צפוי גידול של 15% בשוק התוכן הסלולרי בחודשי הקיץ

שוק התוכן הסלולרי צפוי לרשום גידול של כ-15% בחודשי הקיץ והחופש הגדול, כך מעריכים בחברת טיפקום, המתמחה באספקת שירותי תוכן ותשתית בסלולר. קהל היעד המרכזי בעולם התוכן הסלולרי הינו בני נוער הצורכים את התכנים באמצעות האינטרנט, באמצעות המכשיר הסלולרי וכתגובה ישירה לפעולות שיווק ופרסום בכלי המדיה השונים. הזמן הפנוי הרב שיש לבני הנוער בחודשי החופש הוא הסיבה העיקרית לגידול הצפוי.



בטיפקום מציינים עוד, כי בחודשי הקיץ ניתן להבחין בפיזור שונה של צריכת התוכן על פני שעות היום באופן שבו גם בשעות הבוקר, שעות הנחשבות לשעות עם פעילות נמוכה יחסית בימים רגילים, מתבצעות פניות רבות לשרתי החברה. מגמת הגידול בתחום מוכרת גם משנים קודמות ואולם היא צפויה להתחזק השנה.



ההערכות הן כי בישראל מורידים מדי חודש מעל 3 מיליון פרטי תוכן סלולרי הכוללים רינגטונים, טרוטונים, משחקים, טפטים ואנימציות. ההכנסות מתוכן סלולרי צפויות להסתכם בשנת 2006 בכ 250 מיליון שקל, וזאת לפני הכנסות שמקורן בפעילות הדור ה- 3.



אביעד רבינוביץ', העורך הראשי בטיפקום, מציין, כי הלהיטים המסתמנים לקיץ הקרוב הם הטרוטונים והסמסטונים של מוסיקה ישראלית מקורית. הטרוטון (TrueTone) הינו למעשה קטע מתוך השיר המקורי בפורמט MP3 ובאיכות גבוהה, והסמסטון הוא אחיו הצעיר והקצרצר. "מספר המכשירים התומכים בפורמטים עשירים כדוגמת ה MP3 הולך וגדל מדי חודש וכך גם דרישת הקהל לתכנים בפורמט האיכותי".



טיפקום ערכה לאחרונה מחקר בקרב מדגם ארצי מייצג של למעלה מ 800 בני ובנות נוער עד גיל 18. מהמחקר עולה, כי 91% ממורידי התוכן הסלולרי הורידו תכנים מוזיקליים (רינגטונים, קליפים וטרוטונים), 50% הורידו תכנים וויזואליים (טפטים, אנימציות ואייקונים), וכ- 20% הורידו משחקים. עוד עולה מהמחקר, כי רוב בני הנוער אינם משלמים את החשבון הסלולרי בעצמם, אך הם מיודעים לגבי גובהו על ידי הוריהם. ההוצאה החודשית הממוצעת על תוכן סלולרי הינה כ- 16 שקל המהווים כ- 15% מהחשבון החודשי שלהם.



אולי יעניין אותך

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

מוקאפ
חנויות ספורט
שולחן קינוחים