עסקים קטנים – להישאר חיוביים גם בזמנים מאתגרים

מאת ג'ון דה סימון
נשיא הרבלייף


ימים אלו מאפשרים לתפוס
מעט מרחק מהשנה הקשה שעברה, ולהקדיש זמן להרהר, ללמוד ולהתפתח, ולהפוך את השנה למתגמלת.
לכן, למרות שהמגפה עדיין לא נוצחה, נוכל ליישם את מה שלמדנו עד כה באתגרים שאנחנו
עשויים להתמודד איתם גם השנה. הנה כמה תובנות שיעזרו לכם לצמוח ולפתח את העסק:


הישארו חיוביים וזריזים

למרות האתגרים עמם
התמודדנו בשנתיים האחרונות, עדיין יש סיבות רבות לאופטימיות. עסקים קטנים רבים
מצאו דרכים חדשניות להמשיך ולהרחיב את העסק, ואין סיבה שצמיחה זו לא תימשך. אם אתם
מרגישים טוב לגבי העסק, אתם לא לבד. לפי תוצאות סקר שערכה לשכת המסחר האמריקאית,
כשניים מכל חמישה (62%) עסקים קטנים מדווחים שהעסק במצב תקין. הנתונים משקפים
עלייה קלה לעומת הרבעון השלישי של 2021 (55%), וגבוהים ב-10 אחוזים בהשוואה לתחילת
השנה ברבעון הראשון של שנת 2021 (52%). הסימן האופטימי ביותר הוא שעסקים קטנים
רבים מדווחים שמצבם מצוין (30% כעת לעומת 20%-23% בשנת 2021). תחושת ביטחון לגבי
העתיד תשדר אופטימיות לעובדים וללקוחות.


זכרו מה עבד

זכרו מה עבד בשנה
האחרונה, במיוחד כאשר החששות לגבי המגפה מתעוררים שוב. האם מצאתם דרך לצמצם עלויות
או לייעל תהליכים? האם שיפרתם את שירות הלקוחות בעזרת פתרונות טכנולוגיים? האם
מצאתם דרכים חדשות וחדשניות להתחבר ללקוחות? אולי קיימתם פגישות אישיות מצומצמות
או פגישות וידאו, או שמרתם על קשר באמצעות הדוא"ל? בעלי עסקים מדווחים שהם
העמיקו את הקשרים עם הלקוחות כששיתפו איתם מידע אישי על האופן שבו הם ובני משפחתם
מתמודדים עם האתגרים בשנתיים האחרונות. המשיכו להסתמך על מה שהצליח כדי להרחיב את
העסק.

החליטו לתכנן

כל עסק, גדול או קטן,
יפיק תועלת מבניית תוכנית. הקדישו זמן כדי להגדיר יעדים עבור העסק ופעולות להשגתם.
הגדירו לאילו משאבים תזדקקו, וקבעו ציר זמן לביצוע. שתפו את התוכנית עם הצוות,
והקפידו לחזור לתוכנית בכל רבעון ובדקו היכן אתם עומדים ביחס ליעדים.

מצאו הזדמנויות חדשות

"כשדלת אחת נסגרת, אחרת נפתחת".
למרות שלפעמים נראה שדלת המגפה לעולם לא תיסגר, זכרו שאנחנו מתקדמים בכל החזיתות,
התקדמות, אפילו קטנה, יכולה להספיק.

יזמים יכולים להמשיך
לחפש דרכים חדשות לנהל את העסק . נצלו את הזמן להנעת מעורבות יצירתית עם לקוחות
ובניית מערכות יחסים חדשות, כאשר השיטות המסורתיות משתבשות. שאלו את עצמכם מה
הלקוחות צריכים וכיצד תוכלו לספק את המוצר, המידע או השירות באופן מיטבי.

שתפו עם הלקוחות מסרים חיוביים

מתי בפעם האחרונה
הודיתם ללקוחות ולספקים שתומכים בעסק שלכם? צרו עמם קשר והודו להם על תמיכתם. בקשו
מהם לשתף ביעדים שלהם לשנה החדשה ושאלו כיצד תוכלו לסייע להם לעשות זאת. חשבו איך
הייתם מרגישים אם הייתם מקבלים מכתב אישי – באופן אידיאלי בכתב יד – מחברה

שאתם
נמנים על לקוחותיה. העובדה שאתם בעלי עסק קטן מאפשרת לכם להתחבר ישירות לאנשים שאתם
עושים איתם עסקים. הקדישו זמן כדי ליצור קשר חיובי שיחזק את מערכת היחסים.

אולי יעניין אותך

 זהבי במילואים - צילום פרטי (1)
-ברכה-בעלים-שותף-חברת-MOXIE-צילום-גיל-זבלודובסקי
 נהיגה
 שמול - מנכל חברת שניר
 של 06

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח