פייסבוק שספגה ביקורת רבה חוסר הבקרה בפרסום תכנים פוליטיים, מגבירה את המגבלות על קמפיינים ממומנים. אחרי שעד היום חייבה פייסבוק לאמת ולחשוף את הגורם שעומד מאחורי פרסום כל מודעה פוליטית, כעת היא גם מאפשרת למשתמשים לבצע חסימה פעילה של מודעות מסוג זה כדי שלא ייראו כלל. הפיצ'ר יגיע בעתיד למדינות נוספות, גם לישראל, להודעה זאת עלולות להיות השפעות מרחיקות לכת על קמפיין הבחירות של המתמודדים בארה"ב וגם אצלנו.
דורון דביר מנהל קמפייני הדיגיטל של יאיר לפיד מסביר את משמעות ההחלטה: "המהלך החדש עלול לפגוע ביכולת לדרבן אנשים מחוץ ל"בייס" לצאת להצביע, מעתה יהיה קשה להפעיל מניפולציות ביום הבחירות בדקה ה- 90 כפי שכבר למדנו שניתן לעשות במקרה "הערבים נוהרים לקלפיות". במערכת הבחירות האחרונה למרות שהציבור הותש, ראינו בכל זאת שקמפיינים מאסיביים ביום הבחירות מוציאים אנשים מהאדישות, הפעם פייסבוק יקשה על האפשרות הזאת. ב- 3 מערכות הבחירות ראינו שאחוזי ההצבעה עלו מ- 67 אחוז באפריל, ל- 69 אחוז בספטמבר ול- 71 אחוז במרץ, העלייה היתה בעיקר בגלל קמפיינים של הרגע האחרון"
" חשוב לזכור שהאקוסיסטם של פייסבוק מאפשר לנהל דיאלוג עם מה שמכונה "הבייס" שלנו, אלה שעוקבים אחרינו, מעודכנים ומעוניינים להגיב. לקהל הזה נגיע בכל מקרה, והם בסבירות נמוכה יותר עשויים להסיר את הפרסומים הפוליטיים מהפיד שלהם. הפרסום נועד להגיע לקהלים שאינם עוקבים אחרינו, הם נחלקים ל-2: 1. אלה שמזוהים עם היריב, 2. האדישים שלא בטוח שמצביעים בבחירות. המהלך עלול לפגוע בעיקר ביכולת לתקשר עם הקהלים האלה. עם זאת קמפיינים ממומנים הם רק נדבך אחד בקמפיין, אנחנו נמשיך לחשוב יצירתי באופן העברת המסרים באורגני והויראלי, בישראל תידרש השקעה גדולה בהגדלת הקהלים בפייסבוק ובאינסטגראם (בישראל הקהל נמצא פחות בטיוטר), כדי להגדיל הפצה של תכנים אורגניים לבייס רחב ככל הניתן. ללא ספק לנשיא או ראש ממשלה מכהן יש יתרון מכיוון שהאזרחים מחכים למוצא פיו, ולכן הוא נהנה מכמות עוקבים רחבה ומגוונת מכל קצוות הקשת הפוליטית. גם בקרב התומכים וגם בקרב המתנגדים,לכן הוא יכול להעביר את המסר באופן אורגני גם מבלי לפרסם"
יהיה מעניין לראות איך זה יעבוד בארה"ב ואז לבחון בהתאם את האסטרטגיה הדיגיטלית גם אצלנו.