צפו: הקמפיינים הטובים בעולם נגד נהיגה בשכרות

כל שנה משיקים בעולם עשרות קמפיינים בנושא נהיגה בשכרות. קיבצנו 8 קמפיינים איכותיים שהצליחו לצמרר אותנו ולעשות את הבלתי יאומן שחר קיסינג'ר תאונות דרכים שסיבתן מקושרת לאלכוהול הן תופעה טרגית עולמית שנתוניה מדאיגים. נהיגה בשכרות בישראל מוגדרת כמצב שבו ריכוז האלכוהול בדם הוא מעל 0.05%, כאשר לנהגים צעירים ריכוז האלכוהול המותר בדם הוא 0.01% בלבד. בארה"ב, למשל, אלכוהול הוא הגורם למותם של 35% מסך כל ההרוגים בתאונות הדרכים. נהג שעולה על הכביש אחרי שצרך משקאות אלכוהוליים נמצא בסיכון גבוה פי 17 להיות מעורב בתאונת דרכים קטלנית, ואם הוא נהג צעיר – הסיכוי שיהיה מעורב בתאונת דרכים קשה גבוה אפילו יותר. חברות ביטוח רכב אף מגדירות מחיר שונה עבור נהגים צעירים, מכיוון שנהגים אלו חשופים מלכתחילה לרמת סיכון גבוהה יותר ומועדים יותר למעורבות בתאונות דרכים – עם אלכוהול ובלעדיו.



איך נלחמים בתופעה? דרך השקעה בתשתיות, הדרכות בבתי הספר והקדשת תקציבים גבוהים בקמפיינים פרסומיים. ניתן לראות את הקמפיינים הללו בכל אמצעי התקשורת, ומטרתם כמובן היא להעלות את המודעות לסכנות, יצירת הרתעה והקטנת מספר הנהגים השיכורים שעולים על הכביש. כדי להבין עד כמה הקמפיינים הללו אפקטיביים במלחמתם, קיבצנו עבורכם כמה מהקמפיינים המוצלחים ביותר שנעשו בשנים האחרונות בארץ ובעולם. אלכוהול ונהיגה לא הולכים ביחד אחד הקמפיינים היותר מבריקים שנעשו בישראל הופק ב-2009 כחלק משיתוף פעולה בין משרד הפרסום ראובני פרידן IPG ועמותת "אנשים באדום", עמותה התנדבותית שמטרתה לצמצם ולהוריד את מספר תאונות הדרכים. בסרטון בן ה-30 שניות מוצג גבר יושב על הבר, כשהמשקה שלו מונח לצד מפתחות הרכב. הוא נוגע במפתחות ומתכונן לתזוזה, כשלפתע כיסא הבר המסתובב הופך לכיסא גלגלים. בנוסף לווידאו החזק, לווה הקמפיין בהגעת מתנדבים לאזורי הבילוי שהצמידו תווי "נכה" לשמשות הרכבים החונים. על התווים נכתב: "למקרה ששתיתם ואתם מתכוונים לנהוג".


ה



הלילה שלך עלול להתהפך בדקה



משרד הפרסום לאו ברנט, מוביל הקמפיין הבריטי "Think!", החליט להזכיר לנהגים הבריטים כיצד ברגע אחד של חוסר תשומת לב, עולמם עלול להיחרב. דרך שימוש בטכניקת המתיחה במצלמה נסתרת, יצרו ברנט פרסומת בה רואים בליינים שיכורים נכנסים לשירותים הציבוריים, מתבוננים בעצמם במראה וקופצים בבעתה כשהמראה מתנפצת עליהם בשנייה.




אל תשבור לכלב שלך את הלב


קמפיינים רבים מתמקדים בתחושות הקשות שיחוו היקרים לנו במידה ונפגע חלילה בתאונת דרכים. יצרנית הבירה Budweiser בחרה לתקוף את הנושא מזווית קצת אחרת ומציגה את הצער שיחוו גם חיות המחמד שלנו, זאת הסיבה שהפרסומת של Budweiser הופכת את הקרביים. יצרנית הבירה השיקה ב-2014 פרסומת בת 60 שניות שמעניקה קול לחוויה הרגשית של חיית המחמד שלנו. הפרסומת מתמקדת במערכת היחסים שבין בחור צעיר לידידו הטוב ביותר של האדם. השניים קשורים זה לזה ועושים הכל ביחד. כשהצעיר מבושש לחזור הביתה והכלב כמעט ומאבד תקווה, גם הצופים מחסירים פעימה וחוששים שהנורא מכל קרה. לפחות עד לסיום שובה הלב שמאחד בין השניים ומעדכן אותנו שלא רק שהבעלים בחיים, הוא ניצל כי העדיף להישאר לישון אצל חבריו מאשר לעלות שיכור על הכביש.



שתו יותר, סעו הביתה ברכבת


קמפיין אחד של בירת Antarctica ביחד עם חברת הפרסום AlmapBBDO בחר שלא לפנות לרגש – אלא דווקא לכיס. שתי החברות יצרו שיתוף פעולה שכולו ווין-ווין עבור כל הנוגעים בדבר – הבליינים, חברת הבירה ואפילו הסביבה. כדי לעודד את באי הקרנבל בריו להשתמש בתחבורה הציבורית, במקום להסתכן בנהיגה בשכרות, השקיעה חברת הבירה במכונות ייעודיות שחיכו לבליינים בתחנות הרכבת השונות שהקיפו את מסלול הקרנבל. אותן מכונות אפשרו לבליינים לשלם על כרטיס הנסיעה שלהם בעזרת פחית בירה, ואילו הפחיות שהוכנסו למכונות נתרמו מאוחר יותר למחזור. האפקטיביות המדהימה של הקמפיין הזה, שהפכה לפחות באותו היום את הכבישים בעיר הברזילאית לקצת פחות מסוכנים, העניקה לחברת הפרסום הרבה מאוד אזכורים חיוביים ברשת ויצרה באז של תגובות משבחות שהגיעו מכל רחבי העולם.




עכשיו אתם רואים אותו, אחרי שתשתו כבר לא תראו


קמפיין עוצמתי באמת יוצא ממחוזות המובן מאליו ומוכיח שלחשוב מחוץ לקופסה זאת אמנות. זה בדיוק המקרה עם חברת FIAT ברזיל שהשיקה קמפיין כחלק ממלחמתה בתאונות הדרכים. המהלך החדש שמגיע בצורת פוסטרים של פחיות בירה מעביר היטב את המסר לפיו אלכוהול מטשטש את הראייה ועלול לגרום לנהגים הצורכים אותו שלא לשים לב להולכי הרגל ורוכבי האופניים שיחלפו בדרכם.



CycleLove 'Now you see it Now you don't' FIAT



אלכוהול חזק משנדמה לכם


בסדרת תמונות מיוחדת, ממחישה עמותה פורטוגלית את האופן בו שתיית משקה אחד עלולה להסתיים בתאונת דרכים קטלנית. בתמונות רואים מכוניות שונות פוגעות בסוגי משקה שונים, כשהפריים מתרכז בדיוק ברגע המבעית מכל, שבו הן המכונית והן כוס המשקה מתנפצות לרסיסים.




אל תגרמו להם להחליף אתכם


אחד הדברים העצובים ביותר בהתבגרותו של אדם, הוא ההבנה שהחיים ימשיכו גם אחרי שנמות. את החשש הקמאי הזה לקחו פרסומאים מקניה כאשר העניקו לקמפיין שלהם את הסלוגן: "החיים ימשיכו גם בלעדיך. אל תשתה ותנהג". הסלוגן הנועז מתנוסס מתחת לתצלום של שלושה גברים אשר שותים בירה וצוחקים, כשעל שניים מהם מצוין שהם החברים שלנו, בעוד השלישי מוגדר בתור "המחליף". ואכן, אם נמות, לחברינו לא תהיה ברירה אלא למצוא לנו מחליף ותודו שזה קצת כואב.



diagio 'Stay alive, don't drink and drive' Kenya



טיפש אבסולוטי


וודקה Absolut ידועה בכרזות המפורסמות והפופולריות שלה. לפני כמה חודשים היא זכתה להומאג' מיוחד שנעשה על ידי מספר מעצבים גרפים מבית היוצר של Adbusters, מגזין קנדי שיוצא נגד תרבות הפרסום (האות E שהתווספה אמורה לסמן לקוראים שזאת לא פרסומת מקורית של חברת האלכוהול). בכרזות השונות רואים צילום של זירת תאונת דרכים, כששרטוט גיר של בקבוק הוודקה המפורסם מחליף את המסומן הרגיל במקרים כאלו – להלן שרטוט גופתו של הולך הרגל שנדרס. בכל כרזה רואים זירת תאונה אחרת, וסיסמאות בסגנון "Absolute end" ו-Absolute stupidity"" מעבירות היטב את המסר – אכן, לנהוג תחת השפעת אלכוהול זה טמטום מוחלט.


אולי יעניין אותך

 אור אזולאי
resized_pexels-photo-3811082
 שיווק
Naor
press
sodastream(4)

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח