על רקע הנתון המדאיג לפיו מעל רבע מילדי ישראל סובלים מעודף משקל, או השמנת יתר, נפתח הקמפיין הדיגיטלי החדש ברשתות החברתיות של 'התכנית הלאומית לחיים פעילים ובריאים – אֶפְשָׁרִיבָּרִיא' לעידוד חגיגות בריאות יותר של ימי הולדת בגני הילדים.
לקראת הקמפיין נעשה סקר מקיף, שבו עלו מהשטח קולות הורים וצוותי גן, הקוראים להקנות לילדים הרגלי אכילה בריאים יותר ולהפחית את צריכת הממתקים הגבוהה מידי, גם בימי ההולדת, שהם בפועל רצף ארוך של חגיגות ממתקים בגנים לאורך השנה. חישוב שנעשה במשרד הבריאות מצא כי ילדים צורכים ביום הולדת רגיל בגן כ- 500 קלוריות "ריקות" (ללא ערך תזונתי), שהן כשליש מתצרוכת הקלורית היומית הממוצעת! בחישוב נלקחו בחשבון: כוס שתייה ממותקת, פרוסת עוגת שוקולד, שתי סוכריות ו- 25 גרם חטיפים.
מדובר במהלך כולל, שמוביל משרד החינוך, יחד עם משרדי הבריאות והספורט, לעידוד אכילה בריאה יותר ופעילות גופנית בגני הילדים.
לדברי עירית לבנה, המפקחת על תחום הבריאות במשרד החינוך ומנהלת 'אֶפְשָׁרִיבָּרִיא", מטעם המשרד: "כל גן ילדים בארץ חוגג במהלך השנה ימי הולדת רבים לילדים וכמות הממתקים המצטברת, שצורך כל ילד לאורך השנה, מבהילה. ההנחיות שהוציא המשרד לצוותי הגנים לקראת ה-1 בספטמבר השנה, כללו בין היתר: הפחתת שתיית משקאות ממותקים והחלפתם במים, הקפדה על שילוב פירות חתוכים ועוד".
מוסיפה גיתית בר און, רכזת המחקר של השיווק החברתי בתכנית הלאומית- אֶפְשָׁרִיבָּרִיא מטעם החוג לתקשורת באוניברסיטת תל אביב:"הקמפיין מתבסס על דיווחים, יוזמות מהשטח והמלצות של הורים וצוותי גן. ערכנו מחקר של ראיונות אישיים עם מעל 150 הורים לילדים בגיל הגן וצוותי גני הילדים מ- 41 מקומות שונים בארץ, וכן סקר מקוון עליו השיבו למעלה מ- 1,000 הורים לילדים בגילאי גן. מצאנו כי רוב ההורים (74%), תומכים בחגיגה בריאה יותר של ימי הולדת בגני הילדים. רוב גורף של הורים (92%), תומכים בהגשת פירות חתוכים בחגיגת יום ההולדת וכשני שליש מהם (67%), תומכים בהגשת עוגה בלבד וחטיפים שנחשבים לבריאים יותר".
הקמפיין כולל סרטוני וידאו, שצולמו בגני ילדים, לרבות סרטון עם עצות יישומיות, וכן ערכה להדפסה ובה המלצות לחגיגת ימי הולדת בריאים, מכתב להורים מצוות הגן, חוברת צביעה לילדים, מדבקות ואפילו כתר יום הולדת. הסרט החדש שיוביל את הקמפיין ברשתות החברתיות צולם בגן הילדים 'אביב' שבקיבוץ נען. הסרט מתאר יום הולדת של ילדה בשם שירה.
חברת ההפקה: פילמיינד. קרדיטים: הפקה: פילמיינד; במאי וקריין: רון אסולין; תסריטאי: רומם סרנגה; מעצב ארט: אייל אלחדד; מנהל הפקה: בועז פוסטר; אסטרטגיה: רמי הסמן; תקשורת שיווקית: אופיר רייכמן; מחקר – פרופ' נורית גוטמן וגיתית בר און; מפיקה – מירב בנית; תיעוד – לימור זיו, דיגיטל: גל יעבץ; אריזה גרפית: רה-לבנט.