פרסום דיגיטלי לגיל השלישי – זה אפשרי

כיום יותר ויותר מתקציבי הפרסום עוברים למרחב הדיגיטלי, למערכות הפרסום של גוגל, פייסבוק ואתרי תוכן. מדובר במערכות שמאפשרות לבעלי עסקים למקד את הפרסום לאנשים במקום הנכון, בגיל הנכון, בתחומי העניין הנכונים, ולשלם על תוצאות ולא רק על חשיפה. כך ניתן להעביר לקהל יעד מפולח מסרים מדויקים, תוך ניצול מקסימאלי של תקציב השיווק.



ישנה הנחה שפרסום לגיל השלישי יהיה אפקטיבי ביותר בפרסום אופליין, כמו שילוט חוצות בשכונות וותיקות, בתי חולים, בתי אבות ואוטובוסים, מקומות שבהם בני הגיל השלישי נוהגים לבקר לעיתים תכופות. זאת לצד, פרסום בתכניות טלוויזיה המזוהות עם קהל יעד מבוגר יותר וכן פרסום בעיתונים, הנובע מהרגל של עשרות שנים לקרוא עיתון מדי בוקר.



נכון, בני הגיל השלישי לא נולדו לתוך המדיה, אך בני 70 של היום לגמרי נמצאיםבמרחב הדיגיטלי. רובם עשו את המעבר לסמארטפון, מה שמביא אותם להיות פעילים בקבוצות וואטסאפופייסבוק, וגם מי שמחזיק בטלפון נייד פחות מתקדם, עדיין מחזיק ככל הנראה מחשב בבית, המשמש לגלישה באינטרנט, קריאה וכתיבת מיילים ועוד.



עבור המפרסמים, פילוח אוכלוסיית הגיל השלישי במרחב הדיגיטלי מאתגר יותר בהשוואה לכל אוכלוסייה אחרת. לדוגמה בפייסבוק, שהיא המאגר האפקטיבי ביותר עבור פילוח גילאים, מגדר, מצב משפחתי ומקום מגורים, דווקא שם בני הגיל השלישי לא פעיליםבאופן מלא, ולכן יש מחסור בפרטים עליהם. גם ברשתות חברתיות פופולאריות אחרות כמו יוטיובואינסטגרם, לא נאסף מספיק מידע על הגולשים המבוגרים בשל שימוש נמוך יותר. קושי נוסף הוא העובדה שבני הגיל השלישי גולשים פחות במובייל ומחזיקים פחות פרופילים ואפליקציות בגוגל, ולכן קשה יותר לעקוב אחר מקום הימצאותם, על מנת להציע להם פרסום מבוסס מיקום.



לצד זאת, יש לזכור שכאשר מדובר באנשים מבוגרים במיוחד, ילדיהם הם אלו שלרוב דואגים או סועדים את הוריהם, ולוקחים חלק בהחלטות צרכניות עבורם, כגון רישום לבית אבות, קניית מכשיר שמיעה, קניית תרופות ועוד. אותם ילדים הם אנשים בני 40-60, אשר "שוחים" במרחב הדיגיטלי, והוא חלק בלתי נפרד מחייהם, ולכן כאשר מתכננים קמפיין דיגיטלי לגיל השלישי, יש לקחת זאת בחשבון.



אז איך בכל זאת יוצרים קמפיין דיגיטלי מוצלח עבור בני הגיל השלישי?




ראשית, יש לבצע מחקר קהלים בזירה הדיגיטלית על מנת לאפיין ולהבין היכן נוכל לפגוש את קהלי היעד. לדוגמה, בקמפיין דיגיטלי לחנות מכשירי שמיעה, שכבת הטרגוט הראשונה תכלול את הקהל המדויק ביותר מבחינה גיאוגרפית, עם הסבירות הגבוהה ביותר להגיע פיזית אל הסניף. על זה תתווסף שכבת טרגוט נוספת, שכוללת נתונים דמוגרפים של קבוצות גיל, גם של בני הגיל השלישי וגם של שכבת גיל הילדים שלהם. לכך יש להוסיף פרמטרים פרסונאליים נוספים כמו תחומי עניין, הרגלי חיים והיסטורית צריכה וגלישה, התואמים את הגדרות קהל היעד המדויקות של רוכשי המוצר. כך נייצר רשימות מטורגטות של אלפי לקוחות פוטנציאליים, להם נבצע פרסום הארדסייל ברימרקטינג בכל הפלטפורמות הדיגיטליות.





בזירה הדיגיטלית על מנת לאפיין ולהבין היכן נוכל לפגוש את קהלי היעד. לדוגמה, בקמפיין דיגיטלי לחנות מכשירי שמיעה, שכבת הטרגוט הראשונה תכלול את הקהל המדויק ביותר מבחינה גיאוגרפית, עם הסבירות הגבוהה ביותר להגיע פיזית אל הסניף. על זה תתווסף שכבת טרגוט נוספת, שכוללת נתונים דמוגרפים של קבוצות גיל, גם של בני הגיל השלישי וגם של שכבת גיל הילדים שלהם. לכך יש להוסיף פרמטרים פרסונאליים נוספים כמו תחומי עניין, הרגלי חיים והיסטורית צריכה וגלישה, התואמים את הגדרות קהל היעד המדויקות של רוכשי המוצר. כך נייצר רשימות מטורגטות של אלפי לקוחות פוטנציאליים, להם נבצע פרסום הארדסייל ברימרקטינג בכל הפלטפורמות הדיגיטליות.



בנוסף, חשוב לשלב גם שימוש במדיות הדיגיטליות הקיימות של הלקוח – בעיקר אתר האינטרנט ומועדון הלקוחות, ולהפנות תנועה משני אפיקים אלו אל הקמפיין באמצעות דיוור מפולח לסגמנטים רלוונטיים. הקמפיין צריך לכלול תוכן וידיאו איכותי עם קריאה לפעולה , כדוגמת לידים לתיאום בדיקת שמיעה בסניף עם כל הפרטים הרלוונטיים של הלקוח.



בפרסום דיגיטלי לקהלי נישה ניתן להגיע לתוצאות מפתיעות, כאשר מתבצע טרגוט מוצלח של קהל היעד. הצלחה של פרסום דיגיטלי לגיל השלישי יכולה להשליך גם על מגזרי נישה נוספים, ביניהם המגזר החרדי, שגם לגביו יש הנחה מוקדמת כי אינו פעיל בעולם הדיגיטלי, אך הוא נמצא שם במאפייני גלישה הייחודיים לו.




הכותב הוא אופיר סלע, סמנכ"ל בחברת Wave Digital , חברה לשיווק דיגיטלי.


אולי יעניין אותך

 דיגיטלי
sandi-bar(3)
da1
yostore1
yael7

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח