולהעלות
סטורי לאינסטגרם, או לפייסבוק, לפרסם בטוויטר, להשתתף בשיח הציבורי הבינלאומי
על ידי כתיבת טוקבק לכתבות המתפרסמות בעולם. בנוסף, יוצעו אתגרים אשר בהם יתבקשו
הגולשים להעלות תמונות המסמלות בעיניהם דו קיום, תמונות של מקומות בארץ יחד עם
ההאשטאג של הקמפיין ועוד.
לפי הסקר הבלעדי של HonestReporting אשר בוצע על ידי חברת
מחקרי השוק טכנומטריקה, ושנתוניו יפורסמו בשבועות הקרובים עלה כי כ-20% מהאמריקנים
תומכים בישראל, כ- 20% תומכים בפלסטינים וליתר, כ- 60%, אין דעה מוצקה לכאן או
לכאן.
לדברי עו"ד דניאל פומרנץ, מנכ"ל עמותת HonestReporting: הסקר שערכנו מעיד הן על החשיבות והן על הפוטנציאל החיובי של היוזמה
של העמותה: עדיין לא מאוחר מדי לספק למרבית האמריקאים את המידע המדויק והמשכנע על
ישראל כדי להשיג תוצאה יעילה. אפשר לדבר עם הדור הצעיר – ואפשר להצליח. יחד עם
זאת, ראשית עלינו להכיר בכך שזה חשוב, שזה אפשרי ולבסוף, שצריך לעשות זאת בדרך
מסוימת מאוד. כאשר נפעל יחד, עם המסרים הנכונים, נוכל להביא לשינוי אמיתי בדעת
הקהל ולהוביל בסופו של דבר גם לסיקור הוגן ומאוזן באמצעי התקשורת העולמיים."
לדבריו: הסיבה לכך שכוחות אנטי-ישראליים נהנים מהצלחה, היא
בדיוק משום שישראל, וגם תומכיה, ממזערים לעתים קרובות ומתעלמים מפעילות מזיקה עד שכבר
נהיה מאוחר מדי. בדמוקרטיה, המדיניות לעתים קרובות מוכתבת על ידי דעת הקהל. זו
הסיבה לכך שישראל ותומכיה חייבים ללמוד לדבר אל הצעירים במונחים מתוך אוצר המילים
שלהם. במילים אחרות, עלינו "לפגוש אותם במקום שבו הם נמצאים". דבר זה
דורש גישה שונה לחלוטין מכל גישה שהשתמשו בה בעבר. אי אפשר להמשיך באותה דרך.
בעימות שיזם החמאס בחודש מאי האחרון, יישמה עמותת HonestReporting סגנון של מסגור ודיבור עם
אנשים שהוכיח את עצמו: באמצעות הדגשת דאגתה של ישראל לזכויות אדם; חיזוק רושם
ההשפעה המזיקה של קבוצות טרור על ישראלים ופלסטינים רגילים; ורגישות מיוחדת
לפוליטיקה הקשורה לגזענות.
עוד עלה מן הסקר של HonestReporting, שהגישה עובדת. אחרי צפייה
בווידאו קצר שהפיקה HonestReporting, המסביר את העימות של חודש מאי בסגנון שהוצג לעיל, שליש מהעונים
(אמריקאים בגילאי 18-44) אמרו שעכשיו הם תומכים יותר בישראל. זה כולל את הקבוצה
החשובה במיוחד של בני 18-24, שבקרבם נצפתה
עלייה של 32% בתמיכה.
עמותת HonestReporting פועלת משנת 2000 למען סיקור הוגן ביחס לישראל בתקשורת העולמית,
מתוך תחושת שליחות. העמותה מנטרת מדי יום את כל הסיקורים על ישראל בתקשורת העולמי
(BBC, CNN, NBC, New York Times …) ופועלת באופן מיידי ושוטף לתיקון של סיקור לא מאוזן ומוטה.
בנוסף, העמותה פועלת בשיתוף פעולה עם גופים שונים בארה״ב ישראל ואירופה בפעילויות
שונות מאחורי הקלעים. כיום פועלת ב- 3 מוקדים בירושלים, תל אביב וניו יורק.