קבוצת קסטרו – הודיס מפרסמת תוצאות חזקות לרבעון השני ומציגה גידול וצמיחה משמעותיים במכירות ובכל מדדי הרווח

ההכנסות ברבעון השני צמחו לכ-537.6 מיליון ש"ח לעומת כ-459.1 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד

הצמיחה משתקפת בגידול של כ-19% במכירות החנויות הזהות של הקבוצה עם גידול  בשלושת מגזרי הפעילות:  אופנת ההלבשה צמח בכ-18%,  אביזרי האופנה צמח בכ-21%  הטיפוח והקוסמטיקה צמח בכ-44% 

הפדיון החודשי הממוצע למ"ר בחנויות הזהות צמח בכ-24% ברבעון השני והסתכם בכ-2,151 ש"ח לעומת כ-1,739 ש"ח ברבעון המקביל אשתקד

הרווח התפעולי ברבעון השני זינק בכ-62% והסתכם בכ-87.7 מיליון ש"ח (16.3% מההכנסות) לעומת כ-54.1 מיליון ש"ח (11.8% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד 

 

הרווח הנקי ברבעון השני זינק בכ-69% והסתכם בכ-56.7 מיליון ש"ח לעומת כ-33.5 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד

 

הרווח הנקי במחצית הראשונה של שנת 2024 הסתכם בכ-60.6 מיליון ש"ח לעומת
כ-1.6 מיליון ש"ח במחצית המקבילה אשתקד ולעומת כ-42.5 מיליון ש"ח
בשנת 2023 כולה

 

תזרים המזומנים מפעילות שוטפת במחצית הראשונה הסתכם לסך של כ-170.4 מיליון ש"ח לעומת כ-120 מיליון ש"ח במחצית המקבילה אשתקד

 

יאיר אוחיון מנכ"ל קבוצת קסטרו-הודיס מסר: 

"אנו שמחים לסכם רבעון נוסף של צמיחה שבו הציגה הקבוצה גידול של כ-19% במכירות החנויות הזהות וגידול חד בהכנסות וברווח בשלושת מגזרי הפעילות שלה ובכל המותגים. תוצאות הרבעון השני משקפות את הביקושים הערים למותגי הקבוצה לצד המשך יישום צעדי ההתייעלות ומבטאות את עוצמת המותגים ונאמנות הלקוחות. ב-12 החודשים האחרונים הרווח הנקי של הקבוצה הסתכם בכ-101.5 מיליון ש"ח. אנו מציגים ירידה בימי המלאי ברבעון השני, בדגש על המותג קסטרו ואיתנות פיננסית גבוהה ומצפים להמשך הצמיחה ושיפור בשיעורי הרווחיות ברבעונים הבאים. 

הקבוצה ממשיכה בפיתוח והרחבת פעילות כלל המותגים בהמשך לאסטרטגיית הצמיחה שלה: רשת קרולינה למקה מגדילה נתח שוק בתחום האופטיקה. אנו ממשיכים לפרוס בהצלחה את המותג אורבניקה המונה 26 חנויות כשבהמשך השנה יפתחו מספר חנויות נוספות ואת חנויות הקונספט החדשות של הודיס וטופ טן. במקביל, נמשכת פריסת חנויות של איב רושה שממשיכה בפיתוח המואץ וצפויה לפתוח השנה עוד מספר מיקומים חדשים, בנוסף ל-21 המיקומים הקיימים. 

זרוע חו״ל מתקדמת בהתאם לתוכנית העסקית. בסוף חודש יוני 2024 הושק בארה"ב אתר האינטרנט החדש של איב רושה, מותג הביוטי המוביל בצרפת, ובמהלך המחצית השנייה של שנת 2024 צפויים להיפתח שישה מיקומים חדשים בקניונים מובילים בארה"ב."

 

אוחיון הוסיף: "הקבוצה נמצאת עם נזילות גבוהה, מתחילת השנה פרעה הקבוצה הלוואות בנקאיות  בהיקף של כ-171 מליון ש"ח. יתרות המזומנים ושווי מזומנים של הקבוצה ליום 30.6.2024 מסתכמים בכ-210 מיליון ש"ח, לקבוצה עודף מזומנים על חוב פיננסי בסך של כ-164 מיליון ש"ח ובנוסף לקבוצה הון חוזר חיובי בסך של כ-266 מיליון ש"ח. לקבוצה תוכנית אסטרטגית מבוססת להמשך צמיחה ואנו ממשיכים לפעול למיקסום המכירות והרווחיות בכל המותגים."

 

נתוני הדו"חות:

הכנסות הקבוצה ברבעון השני לשנת 2024 צמחו בכ-17.1% והסתכמו בכ-537.6 מיליון ש"ח לעומת כ-459.1 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד. הגידול נובע מגידול במכירות החנויות הזהות בכל תחומי הפעילות. הקבוצה הציגה גידול של כ-19.4% במכירות החנויות הזהות של כלל מותגי הקבוצה ברבעון השני לשנת 2024 שהסתכמו בכ-477 מיליון ש"ח בהשוואה לכ-399.6 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד. בתחום אופנת ההלבשה הציגה הקבוצה גידול של כ-17.6% במכירות החנויות הזהות, בתחום אביזרי האופנה רשמה הקבוצה גידול של כ-21.3% ובתחום הקוסמטיקה נרשם גידול של כ-44.2%. 

הפדיון החודשי הממוצע למ"ר של כלל מותגי הקבוצה צמח בכ-23.7% והסתכם ברבעון השני לשנת 2024 בכ-2,151 ש"ח לעומת כ-1,739 ש"ח ברבעון המקביל אשתקד.

הכנסות מגזר אופנת ההלבשה ברבעון השני לשנת 2024 הסתכמו בכ-361.3 מיליון ש"ח, גידול של כ-12.4% לעומת כ-321.4 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד הנובע מגידול במכירות החנויות הזהות ומעיתוי חג הפסח. בתחום פעילות אופנת ההלבשה הרווח התפעולי זינק בכ-54% לכ-50.9 מיליון ש"ח לעומת רווח תפעולי בסך של כ-33.1 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד. הגידול ברווח התפעולי נובע מגידול במכירות ומגידול של כ-13% ברווח הגולמי ובשיעורו מסך ההכנסות. 

הכנסות מגזר אופנת ההלבשה במחצית הראשונה לשנת 2024 הסתכמו בכ-670.1 מיליון ש"ח, גידול של כ-11.7% לעומת כ-599.8 מיליון ש"ח במחצית המקבילה אשתקד הנובע מגידול במכירות החנויות הזהות. בתחום פעילות אופנת ההלבשה הרווח התפעולי הסתכם בכ-55 מיליון ש"ח לעומת רווח תפעולי בסך של כ-2.1 מיליון ש"ח בחציון המקביל אשתקד. הגידול ברווח התפעולי נובע מגידול במכירות ומגידול של כ-17% ברווח הגולמי ובשיעורו מסך ההכנסות וכן מירידה בהוצאות השיווק והפרסום. המותג קסטרו הציג רווח תפעולי בסך של 714 אלף ש"ח במחצית הראשונה, לעומת הפסד תפעולי של כ-16.3 מיליון ש"ח במחצית המקבילה אשתקד.

מגזר אביזרי אופנה תרם הכנסות של כ-153.4 מיליון ש"ח, גידול של כ-23.5% לעומת כ-124.2 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד הנובע מגידול במכירות החנויות הזהות. הרווח התפעולי בתחום אביזרי אופנה צמח בכ-70% והסתכם בכ-35.3 מיליון ש"ח לעומת של כ-20.8 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד. השיפור נובע מגידול בהכנסות ושיפור ברווחיות הגולמית.

הכנסות מגזר אביזרי אופנה במחצית הראשונה לשנת 2024 הסתכמו בכ-260.9 מיליון ש"ח, גידול של כ-22.2% לעומת כ-213.5 מיליון ש"ח במחצית המקבילה אשתקד. הרווח התפעולי במגזר אביזרי אופנה צמח בכ-163% הסתכם בכ-49.9 מיליון ש"ח לעומת רווח תפעולי בסך של כ-19 מיליון ש"ח במחצית המקבילה אשתקד. הגידול נובע מגידול במכירות ומגידול ברווח הגולמי ובשיעורו מסך ההכנסות וכן מירידה בהוצאות השיווק והפרסום. 

מגזר הטיפוח והקוסמטיקה צמח בכ-64.2% לכ-20.5 מיליון ש"ח לעומת כ-12.5 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד הנובע מגידול במכירות בחנויות הזהות. הרווח התפעולי במגזר הטיפוח והקוסמטיקה הסתכם בכ-3 מיליון ש"ח לעומת רווח תפעולי של כ-77 אלף ש"ח ברבעון המקביל אשתקד. הגידול נובע מגידול במכירות ומגידול ברווח הגולמי.

הכנסות מגזר הטיפוח והקוסמטיקה במחצית הראשונה לשנת 2024 צמחו בכ-54.5% והסתכמו בכ-37.2 מיליון ש"ח לעומת כ-24.1 מיליון ש"ח במחצית המקבילה אשתקד. הרווח התפעולי במגזר הטיפוח והקוסמטיקה הסתכם בכ-5 מיליון ש"ח לעומת הפסד תפעולי בסך של כ-270 אלף ש"ח במחצית המקבילה אשתקד. 

הרווח הגולמי ברבעון השני לשנת 2024 צמח בכ-19% והסתכם בכ-329.9 מיליון ש"ח (כ-61.4% מהמחזור) לעומת רווח גולמי של כ-277.3 מיליון ש"ח (כ-60.4% מהמחזור) ברבעון המקביל אשתקד. 

הרווח הגולמי במחצית הראשונה לשנת 2024 צמח בכ-22% והסתכם בכ-561.6 מיליון ש"ח (כ-57.8% מהמחזור) לעומת רווח גולמי של כ-460.3 מיליון ש"ח (כ-54.8% מהמחזור) במחצית המקבילה אשתקד. 

 

הרווח התפעולי ברבעון השני לשנת 2024  זינק בכ-62.2% והסתכם בכ-87.7 מיליון ש"ח (כ-16.3% מהמחזור) לעומת כ-54.1 מיליון ש"ח (כ-11.8% מהמחזור) ברבעון המקביל אשתקד. הגידול נובע בעיקר מהגידול במכירות החנויות הזהות בכל תחומי הפעילות, מהגידול בשיעור הרווח הגולמי והמשך תהליך ההתייעלות בקבוצה.

הרווח התפעולי במחצית הראשונה לשנת 2024 צמח בכ-416.8% והסתכם בכ-108.6 מיליון ש"ח (כ-11.2% מהמחזור) לעומת כ-21 מיליון ש"ח (כ-2.5% מהמחזור) במחצית המקבילה אשתקד. 

 

הרווח הנקי ברבעון השני לשנת 2024 זינק בכ-69.2% והסתכם בכ-56.7 מיליון ש"ח לעומת כ-33.5 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד. 

 

הרווח הנקי במחצית הראשונה לשנת 2024 הסתכם בכ-60.6 מיליון ש"ח לעומת כ-1.6 מיליון ש"ח במחצית המקבילה אשתקד. 

 

מתחילת שנת 2024 פרעה החברה הלוואות בנקאיות בהיקף של כ-171 מיליון ש"ח. נכון ליום 30.6.24 סך הלוואות הבנקאיות הסתכמו בכ-46 מיליון ש"ח לעומת כ-190 מיליון ש"ח נכון ליום 31.12.23. 

 

המזומנים נטו שנבעו מפעילות שוטפת במחצית הראשונה לשנת 2024 הסתכמו בכ-170.4 מיליון ש"ח בהשוואה לכ-120 מיליון ש"ח במחצית המקבילה אשתקד.

 

נכון ליום 30.6.2024, עמדו יתרות המזומנים ושווי המזומנים של הקבוצה על סך של כ-210 מיליון ש"ח, לקבוצה עודף מזומנים על חוב פיננסי בסך של כ-164.3 מיליון ש"ח לעומת כ-46.7 מיליון ש"ח ביום 30.6.2023 ובנוסף לקבוצה הון חוזר חיובי בסך של כ-265.7 מיליון ש"ח .

 

נכון למועד פרסום הדוח, מונה רשת חנויות הקבוצה 343 חנויות ודוכנים בישראל, כמו גם 7 חנויות ודוכנים בחו"ל.

אולי יעניין אותך

ניוזלטר
מסע לקוח
מודל עסקי
אסטרטגיה שיווקית
סיסיליה סיוון - מנכלית ובעלים משרד ליעוץ שיווקי__צלמת - מירי ביטון
דובי אמיתי ורון תומר, צילום - חן גלילי (1)

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

pizza_box
דר נועה בן -ארויה מילשטיין
משתתפים בתנועת ''לינק 20'' מבית ''שותפויות אדמונד דה רוטשילד''. קרדיט צילום - ''לינק 20''