עתיד השיווק בעידן הדיגיטלי: INBOUND MARKETING

הפוסט פורסם במקור באתר "מכללת ניו מדיה"




SEO זה לא כל עולם השיווק באינטרנט


אי אפשר להסתכל על קידום בגוגל בתור כלל הפעילות הנדרשת על מנת לשווק באינטרנט. זה נכון שגוגל הוא בהחלט מונופול שחייבים לקחת אותו בחשבון בתמהיל השיווק, אך בעיקר בכל הקשור לעובדה שבסופו של יום גוגל הוא אלגוריתם (ולא סתם אלגוריתם, אלא כזה שמשתנה ומתעדכן לעתים תכופות) – בעיקר בשל עובדה זו, לא ניתן להסתמך על קידום אורגני כפונקציה השיווקית היחידה שאנו מציעים ללקוחות שלנו.


אין ספק ואף אחד לא יערער על העובדה שהופעה במקומות הראשונים של גוגל הוא יעד שיש לשאוף אליו במסגרת שיווק באינטרנט, אך במציאות של היום, התחרות היא גבוהה ולפעמים גם אם אתם עובדים נכון, אתם עדיין עלולים להיזרק אחורה בתוצאות החיפוש של גוגל.


במידה וכל המודל העסקי שלכם מתבסס על הופעה קבועה במקומות הראשונים בגוגל – מדובר בסיכון.



פייסבוק זה לא האינטרנט


משווקים רבים טועים לחשוב שבמידה והם יידעו לעבוד עם פייסבוק בצורה טובה – זה מספיק. המגזימים עוד טוענים שאין להם צורך באתר אינטרנט, שמספיק להם דף בפייסבוק. אף אחד לא מזלזל בכוחה של פייסבוק, אבל גם פייסבוק – גדולה ופופולארית ככל שתהיה – היא בסופו של יום עוד מקור לתנועת גולשים.
זה שאתם לומדים את פייסבוק בצורה מעמיקה ומשתמשים בה לשיווק שלכם ושל הלקוחות שלכם – זה עדיין לא אומר שכאן מסתיים השיווק.
אין ספק ששני המדיומים העיקריים כיום הם מצד אחד גוגל ומצד שני פייסבוק – לא ניתן להתעלם מאף אחד מהם בשיווק דיגיטלי.


מי שיידע לשווק בפייסבוק ולא יידע איך לשווק בגוגל = מי שיידע לשווק בגוגל ולא יידע איך לשווק בפייסבוק = לא יידע איך לשווק באינטרנט בצורה אופטיטמאלית.


המיקוד השתנה – הטראפיק והאיכות היא זו שמשנה


אי אפשר להסתכל יותר על איזה מיקום אתה בגוגל או כמה לייקים יש לך בדף הפייסבוק. זה סקסי ומגניב אבל לא תמיד זה שווה כסף.
מה שמעניין יותר וזה גם העתיד של השיווק בעידן הדיגיטלי – הוא הצורך ליצור כמה שיותר מקורות טראפיק שונים מהם מגיעים גולשים ולזהות את הזירות הרלוונטיות ביותר עבור כל מותג.


יש עסקים שיצליחו לייצר עבודה נפלאה מיוטיוב, יש כאלו שיצליחו מפייסבוק ויש כאלו שגוגל יביא להם את מירב העבודה.
לאף אחד אין את התשובה הברורה – הקו המנחה היחידי שלכם צריך להיות שצריך לבדוק כל דבר – צריך לשים כסף בזירות שאתם מעריכים כרלוונטיות ביותר עבורכם / עבור הלקוח שלכם ולבחון לאורך הזמן את התוצאות.


Inbound marketing = שיווק מבוסס תוכן

רבים מחפשים את ההגדרה הטובה ביותר ל- Inbound marketing.
ההגדרה בויקיפדיה אומרת שמדובר בשיווק המבוסס על בלוגים, סרטונים, e-books, ניוזלטרים, קידום בגוגל, מדיה חברתית ועוד…
כולם הם בסופו של יום דרכי שיווק מבוסס תוכן.
Outbound marketing הוא סוג השיווק שמתמקד בפרסומות, טלמרקטינג.


ובמילים אחרות אפשר להשוות את Inbound marketing לשיווק מורשה לעומת Outbound marketing שהנו שיווק מפריע.


שיווק מבוסס תוכן הוא שיווק בו הגולש מבין שמדובר בפרסום "סמוי" המתבסס על תוכן שנותן לו ערך. כל עוד הגולש מקבל ערך מהמותג המפרסם – הוא "מוכן" לקבל אתו גם מסרים שיווקיים אודות אותו מותג מפרסם.
שיווק מסוג זה למעשה "מרוויח" את תשומת לבם של הגולשים והלקוחות, באמצעות יצירת תכנים מעניינים, לצד חשיפה מוגברת של המותג שתביא בסופו של דבר את הגולשים לאתר החברה.



שלבי ה- Inbound marketing:


1. משיכת טראפיק לאתר
2. המרת המבקרים ללידים של לקוחות מתעניינים
3. המרת לידים למכירות
4. שימור לקוחות ומכירות חוזרות ללקוחות קיימים
5. ניתוח ומדידה שוטפים על מנת לבחון את הצלחת התהליך


כל אחד מהתהליכים הנ"ל דורש שימוש נכון בתוכן ומדידה של כל תהליך כפרט ושל כל התהליך (המשפך השיווקי) ככלל.



כמשווקים במציאות החדשה, עלינו לדעת ליצור תכנים אטרקטיביים בשלל זירות שיווקיות ולנסות – מצד אחד להיחשף לקהל הנכון ולהגדיל את החשיפה שלנו ברשת ומצד שני למשוך את הקהל הזה לאתר שלנו ולהמיר אותו ללקוחות.



מדובר בתהליך בו השיווק הוא חכם ומדיד – אנו נדרשים לדעת מהיכן מגיעים הלקוחות שלנו, לדעת לנתח כל קמפיין וכל תוכן שיצרנו על מנת לזהות מהם אפיקי השיווק המוצלחים ביותר עבורנו.



* אנידור חקק הוא מרצה במכללת ניו מדיה ומנכ"ל AD תוכן מדיה

אולי יעניין אותך

 דיגיטלי
sandi-bar(3)
da1
yostore1
yael7

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח