פרי הגליל משקיעה 6 מיליון ₪ במיתוג מחדש


באירוע טעימות חגיגי שהתקיים הבוקר במלון שרתון תל אביב, בניצוחו של השף צ'רלי פדידה, השיקה מחדש תשלובת ויטה פרי הגליל את המותג פרי הגליל. המיתוג מחדש, הוא תוצר של תהליך מחקר ארוך אודות המותג, שוק הירקות הקפואים והשימורים, שבסופו נקבעה אסטרטגיה חדשה הנשענת על ערכי המותג, שזוקקו מתובנות המחקרים, נראות חדשה לאריזות המוצרים (הן לשימורים והן לקפואים), לוגו חדש וכן פיתוח של מתכונים חדשים המודפסים על גבי אריזות המוצרים, כל זאת בליווי קמפיין פרסום טלוויזיוני.



מטרות המיתוג מחדש הינן יצירת שפה ויזואלית אחידה המחברת למשפחה אחת את הירקות הקפואים והשימורים של המותג פרי הגליל, ויצירת בולטות הן במדף השימורים והן במקרר הקפואים. לצורך תהליך זה השקיעה החברה כ- 6 מיליון ₪.



האסטרטגיה החדשה שנקבעה הינה 'מבינים בירקות'. האסטרטגיה נשענת הן על תובנות הצרכנים והן על אמת מוצרית תפעולית, שזו נגזרת מערכי המותג: ישראלי-גלילי, ישיר, חם, בגובה העיניים, יומיומיות.



תהליך המחקר שערכה פרי הגליל נבע מהצורך לבדוק כיצד נתפס המותג בקרב הציבור. ממצאי המחקר הצביעו על כך שהמותג פרי הגליל הוא בעל דימוי אהוד, מוכר ומשדר תחושת ביטחון בקרב הצרכנים. בסופו של תהליך המחקר, נבחר משרד העיצוב ניאו גרופ של פיליפ בולקיה, במטרה לבנות שפה חזותית חדשה עבור המותג, ולעצב את הלוגו החדש והרענן של פרי הגליל. העיצוב הנבחר הוא לוגו המביא לידי ביטוי את האסטרטגיה שנבחרה למותג, עיצוב האריזות הינו עיצוב אמיץ, בוטח בעצמו ומשלב עוצמה של מותג מוביל עם איכות ללא פשרות וכל הצבעוניות והטעם שבירקות.



התהליך כולל קמפיין פרסום, כאשר השלב הראשוני החל בחודש יולי 2010 בו עלה לאוויר תשדיר פרסומת לשימורי החברה, תחת המסר: ללא חומר משמר וללא צבע מאכל. הקמפיין עלה לשבועיים באמצעות משרד הפרסום יהושוע TBWA בתקציב של כ- 2 מיליון ₪. השלב השני הינו קמפיין פרסום לירקות הקפואים, שעתיד להעלות בעוד כחודש וחצי בעלות של כ- 3 מיליון ₪.



מפעל פרי הגליל הינו המפעל היחיד בארץ בעל יכולת עיבוד של ירקות משומרים וירקות קפואים ובעל ניסיון וידע מצטבר של עשרות שנים בעיבוד ירקות. המפעל מחזיק במכשור הטכנולוגי המתקדם ביותר בארץ בתחום החקלאות ומדי שנה מעבד למעלה מ- 50 אלף טון של ירקות ופירות. בין השאר, רכש המפעל סורק אופטי בעלות של כ- 2 מיליון ₪. הסורק האופטי הוא היחיד מסוגו בישראל בעל יכולת למיין ירקות הן לפי צבע והן לפי גודל, הסורק הוא למעשה שילוב ייחודי של מצלמות לייזר ומצלמות אלקטרוניות, המאפשר ביצועי איכויות מוצר גבוהות ומדויקות ביותר.



נכון לשנת 2010, ההיקף הכספי המצטבר של קטגורית הקפואים (ע"פ סטורנקסט), עומד על 235.4 מיליון ₪, כאשר המותג פרי הגליל נמצא לאורך השנים במקום השני ברשימת השוק הפרטי ומחזיק ב- 17.23% מהשוק בקטגוריה זו, ללא תמיכה שיווקית ופרסומית. בקטגורית השימורים, נכון לשנת 2010, גודל השוק הינו 180 מיליון ₪, כאשר המותג פרי הגליל הינו השחקן המוביל בשוק עם נתח של 30%, כספי וכמותי. למותג פרי הגליל כ- 35 סוגי שימורים וכ- 37 סוגי ירקות קפואים כולם בכשרות אגודת ישראל.



המותג פרי הגליל הוא בבעלותה של תשלובת ויטה פרי הגליל (החדשה), שנרכשה לפני כשנה וחצי ובראשה עומד היו"ר והמנכ"ל, אושיק אפרים. התשלובת מחזיקה גם במותגים: ויטה, קפולסקי ועגבניות טל (של מפעל מילוז).



יו"ר ומנכ"ל תשלובת ויטה פרי הגליל, אושיק אפרים, מוסר: "אנו גאים היום לסיים תהליך שארך כעשרה חודשים, ובו השקענו משאבים רבים במיתוג מחדש של פרי הגליל. המותג המוכר והאהוב עבר רענון תדמיתי כדי להתאים את עצמו לדרישות הצרכנים ולסטדרנטים בינלאומיים. כמו כן, פעילות המפעל הורחבה והושקעו משאבים גם במיכון חדש וטכנולוגיה, הייחודית בארץ רק לפרי הגליל. בשנה הקרובה נשקיע משאבים רבים בפיתוח חדשנות מוצרית, שיפור מתמיד של איכות המוצרים והשקעה נוספת במכשור וטכנולוגיה מהמתקדמים בעולם".


אולי יעניין אותך

DECATHLON BRAND ID (1)
קירות משרד

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

מייסדות סמייל (1)
לוגו חדש
מתחם LAGO חתונה מעוצבת על ידי קארין אוסמו- צילום מרווין (3)