צעדי השחרור ההדרגתיים של הסגר לא צריכים לבלבל אותנו. השפעות הקורונה צפויות להמשך עוד תקופה ארוכה וכך הפגיעה בפעילות העסקית. דוקא עכשיו חשוב להגביר את השיווק והמכירות דרך האינטרנט ומי שנמנעו מלעשות זאת עד היום חייבים להתגבר על העכבות כדי לצלוח את החודשים הקרובים.
מספר טיפים כיצד לבנות את הפעילות ברשת:
- נוכחות בולטת ברשתות החברתיות
מכיוון שההזדמנות לתקשורת ישירה פנים אל פנים מוגבלת כיום, עסקים קטנים צריכים לפנות למדיה החברתית כדי להגיע ללקוחותיהם.
תוכנית השיווק צריכה לעבור לדיגיטל, במידה ועדיין לא עברה. כמעט כל העסקים הקטנים משקיעים בסושיאל ובמידה ואתם לא שם אז הינה יש לכם הזדמנות מצוינת לקפוץ למים.
הכניסה לרשתות החברתיות היא המהירה ביותר, מאחר והיא נשענת על פלטפורמות קיימות ועל קהל שכבר נמצא שם. את התוכן שתעלו לרשתות אפשר לקדם דרך פרסום בעלות שאינה גבוהה יחסית, במיוחד אם תכוונו אותה לקהל המטרה המדויק על בסיס המיקום, הגילאים של מי שתרצו להחשף אליהם, שפת הדיבור ותחומי הענין.
- עבודה עם נתוני הלקוחות שלכם
כל עסק צריך לאסוף באופן מסודר את נתוני המידע על הלקוחות שלו, כמובן שבאופן חוקי ותקין.
לאחר שאספתם את כתובות המייל והטלפונים, מתחילים לבצע קמפיינים לשיווק בכדי ליצור קשר עם הלקוחות.
למרות שכבר שנים יש הטוענים שהאימייל מת, הוא עדיין חי ובועט. רוב העסקים הקטנים משתמשים בדואר אלקטרוני בכדי לתחזק את הקשר הישיר עם הלקוחות ולהביא אותם לקניה חוזרת.
העבודה צריכה להעשות בצורה מובנית עם איסוף מסודר של מידע על לקוחות חדשים, הוצאת קמפיינים, ניתוח נתוני האפקטיביות ויישום המסקנות. ככל שתעבדו בזה יותר, כך תכירו את הלקוחות שלכם טוב יותר ותלמדו מה מניע אותם לפעולה.
- תהיו ממוקדי מטרה
איש עדיין לא הצליח מבלי שידע תחילה לאן הוא הולך. קחו את הזמן לתכנן ותקבעו את היעד העיקרי של העסק שלכם. לכל עסק מגיעה תוכנית שיווק עם יעדים מדויקים, לא משנה מה הגודל שלו.
המטרה העיקרית הינה למדוד את ההצלחה במאמצי השיווק הדיגיטלי שלכם. לפני תחילת תוכנית השיווק, על חברות לקבוע את מטרת השיווק הדיגיטלי העיקרית שלהן ולמה הם מבצעים כל פעולה. שימו יעדים ראליים ותבדקו האם עמדתם בהם ובהתאמה תתכוונו.
תשמשו בדיגיטל בכדי להמיר לידים לרכישות, להגדיל טראפיק, הגדלת מכירות, הגברת מעורבות של לקוחות ועוד.
ההשפעה של הקורונה תהיה ארוכת טווח, ולכן עסקים צריכים לתכנן יעדי שיווק דיגיטליים ארוכי טווח כדי להבדיל אותם מאחרים בשוק.
- תתעדפו את חווית הלקוח
קבלו השראה מהמותגים הגדולים והנחשקים ביותר כגון: זאפוס, דיסני, סטארבאקס, אמזון ועוד. יש שלל מידע על סיפורי הצלחה ברשת שניתן ללמוד מהם. לעולם אל תחשבו בקטן רק בגלל שאתם לא ארגון ענק.
החברות המצליחות ביותר בעולם מסתמכות על אסטרטגיות ששמות את הלקוח במרכז.
התחילו עם האתר שלכם ותעשו בו את מבחן הסבתא. תשאלו עצמכם האם סבתא שלכם תצליח להתמצא בו.
האם דפי הקטגוריה והמוצרים מסודרים היטב? עד כמה הצ'קאווט ידידותי למשתמש? כמה פשוט ללקוח ליצור קשר?
הכי חשוב הוא לשים בצד את החששות והתירוצים ולהתחיל לעשות, החל מפילוח לקוחות ומיפוי מסעות ועד בניית מותג ושיווק תוכן.
אל תשתבללו לנוכח התקופה המאתגרת, להיפך מצאו בה את ההזדמנות הדיגיטלית שלכם להמריא.