עבור רוב האנשים זמן הבילוי בקניון הוא דבר טריוויאלי, שיגרתי וכל כך פשוט. אך עבור אנשים וילדים. עם מוגבלות, ובני משפחותיהם, בילוי במתחם קניות הומה אדם נחווה כחוויה שלילית, מאתגרת ומערערת ולעתים אף בלתי אפשרית. הדבר עלול לבוא לידי ביטוי בקשיי בריכוז, בלבול, מוצפות רגשית ולחץ הגורמים לחוויית קנייה קשה או הימנעות מהגעה לקניון.
קבוצת עזריאלי מובילים בקניונים תהליכים מגוונים במסגרת אחריות תאגידית, אחד מהם: "השעה השקטה" – מהלך חדש אשר יחל כצעד ראשון בקניון עזריאלי תל אביב בשיתוף עמותת קשר- הבית של משפחות מיוחדות, בשאיפה שמיזם זה יורחב בעתיד לקניוני עזריאלי נוספים.
"שעה שקטה" זו יוזמה מרגשת שמטרתה לאפשר לאנשים וילדים בעלי רגישות חושית ובני משפחותיהם ליהנות מחוויה כוללת של קניון כמו כל שאר מבקרי הקניון. בזמן השעה השקטה יוכלו, כולם ליהנות, ממתחם חנויות האופנה, מתחם המזון, ושאר השירותים אותם מציע הקניון בצורה המותאמת לצרכיהם, ובאופן שרואה אותם כשווים לכלל האוכלוסיה. החוויה הזו תתאפשר בזכות התאמות מיוחדות מצד הנהלת הקניון ושוכרי החנויות.
ההתאמות של הנהלת הקניון והשוכרים יכללו הנגשת המרחבים השונים והדרכת העובדים. בשעות הפעילות המיוחדת ינקטו הצעדים הבאים: ימנעו משימוש במערכות הכריזה, כיבוי מסכים מרצדים ומשחקי ילדים המכילים אורות מהבהבים ולא תושמע מוזיקה; שוכרי החנויות יהפכו את המעברים, דרכי הגישה לחנויות וחדרי ההלבשה נגישים יותר, צוות העובדים יתודרך במתן סיוע מותאם כאשר יפנו אליו לעזרה, פטור מתור לקופה ועוד. המבלים במתחם הקניון יתבקשו במהלך שעות המיזם לשמור על שקט ואווירה נינוחה במהלך הבילוי במקום.
"אני מברכת בהתרגשות על היוזמה החשובה של הנהלת הקניון, לאפשר לבוגרים ומשפחות מיוחדות לחוות כשווים חוויה שעבור כל אחד ואחת מאיתנו נראית טריוויאלית לחלוטין" מוסרת חגית גרוס, מנכל"ית עמותת קשר-הבית למשפחות מיוחדות. אנחנו בעמותה עושים כל שניתן על מנת להקל, לתמוך ולאפשר למשפחות המיוחדות מקום שוויוני בחברה בישראל, ואנחנו גאים בשותפות עם עזריאלי שהולכים איתנו יד ביד כבר מספר שנים.
אופיר אורן, מנכ"ל מרכז עזריאלי תל אביב: "גאה להכריז על השקת מיזם 'שעה שקטה' בקניון עזריאלי תל אביב בשיתוף עמותת קשר, מיזם אשר מעבר לחשיבותו העצומה עבור האוכלוסיות השונות, מייצר מודעות לכולנו, הופך אותנו לרגישים יותר לאחר ומוכיח איך באמצעות שינויים קטנים ניתן לגרום לכולם להיות שווים. מרכז עזריאלי תל אביב מוביל מהלך שייצרב בתודעה הציבורית כך שכולנו נראה את האחר ונהיה קשובים לצרכיו גם במקומות נוספים. מודה לשוכרי החנויות שבחרו לקחת חלק במיזם ואפשרו לנו להוציא אותו לפועל. יוזמה זו היא אחת מיני רבות בה קבוצת קניוני עזריאלי נוקטת כשהמטרה שנהפוך כולנו לחברה טובה יותר ומכילה".