אקסלנס משיקה אפליקצייה חדשה – מדד הבאזז, הסוקרת את השיחות הקיימות ברשת על מניות. מדד הבאזז פותח במסגרת אפליקציה חדשנית, שהשיק היום בית ההשקעות אקסלנס, ושזמינה בחינם למשתמשי אפל ואנדרואיד.
מדד הבאזז הוא למעשה שקלול של כלל "הדיבור" ברשת האינטרנט על המניות בשוק ההון הישראלי. המדד מציג את המניה המדוברת ביותר בכל יום ומדרג את המניות לפי כמות הדיונים סביבן. מדד הבאזז הוא למעשה כימות של "חוכמת ההמונים" והיכולת להציג טרנדים באמצעות גרף פשוט ולהשוות אותם אל מול הביצועים בפועל בשוק ההון.
הפעילות בשוק ההון מושפעת מהרבה גורמים – חלקם רציונליים, מדידים ואנליטיים וחלקם "פסיכולוגיים" ולא רציונליים הקשורים להלך רוח, סחף של אנשים, שמועות, דיבורים וכו'. בפעם הראשונה ישנו ניסיון למדוד את אותו חלק המייצג את תפיסת המשקיעים ולבדוק עד כמה חלק זה משפיע אל המניה בפועל בבורסה.
יניב חברון, מנהל מחלקת מחקר ואסטרטגיה: "שוקי ההון מושפעים מהפסיכולוגיה האנושית ומונעים מציפיות המשקיעים. "היד הנעלמה" מזיזה את שוקי האג"ח, המניות והסחורות בהתאם להלך הרוח הכלכלי. נתוני המיקרו והמאקרו משחקים תפקיד, אך בסופו של יום הציפיות והתחזיות הן הנותנות לכלכלה את הביטוי המעשי. העולם הטכנולוגי והאינטרנט הן שכלול חדש ומבורך, עבור אלו המנסים לחזות את הציפיות. כמויות המידע העצומות האינטרנט הופכים את הפסיכולוגיה ו"היד הנעלמה" לישות חיה ודינמית. כדי לשלוט באחד האלמנטים החשובים וחמקמקים של עולם ההשקעות, השקנו את מדד הבאז שייתן מענה לפופולאריות תקשורתית של חברה בודדת, אותה ניתן לתרגם למושג ארצי ויעיל – הכסף."
עמית שגיא, סמנכ"ל שיווק בבית ההשקעות אקסלנס נשואה: "כבית השקעות מוביל המציע שירותים ומוצרים ברבדים שונים בשוק ההון, זיהינו כי לבאזז יש משמעות על ביצועי המניה. אנו עובדים, מזה כחצי שנה, על בניית כלי מקצועי וייחודי נוסף עבור המשקיעים שבאמצעותו הם יוכלו להשתמש כחלק מקבלת החלטת השקעה. בניגוד לכלים מקצועיים מסורתיים, מדד הבאזז הוא תוצר אקטואלי, כלכלי שמתמצת כמויות עצומות של מידע לשורה תחתונה אחת"
המדד נקבע באמצעות אלגוריתם משוכלל, שנבנה יחד עם חברת מקמ. האלגוריתם יודע לסרוק את השיחות ברשת, לתת להם ציונים בהתאם לאיכות המידע (לדוגמא כתבה תקבל ניקוד גבוה יותר מ"טוקבק" ) ואז להקפיץ את המניה המדוברת ביותר למסך הראשי.
את האפליקציה פיתחו חברת רילקומרס, על העיצוב אחראי סטודיו רונן בש, ושותפים לאפיון ולבניה חברת זודורה.
המניות מופיעות באפליקציה בצורת בועיות כאשר, ככל שהבועית גדולה יותר המשמעות שיש יותר שיחה ברשת על המניה הספציפית. האפליקציה מתאימה לכל מי שמתעניין בשוק ההון ומספקת זווית חדשה ומקורית להסתכל ולבחון את המצב.
האפליקציה כוללת:
1. גרף שמציג את רמת השיח סביב המניה בחודש האחרון, בשבוע האחרון וברמה היומית
2. גרף שמציג את ביצועי המניה בשוק ההון באותם פרקי זמן