עסקים קטנים – זה הזמן להרחיב את הפעילות שלכם ברשת

צעדי השחרור ההדרגתיים של הסגר לא צריכים לבלבל אותנו. השפעות הקורונה צפויות להמשך עוד תקופה ארוכה וכך הפגיעה בפעילות העסקית. דוקא עכשיו חשוב להגביר את השיווק והמכירות דרך האינטרנט ומי שנמנעו מלעשות זאת עד היום חייבים להתגבר על העכבות כדי לצלוח את החודשים הקרובים.

מספר טיפים כיצד לבנות את הפעילות ברשת:

  1. נוכחות בולטת ברשתות החברתיות

מכיוון שההזדמנות לתקשורת ישירה פנים אל פנים מוגבלת כיום, עסקים קטנים צריכים לפנות למדיה החברתית כדי להגיע ללקוחותיהם.

תוכנית השיווק צריכה לעבור לדיגיטל, במידה ועדיין לא עברה. כמעט כל העסקים הקטנים משקיעים בסושיאל ובמידה ואתם לא שם אז הינה יש לכם הזדמנות מצוינת לקפוץ למים.

הכניסה לרשתות החברתיות היא המהירה ביותר, מאחר והיא נשענת על פלטפורמות קיימות ועל קהל שכבר נמצא שם. את התוכן שתעלו לרשתות אפשר לקדם דרך פרסום בעלות שאינה גבוהה יחסית, במיוחד אם תכוונו אותה לקהל המטרה המדויק על בסיס המיקום, הגילאים של מי שתרצו להחשף אליהם, שפת הדיבור ותחומי הענין.

  1. עבודה עם נתוני הלקוחות שלכם

כל עסק צריך לאסוף באופן מסודר את נתוני המידע על הלקוחות שלו, כמובן שבאופן חוקי ותקין.

לאחר שאספתם את כתובות המייל והטלפונים, מתחילים לבצע קמפיינים לשיווק בכדי ליצור קשר עם הלקוחות.

למרות שכבר שנים יש הטוענים שהאימייל מת, הוא עדיין חי ובועט. רוב העסקים הקטנים משתמשים בדואר אלקטרוני בכדי לתחזק את הקשר הישיר עם הלקוחות ולהביא אותם לקניה חוזרת.

העבודה צריכה להעשות בצורה מובנית עם איסוף מסודר של מידע על לקוחות חדשים, הוצאת קמפיינים, ניתוח נתוני האפקטיביות ויישום המסקנות. ככל שתעבדו בזה יותר, כך תכירו את הלקוחות שלכם טוב יותר ותלמדו מה מניע אותם לפעולה.

  1. תהיו ממוקדי מטרה

איש עדיין לא הצליח מבלי שידע תחילה לאן הוא הולך. קחו את הזמן לתכנן ותקבעו את היעד העיקרי של העסק שלכם. לכל עסק מגיעה תוכנית שיווק עם יעדים מדויקים, לא משנה מה הגודל שלו.

המטרה העיקרית הינה למדוד את ההצלחה במאמצי השיווק הדיגיטלי שלכם. לפני תחילת תוכנית השיווק, על חברות לקבוע את מטרת השיווק הדיגיטלי העיקרית שלהן ולמה הם מבצעים כל פעולה. שימו יעדים ראליים ותבדקו האם עמדתם בהם ובהתאמה תתכוונו.

תשמשו בדיגיטל בכדי להמיר לידים לרכישות, להגדיל טראפיק, הגדלת מכירות, הגברת מעורבות של לקוחות ועוד.

ההשפעה של הקורונה תהיה ארוכת טווח, ולכן עסקים צריכים לתכנן יעדי שיווק דיגיטליים ארוכי טווח כדי להבדיל אותם מאחרים בשוק.

  1. תתעדפו את חווית הלקוח

קבלו השראה מהמותגים הגדולים והנחשקים ביותר כגון: זאפוס, דיסני, סטארבאקס, אמזון ועוד. יש שלל מידע על סיפורי הצלחה ברשת שניתן ללמוד מהם. לעולם אל תחשבו בקטן רק בגלל שאתם לא ארגון ענק.

החברות המצליחות ביותר בעולם מסתמכות על אסטרטגיות ששמות את הלקוח במרכז.

התחילו עם האתר שלכם ותעשו בו את מבחן הסבתא. תשאלו עצמכם האם סבתא שלכם תצליח להתמצא בו.

האם דפי הקטגוריה והמוצרים מסודרים היטב? עד כמה הצ'קאווט ידידותי למשתמש? כמה פשוט ללקוח ליצור קשר?

הכי חשוב הוא לשים בצד את החששות והתירוצים ולהתחיל לעשות, החל מפילוח לקוחות ומיפוי מסעות ועד בניית מותג ושיווק תוכן.

אל תשתבללו לנוכח התקופה המאתגרת, להיפך מצאו בה את ההזדמנות הדיגיטלית שלכם להמריא.

אולי יעניין אותך

 זהבי במילואים - צילום פרטי (1)
-ברכה-בעלים-שותף-חברת-MOXIE-צילום-גיל-זבלודובסקי
 נהיגה
 שמול - מנכל חברת שניר
 של 06

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח