מאות העוסקים בענף יחסי הציבור בישראל השתתפו בטקס "האריה השואג" 2010 – תחרות המצויינות של האיגוד הישראלי ליחסי ציבור ודוברות. מלבד הקמפיינים המצטיינים קיבלה שחר פאר את תואר אשת השנה בתקשורת. ויורם א. שמיר קיבל את תואר יקיר האיגוד.
להלן הזוכים:
קמפיין השנה זהב: מצעד החיים
המשרד: LONE STAR
נימוקי השופטים:
קמפיין מצעד החיים השיג את מטרותיו וניצל את המומנטום הפוליטי והעולמי.
זוהי עבודה למופת, העוסקת בנושא חשוב בהוויה הישראלית והבינלאומית, עם ניצול ההזדמנות של המצעד כדי לחשוף את הוועידה האנטי ישראלית שהתקיימה באותה עת (דרבן 2) – הוא אקט מרשים של יחסי ציבור יעילים.
קמפיין השנה כסף: איסוף תרופות שפג תוקפן
מגיש: עידו הדרי, מכבי שירותי בריאות
נימוקי השופטים:
מכבי שירותי בריאות הפכה בקמפיין זה, ממוסד הדואג לבריאות הציבור, למוסד השומר על איכות הסביבה.
העדר המודעות לנזק בהשלכת תרופות לפח בצריכה לא מבוקרת, טופל כהלכה, ובעקבות קמפיין חכם, המודעות לנושא עלתה לסדר היום הציבורי. גם התוצאות בשטח הצביעו על ההצלחה, כ- 5 מיליון טבליות נאספו. השימוש במחקר, הגדרת התוכנית, הביצוע התקשורת והתוצאות בפועל, מביאות להחלטה כי הקמפיין ראוי לפרס .
קמפיין השנה ארד: מיתוג קרית ים
מגיש: נתי זילברמן, דובר עירית קרית ים
נימוקי השופטים:
קרית ים, פריפריה עירונית בשולי חיפה, שאינה זוכה להד תקשורתי, תדמיתה נמוכה הן בעיני תושביה והן בעיני הציבור הרחב. יחידת הדוברות העירונית הגתה רעיון יצירתי ופשוט לכאורה, ובהגדרה נכונה של הצורך בחשיפה תקשורתית טובה לעיר, הצליחה בפרק זמן קצר, ללא השקעת משאבים בפרסום, לקבל חשיפה תקשורתית כלל עולמית, ולהעלות את קרית ים על המפה. שאפו!
עוד זוכים בקטגוריות השונות:
קטגוריה: שיווק
העבודה: פלאפון השקת GSM
המגיש: פליישר
נימוקי השופטים: הוגשה תוכנית עבודה מקיפה ורצינית, הכוללת גרף פעילות על פני מספר חודשים.
נעשה מחקר כבסיס לתכנית. הביצוע היה מרשים מבחינת כמות האייטמים שפורסמו ואיכותם.
ציון לשבח: בזק – השקת רשת NGN
קטגוריה: תרבות
העבודה: מכבייה
המגיש: LONE STAR
נימוקי השופטים: זיהוי מדויק של הפוטנציאל של המשלחת האמריקאית לקידום תדמיתה של המכבייה וישראל.
כיסוי תקשורתי טוב בארה"ב ובישראל בעיתונות המודפסת ובתקשורת האלקטרונית לסוגיה.
ציון לשבח: פסטיבל שירי הילדים – גיל-עד תקשורת
קטגוריה: קמפיין בינלאומי
העבודה: ארווין קוטלר
המגיש: LONE STAR
נימוקי השופטים: זיהוי מדויק של מצוקתה של ישראל בתחום יחסי הציבור הבינלאומיים.
הכרת ההזדמנות שנוצרה בעקבות מאבקו של ארווין קוטלר, וחשיפת המאבק והבאתו לתודעת התקשורת הבינלאומית והישראלית בצורה הטובה ביותר.
קטגוריה: קמפיין כלכלי
העבודה: אינפיניטי
המגיש: קומנסנס
נימוקי השופטים: הוצאה תכנית עבודה מקיפה הכוללת ניתוח של השוק והצגת מענה לאתגרים אלה.
ההישגים היו מרשימים בכל הקשור לחשיפה בתקשורת הכלכלית בדגש על העיתונות אל מול אתרי האינטרנט.
קטגוריה: קמפיין חינוכי
פרס "האריה השואג" – פרס השנה זהב -מצעד החיים הבינ"ל
ציון לשבח: חקר המוח – האוניברסיטה העברית
קטגוריה: קמפיין רפואי
פרס "האריה השואג" לעבודה: איסוף תרופות פגות תוקף – קמפיין השנה כסף
המגיש: מכבי – עידו הדרי
ציון לשבח: סוכרת – שטרן אריאלי
קטגוריה: אינטרנט ורשתות חברתיות
העבודה: ג'י דייט
המגיש: טריואקס
נימוקי השופטים: העבודה של טריואקס זוכה , שכן משרד יחסי הציבור עמד בפני בעיה רצינית יחסית של הלקוח שלו. באמצעות יצירתיות ושילוב של טקטיקות מגוונות, הוא הגיע להצלחה מרשימה: כמות רבה של דיווחים במדיה, וגם עלייה בנרשמים לאחר (עם זאת חבל שאין נתונים סטטיסטיים המעידים על כך).
ציון לשבח: נעמת – בן חורין-אלכסנדרוביץ
קטגוריה: משברים
העבודה: שביתת עובדי המים
המגיש: לניאדו תקשורת
נימוקי השופטים: בחרנו בעבודה זו כזוכה, שכן ניכרת מחשבה לגיבוש תוכנית יחסי ציבור אסטרטגית לצורך ניהול המשבר. קהלי המטרה סווגו מראש, והטקטיקות שננקטו מול כל אחד מהם היו מגוונות, וכללו מסרים מוגדרים. מבחן התוצאה: סיקור נרחב במדיה השונים, וסיום מהיר יחסית של שביתת עובדי רשות המים.
ציון לשבח: ונדליזם בעובדת – רשות הטבע והגנים
קטגוריה: קמפיין חברתי
העבודה: חוק זכויות אלמנות צה"ל
המגיש: בן חורין אלכסנדרוביץ'
נימוקי השופטים: הקמפיין היה מוצלח הן מבחינה אסטרטגית, והן מבחינה קריאטיבית בהצגת המסר. מהבחינה האסטרטגית הושגה במלואה המטרה של הצנעת העניין הכלכלי והתמקדות במישור הרגשי; ובמישור הקריאטיבי הועבר המסר בצורה של ערכים אנושיים שגרמו לחיבור והזדהות רגשית עם האלמנות.
יצוין כי אין ספק כי בהישג הסופי של הקמפיין, קרי – הצעת החוק, יש גם חלק משמעותי ללוביסטים שפעלו בכנסת במקביל לעבודת יחסי הציבור.
קטגוריה: קמפיין שנתי
העבודה: הכנס ה- 2 של משפחת ריבלין ("כנס הריבלינים")
המגיש: יוסי ריבלין
נימוקי השופטים: חשיפת הכנס הייתה בעיה מהותית. המטרה, להביא את דבר הכנס לקהל הרחב, גובתה בהזדמנויות אטרקטיביות כגון התינוק ה- 50 אלף של המשפחה, וגילוי שירו של יהודה עמיחי. ברמת התוכנית היה תכנון מרשים, עם 3-4 שיאים תקשורתיים לאורך השנה. ו"הפיק" עם הכנס בסוף – ונבנתה תוכנית לשמר את הכנס תקשורתית לאורך השנה.
ברמת הביצוע, הייתה חשיפה משמעותית מאוד – תוך כדי ניצול האירועים בדרך, עם התינוק ושירו של עמיחי. בשורת ההישגים: האולם היה מלא עד אפס מקום. בשורת החשיפה: האירוע קיבל חשיפה בערוצי תקשורת מרכזיים רבים. לפיכך, לאור היקף התכנון והביצועים המרשימים בעקבותיו. מצאנו לנכון להכתירו בתואר הקמפיין השנתי הטוב ביותר.
ציון לשבח: שירותי בריאות כללית מחוז ת"א יפו – קומסנס תקשורת ואסטרטגיה
קטגוריה: גור אריה
העבודה: סיפורי סבתא
המגישות: ליגל אלבחרי, שי נרקיס
נימוקי השופטים: בין 4 עבודות הסטודנטים שהוגשו השנה לתחרות, בחרנו כזוכה בפרס גור אריה בעבודה זאת. התוכנית הוגשה בצורה נכונה, תוך יצירתיות וחשיבה מחוץ לקופסה – גם אם מדובר בתוכנית שאינה אמיתית. זו עבודה מושקעת הראויה לפרס.
קטגוריה: כללי
העבודה: קרן שמש לעידוד יזמים צעירים
המגיש: טריואקס
נימוקי השופטים: עבדה שהושקעו בה מחשבה מקדימה, תכנון יצירתי וביצוע, וההישגים לאורך כל הקמפיין היו ניכרים וראויים מאוד. השופטים מביעים הערכה לצורת הגשת העבודה, שהייתה נעימה לעין וקריאה.
ציון לשבח: חג התפוח – שטרן-אריאלי
ציון לשבח: כושר לחיים טובים במכבים, הסטודיו של דליה – דליה קולדהם ואיריס בן-שחל
קטגוריה: קמפיין קצר מועד
העבודה: פעילות חגי תשרי
המגיש: שטרן אריאלי
נימוקי השופטים: קמפיין יקבי רמת הגולן הציג פעילות יחסי ציבור במסגרת חגי תשרי, המבליטה באופן מקצועי ומרשים את יקבי רמת הגולן על פני שאר היקבים באותה התקופה. הישגי הקמפיין תאמו באופן ישיר את התכנון המוקדם, אשר מטרתו הייתה למצב את היקב כמוביל בתחום. זאת ועוד, הקמפיין כמעט ולא לווה בתמיכה פרסומית ו/או קד"מ, ומהמחקר שנערך בסופו עולה כי הפער התקשורתי שנוצר במהלך החגים בין היקב לשאר היקבים, שיקף תרומה משמעותית לתדמית המותג.
ציון לשבח: עזר מציון – בן חורין-אלכסנדרוביץ
קטגוריה: צרכנות ", יש שני ציונים לשבח
העבודה: רשת ג'נטלמן, המגיש: רונן הלל
העבודה: תה ויסוצקי, מגיש שטרן אריאלי
נימוקי השופטים: השנה הוחלט כי בקטגוריה זו יוענקו ציונים לשבח.
תחום הצרכנות הוא אחד הבולטים בעשייה בתחומי דוברות ויחסי ציבור בארץ.
משרדים רבים, גדולים וקטנים, מטפלים בתיקי צרכנות, שיעדם העיקרי קידום מכירות ושיווק. הופתענו ממיעוט העבודות שהוגשו לתחרות בקטגוריית "צרכנות", ובפרט שהוגשו משני משרדים גדולים ואחד בינוני.
לאחר עיון בעבודות, בחינת היצירתיות ותוצאות מאמץ יחסי הציבור, אנו ממליצים על שני ציונים לשבח.
יו"ר האיגוד הישראלי ליחסי ציבור ודוברות, סילביה בית הלחמי: "61 הקמפיינים שהוגשו השנה לתחרות "האריה השואג" הקיפו מגוון רחב וגדול של נושאים, – קמפיינים מקומיים,אזוריים, כלכליים, בינלאומיים ולאומיים. נושאי ה בריאות, איכות הסביבה, התרבות והחינוך ועוד, – מוכיחים כי העוסקים בענף יחסי הציבור והדוברות משולבים בכל ענפי המשק, הכלכלה והחברה, ומובילים במקצוענות ובמצוינות בתחומי עיסוקם.
תחרות האריה השואג תופסת תאוצה משנה לשנה וממצבת את הענף במרכז הפעילות היומיומית ".