פרסום באינטרנט: מה ניתן ללמוד מן הפרסום המסורתי?

קריסה סטיוארט, סגנית נשיא לפיתוח עסקי בחברת MSPNes מתארת בניוזלטר היומי InternetDay.com את תפיסתה לגבי אופי הפרסום באינטרנט. עיקרי דבריה מובאים להלן:

יש לכם אתר אינטרנט מצויין ופופולארי. אם כן, מדוע אינכם מצליחים למכור שטח פרסום באתר? הסיבה לכך היא שעדיין כולנו אוחזים בתפיסות הישנות שלנו במקום להביט בתפיסת הפרסום החדשה של עולם האינטרנט. הימים של מודעות הבאנר ומדידת אחוז ההקלקה חלפו מן העולם. על מנת להצליח כדאי לאפיין את קהל המטרה אליו משווקים. בעולם הוירטואלי החדש שלנו, אנו שוכחים לעיתים להביט על הממד האנושי. אנשים מונעים כתוצאה מרגש, דחף או סקרנות. אם נגעת באחד ממרכיבים אלו בקמפיין הפרסומי שלך, סביר להניח שתצליח.

הבה נביט בפרסום בפורמט הבסיסי ביותר שלו: בעיתונות, בטלויזיה וברדיו. כלל האצבע השולט באסטרטגיה הפרסומית באמצעי מדיה אלו בנוי משלושה שלבים: 1. תפוס את תשומת הלב. 2. שמור על תשומת הלב. 3. השאר רושם בלתי נשכח.

תהליך זה נקרא בדרך כלל מיתוג או יצירת מודעות לשם מותג. כולם יודעים כי ה- M הגדולה הזהובה שייכת למק'דונלדס וה- V המרוח שייך לקו המותגים של נייקי. מטרתו של פרסום מסוג זה הוא ליצור רושם בלתי נשכח – תדמית, ולא לקדם את המכירה של המותגים הללו באופן מיידי, כך שמי שרואה את המסר רץ מייד לחנות הקרובה וקונה את המוצר.

זהו הכלל הפשוט ששכחו המפרסמים באינטרנט. רק משום שללקוח ניתנה האפשרות להקליק על הבאנר ולהגיע לאתר האינטרנט של החברה ולהזמין מיידית את המוצר, המפרסמים חשבו כי כל חשיפה שלא זכתה להקלקה מיידית היא כשלון. המפרסמים הללו נכשלו בזיהוי העובדה כי רוב הצרכנים לא יקליקו על לינק מסויים אם אין להם ברגע זה צורך מיידי למוצר או לשירות זה. כעת הם נדרשים להבין כי אם לצרכן תהיה מודעות למותג במוחו, כאשר הוא יהיה מוכן, הוא יזכור את שם המותג ומאפייניו וייגש לחפשו.

תהיה זאת טעות לחשוב כי שלט חוצות נכשל במטרתו אם הוא לא הצליח לגרום לכך שכל מי שראה אותו לא עצר את מכוניתו ליד השלט, הרים את הטלפון וצלצל להזמין את המוצר. שלטי חוצות פשוט אינם מתוכננים להיות כאלו. הם תוכננו על מנת לחקוק שם מותג, פרצוף או סלוגן במוחו של הצרכן, כך שבבוא היום כשהצרכן יצטרך מוצר או שירות מסוג זה, הוא יזכור את שם המוצר ויחפש אחריו.

אם כן, כיצד יוצרים קמפיין היוצר מודעות לשם מותג באמצעות האינטרנט? פשוט משתמשים באותן שיטות בהן השתמשו עד בוא האינטרנט. בטלויזיה משתמשת באפקטים ויזואליים קליטים לעין הצופה בשילוב פסקול המושך את תשומת הלב. בפרסום ברדיו משתמשים כמעט תמיד בג'ינגל או בקריין אמין, העיתונות המודפסת עושה שימוש בכותרות בולטות, תמונות מושכות עין ומשפטים קליטים.

ובכן, כיצד משתמשים בשיטות פרסום ותיקות על מנת למכור פרסום באתר האינטרנט שלך? עליך למכור פתרונות מדיה ולא באנרים ואחוזי הקלקה. במקום למכור באנר, עליך למכור פתרון פרסומי שלם, הכולל חסויות, באנרים, מודעות טקסט וכל אמצעי פרסומי אחר שניתן להציע לפרסום באתר שלך. במקום למכור שטח פרסום באתר שלך הכולל 10,000 חשיפות מדי יום, מכור ללקוח חבילת פרסום, אשר תסייע לו להיחשף ולהביא לזכירת השם שלו בקרב קהל המטרה.

עליך לגרום למפרסמים אצלך באתר להסתכל על הפרסום באינטרנט כדומה יותר לפרסום המסורתי, ולא לצפות לאחוזי הקלקה שאינם בהכרח מודדים נכונה את הצלחת הקמפיין. ברגע שתגרום למפרסמים להבין כי המטרה צריכה להיות היכולת לשווק את המוצר או השירות בדרכים המסורתיות, צפוי כי תצליח טוב יותר לשכנע אותם ביכולת שלך להביא להצלחה. אם תצליח לייצר קמפיין שיגרום למודעות למותג ויכולת לזכירתו, יהיה לך קמפיין מנצח.

אולי בעוד מספר שנים, כאשר אנשים יתרגלו להתבונן ולהגיב לבאנרים, נוכל לצפות ליותר מן הלקוחות שלנו. אז אולי נוכל לכנות פרסום באינטרנט ככשלון אם לא הצליח לייצר מספיק הקלקות. סביר להניח כי רוב הקמפיינים הפרסומיים באינטרנט כיום אינם כשלון כלל. המפרסמים פשוט דרשו מהם יותר מדי.


אולי יעניין אותך

 אור אזולאי
resized_pexels-photo-3811082
 שיווק
Naor
press
sodastream(4)

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח