הפרס יוענק בטקס הכרזת הזוכים של תחרות ה- Effie אשר יערך ב-18.2.24.
באיגוד חברות הפרסום ואיגוד השיווק הישראלי החליטו להעניק ליורם באומן את הפרס היוקרתי על תרומתו הרבה לענף הפרסום כבר מעל ארבעה עשורים.
פרס מפעל חיים יוענק ליורם באומן, על תרומתו הרבה לענף הפרסום הישראלי.
את הפרס יקבל באומן בטקס הכרזת הזוכים של תחרות ה-Effie, אשר יערך ב-18.2.24.
יורם באומן בוגר Watford College Of Advertising באנגליה, שם סיים לימודי פרסום ב1979 ומשם המשיך ל- SATCHI&SATCHI LONDON שם עבד על 1982.
ב1983 חזר לישראל והתחיל לעבוד בפרסום אריאלי וב 1985 הקים יחד עם מיקי בר את "באומן-בר".
בהמשך הצטרפו גם שוני ריבנאי ומשה גאון ושם המשרד עודכן ל"באומן בר ריבנאי".
המשרד הגיע להישגים רבים בארץ ובעולם, כולל 5 אריות זהב בפסטיבל קאן.
ב 1994 חתם באומן על הסכם ייצוג מול סאצ'י העולמית וב 2012 נרכשה קבוצת באומן בר ריבנאי ע"י קבוצת פובליסיס העולמית.
ב 2015 התמנה באומן ליו"ר הקבוצה והיה אחראי על רכישות משמעותיות של גליקמן שמיר סמסונוב ושל ליאו ברנט.
ב 2018 התמנה יורם לנשיא הקבוצה הכוללת את באומן בר ריבנאי, ליאו ברנט, גליקמן שמיר סמסונוב פובליסיס, סופר-פוש, חברת C – תוכן שיווקי, פובליסיס מדיה, סמארט מדיה, ואקספרט. הקבוצה מעסיקה כ־450 עובדים.
יורם היה גם מנהל הקמפיינים של אהוד ברק ב 1999, בנימין נתניהו ב 2009 ויאיר לפיד ב2013, אותם הוביל לניצחונות.
בין לקוחות קבוצת פובליסיס ישראל נמנים שטראוס, שיכון ובינוי, הראל חברה לביטוח, ישראכרט ואמריקן אקספרס, הסתדרות העובדים בישראל, טיב טעם, דלק מוטורס, בנק הפועלים, קוקה-קולה, פיצה האט ועוד. בנוסף מטפלת הקבוצה, בהתנדבות, בכ־10 עמותות.
בנוסף, הקים באומן את מנהלת הליגות לכדורגל וכיהן כיו"ר הראשון שלה בין השנים 2014 ל 2016.
ה-Effie היא תחרות בינלאומית יוקרתית, המתקיימת ביותר מ-50 מדינות ברחבי העולם. התחרות הנערכת בישראל זו השנה ה-22 על ידי איגוד חברות הפרסום, איגוד השיווק הישראלי והמי"ל. התחרות בוחנת, מזהה ומדרגת את המותגים אשר הובילו את המהלכים השיווקיים והפרסומיים האפקטיביים ביותר, והפכה עם השנים למותג יוקרתי ולאות של הכרה והוקרה למהלכים אלו, בקרב כל העוסקים בעשייה השיווקית ובתעשיית השיווק והפרסום בישראל.
לשלב הגמר בתחרות ה- Effie 2023 עלו 46 מהלכים, אשר יתחרו ב-20 קטגוריות. כחלק מהאירוע בצל המלחמה קיימה וועדת התחרות אירוע שולחן עגול בו השתתפו בכירי תעשיית הפרסום אשר דנו בהשפעות המלחמה על תעשיית השיווק והפרסום בישראל. בטקס, אשר תוכנן תחילה לחודש נובמבר אך נדחה בשל המלחמה ועתיד להתקיים במתכונת מותאמת לימינו ב- 18 בפברואר במוזיאון תל אביב בהנחיית עומר ירדני, ישתתפו מאות אנשים, בהם מנכ"לים וסמנכ"לי השיווק של החברות המובילות במשק לצד בכירים מעולם הפרסום.