ממחקר שביצעה יפעת מחקרי מדיה מתקדמים עולה כי דורה מובילה בפער ניכר והייתה התחפושת שקיבלה את הסיקור הרב ביותר בעיתונות בשווי כספי מוערך של כ- 420 אלף ש"ח במחירי מחירון. כמו כן דורה הייתה התחפושת המצולמת ביותר.
במהלך המחקר נותחו כל הכתבות אשר עסקו בתחפושות פורים מתחילת השנה ומבחינת 10 המובילים עולה כי לכל הדמויות חיים טלביזיוניים או קולנועים, תולדה של תרבות צריכת המותגים.
טבלת 10 התחפושות המובילות והשווי הכספי המוערך במחירי מחירון:
שם התחפושת סה"כ
דורה ₪ 419,311
ספיידרמן ₪ 110,010
דיסני ₪ 97,969
בראץ ₪ 89,506
בוב הבנאי ₪ 67,965
סופרמן ₪ 66,228
שודדי הקאריביים ₪ 63,570
נאורוטו ₪ 63,030
טלטאביז ₪ 59,046
סוניק ₪ 43,446
למרות הטרנדים כמו דורה, בראץ ושודדי הקאריבים נראה כי המותגים הקלאסיים כמו ספיידרמן, דיסני וסופרמן לעולם יהיו אופנתיים, מה שמרמז אולי על משקל מותגי גבוה יותר.
עוד יצוין כי ארץ נהדרת שבחגי פורים האחרונים בלטה עם דמויות כמו עוזי כהן ולובה, מתברגת במקום ה- 19 השנה עם תחפושת בנות הבלוג.
מבחינת החנויות והיצרנים המספקים תחפושות לפורים עולה כי חברת שושי זוהר הינה יצרנית התחפושות המובילה לפחות במונחי סיקור תקשורתי. הרשתות המתחרות טויס אר אס וכפר השעשועים צמודות במקומות השני והשלישי בהתאמה ומובילות בפער ניכר על רשתות כמו צעצועי חצי חינם ומלך הצעצועים. מלבד הרשתות הגדולות ישנו סיקור לא מבוטל גם לחנויות נישה שמוכרות תחפושות יקרות יותר כמו ברץ ובנותיה או זמיר טריקים. להלן 10 החנויות המובילות בסיקור תקשורתי.
יצרן / משווק סה"כ
שושי זוהר ₪ 268,652
טויס אר אס ₪ 196,128
כפר השעשועים ₪ 189,670
ברץ' ובנותיה ₪ 132,439
חגים ונחלים ₪ 103,866
רלף קטה ₪ 49,930
זמיר טריקים ₪ 49,624
מודן ₪ 38,486
בנים ₪ 27,644
מחסני לב 1 ₪ 26,945