פניה לאיגוד המפרסמים: תופעה מדאיגה של חשבונות פרסום המסתכמים בשורה אחת

להלן מכתבם של עופר בלוך ותלמה בירו לחברי איגוד המפרסמים:



מאז עליתו של ערוץ 2 לאוויר, ובהמשך גם ערוץ 10, הציגו משרדי הפרסום וחברות המדיה למפרסמים את חשבונות הזכייניות, בצירוף פריסות מפורטות של כל תשדיר ותשדיר, כולל עלות מדוייקת של כל תשדיר.



לפני מספר שנים היה ניסיון מצד חלק ממשרדי הפרסום וחברות המדיה להפסיק את הצגת הפריסות המפורטות ולהציג בפני המפרסמים סכום כולל, גלובלי, בגין כל התשדירים כולם.



דרישה קטגורית מצד איגוד המפרסמים (ובעיקר מחלקת "מיבדק פרסום" הבודקת את חשבונות הפרסום של חברי האיגוד) – הפסיקה את המגמה עוד לפני שהחלה להתפשט בענף.



אולם, בשנה האחרונה אנו עדים לחזרה רחבה ומדאיגה של תופעה זו: משרדי פרסום/חברות מדיה רבים מציגים את חשבונות הזכייניות בגין תשדירי המפרסם בערוצים המסחריים (ערוץ 2 וערוץ 10), בשורה אחת בלבד בה מופיע הסכום הסופי, הכולל, לתשלום. ללא פריסות, ללא מחיר נקוב לכל תשדיר, מבלי מתן אפשרות למפרסמים לבדוק את נכונות או את סבירות המחירים המרכיבים את התשלום, ובמקרים רבים אף ללא ציון הערך הדולרי (דבר המונע אפשרות חישוב שער הדולר הרלוונטי ליום התשלום).



לפיכך מצאנו לנכון להפנות את תשומת לבכם לתופעה ולהמליץ בפניכם להקפיד על שקיפות מירבית ולדרוש אותה. לשון אחרת: לא להסכים לקבל הצגת חשבוניות בהן מופיע הסכום לתשלום בשורה אחת בלבד בכל הקשור לפרוט מרכיבי התשלום.


זכותכם כלקוחות לדעת בדיוק ממה מורכב התשלום למשרדי הפרסום/חברות המדיה. עליכם לדרוש ואף להתנות את התשלום בהצגת פריסות מפורטות של זכייניות הפרסום בטלוויזיה, בציון מחירו של כל תשדיר ותשדיר בתוספת ציון הערך הדולרי במקרים הרלוונטיים, בדיוק כפי שהיה נהוג עד לאחרונה.



חשוב לנו לציין כי אין אנו מתייחסים במכתבנו זה לבדיקת אפקטיביות הפרסום או לבקרת מדיה מכל סוג שהוא. אנו מודעים לבלבול בין התחומים ולפיכך נדגיש: בדיקת אפקטיביות הינה כלי נוסף של בקרת תקציב הפרסום אך היא אינה באה במקום בדיקת חשבונות הפרסום, בקרת עמידה בתנאי ההסכם ובדיקת סבירות המחירים המבוקשים. שני השירותים אינם מייתרים זה או זה אלא משלימים זה את זה.



בימים אלה כאשר נושא השקיפות בין המפרסמים למשרדי הפרסום/חברות המדיה עולה שוב לסדר היום הציבורי, חשוב לנו מאד לעצור את המגמה המדאיגה המסתמנת בימים אלה בנושא התשלומים עבור פרסום בערוצי הטלווזייה. אין בלבנו ספק כי ויתור גורף ראשון יגרור אחריו אי שקיפות גם בתחומי פרסום אחרים ואז יקשה עלינו שבעתיים לעמוד בפרץ ולעצור את הסחף.


אולי יעניין אותך

15528pica6

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

מוקאפ
חנויות ספורט
שולחן קינוחים