פרסום על מסכי וידאו מחוץ לבית הוכיח עצמו כדרך אפקטיבית ביותר להעברת מסרים לצרכנים עסוקים

סקר של חברת המחקר האמריקנית Arbitron שבחן את תופעת התפשטות השימוש בתצוגות וידאו דיגיטלי מחוץ לבתים, קובע כי הציבור מקבל באהדה רבה את השימוש בטכנולוגיה החדשה. הסקר שנערך בחצי הראשון של 2009, בדק מדגמית את כלל אוכלוסיית ארה"ב ובחן את התייחסותם של הצרכנים למפגש עם מסכי ווידאו במקומות דוגמת שדות תעופה, מרכזי קניות, בנקים, מסעדות, חנויות ובתי קפה.



בין הממצאים: למעלה משני שליש הנשאלים (67% – 155 מיליון) נחשפו בחודש האחרון לווידאו מחוץ לבית, כשמתוכם למעלה משלושת רבעי זכרו שראו אותם ביותר ממקום אחד. מרבית הנשאלים (53%) ציינו כי הם ראו שילוט ווידאו דיגיטלי באזורי מכירות קמעונאיות בעיקר (כולל חנויות, רשתות שיווק, מרכזי קניות ודומיהם). נתון מעניין נוסף: המסכים אפקטיביים במיוחד כשמדובר בגילאי 18-24 (שמבחינים בהם יותר מקבוצות הגיל האחרות) וכי במשרדים, שדות תעופה ומכוני כושר, ניתן לתפוס ריכוז גבוה יותר של בעלי הכנסות הגבוהות מהממוצע.



"הצרכנים בעיקר מעריכים את השימוש בווידאו לצרכי בידור וחדשות ובמיוחד באיזורים בהם הם צריכים לעמוד בתור, במקומות דוגמת מרכזי קניות, או במהלך נסיעה בתחבורה ציבורית. השימוש בפרסום מחוץ לבית הוכיח עצמו כדרך אפקטיבית ביותר להעברת מסרים לצרכנים עסוקים", מדגישים החוקרים. "במקום לסמוך על המדיום שיביא לצרכן את המסר, המפרסמים והקמעונאים משתמשים בווידאו מחוץ לבית כדי לשים את המסר על המסלול של הצרכנים, בעודם עוסקים בהתנהלות היומיומית שלהם".



המחקר מציין כי המפרסמים על מסכי הווידאו תופסים את הקונים ברגע בו הם מקבלים את החלטת הקניה שלהם ובמקרים רבים זהו "הקול האחרון" שמשפיע על הצרכן לפני הרכישה.



"מספר הקמעונאים המפעילים מערכות מדיה דיגיטאלית בחנות/סניף הולך ועולה בהדרגה גם בישראל", אומר אביחי מיכאלי, מנהל פעילות YCD ישראל, העוסקת בתחום המדיה הדיגיטאלית בבתי עסק. "ההערכות מדברות על כ- 60 אלף מסכים שמרביתם נמצאים בבנקים, מסעדות, חנויות שונות וקניונים. אם הטכנולוגיה מיושמת נכון זהו בהחלט מצב של win-win הן למותגים והן לקוניהם. על ידי לימוד קהל הלקוחות וצרכיו וההבנה האמיתית של פרמטרים כמו: מה בדיוק הוא קונה, מה מעניין אותו לראות ע"ג המסכים, וכמה זמן הוא שוהה בחנות, ניתן למקד את התכנים (החווייתיים, השיווקיים או הפרסומיים) ביתר קלות לטובת צרכי המותג מחד ומקסום חווית הלקוח מאידך. כל מותג היה שמח להיות מסוגל להשפיע על הלקוח בנקודת המכירה, ברגע בו גומלת בלבו החלטת רכישה".

אולי יעניין אותך

יקיר ליסיצקי וחכ רביבו צילום רפי דלויה
table
רקנאטי קסטיאל רזיאל
מאיה רדושינסקי סמנכלית חטיבת לקוחות פרטיים פרטנר תומר לוי מנכל סיין נאו
קולורטק-צילום גיל שטיר
תמיר גורן, מנכל קבוצת SQLink עם ילדים של עובדי הקבוצה צילום באדיבות סקיולינק (1)

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

pizza_box
דר נועה בן -ארויה מילשטיין
משתתפים בתנועת ''לינק 20'' מבית ''שותפויות אדמונד דה רוטשילד''. קרדיט צילום - ''לינק 20''