ספרי הלימוד האלקטרוניים החדשים, הקרויים Techbook יהיו נחלתם של כחצי מליון תלמידים בבתי ספר בארה"ב, אך בניגוד לספרי הלימוד המקובלים, הגיבוי המקצועי יתבצע על ידי ערוצי הטלביזיה של דיסקאברי, ולא של מו"לים בתחום החינוך. מודל עסקי חדש זה, הוא חלק מסדר יום העתידי של ערוצי טלביזיה ייעודיים אשר מרכזי הרווח שלהם המבוססים על פרסומות ודמי מנוי, הולכים ומצטמקים. החדירה לתחום החינוך הוא מהלך מחושב היטב, שכן בכל שנה נמכרים בארה"ב ספרי לימוד לבתי ספר יסודיים ותיכוניים בהיקף של 3 מיליארד דולר, וספרי הדרכה למורים בהיקף של 4 מיליארד דולר. גם ענק המדיה News Corporation של רופרט מרדוק הודיעה לפני זמן קצר כי הוא מייעד את חטיבת החינוך החדשה שלו, לשלב תכנים לימודיים בהיקף של 100 מיליון דולר. רופרט מרדוק עצמו אמר לניו יורק טיימס כי הוא יהיה מאושר אם 10 אחוז מההכנסות של חברות המדיה שלו, יבואו מתחום החינוך.
פרשנות העורך: לערוצי טלביזיה יכולות רבות בתחום התוכן מה שיאפשר להם חדירה קלה יחסית לתכנים הנלמדים בבתי הספר. התחרות העיקרית היא עם המו"לים המסורתיים המתמחים בספרי לימוד, אשר עדיין לא הפנימו את המהפכה שחוללה החדירה המשמעותית של מחשבי הטבלה ברמת הצרכן הבודד, ובמוסדות ההשכלה האקדמיים. סביר להניח שגם בארץ יהיו ניסיונות של ערוצו הדוקו (8) של הוט ויס, וכן ערוצים נוספים להיכנס לתחום זה. זאת למרות שמערכת החינוך בארץ, היא מורכבת ומסובכת יותר מאשר זו שבארצות המערב.
פורסם בידיעון: Trends-News.com