קרן חדשה לעידוד יזמות בישראל יוצאת לדרך: "קרן שמש" – נועדה לתת סיוע ליזמים צעירים

קרן חדשה לעידוד יזמות צעירה בישראל, מיסודם של קרן ספרא וקרן סאקט"א- רש"י,הפועלות מזה שנים רבות באינטנסיביות גבוהה בתחומים שונים ובדגש על חנוך ורווחה. "קרן שמש לעידוד יזמים צעירים", נועדה לשמש נידבך נוסף בייצוב חוסנה החברתי של ישראל, באמצעות סיוע כספי והדרכה מקצועית צמודה, ליזמים צעירים המנועים מקבלת מימון בנקאי רגיל ונמצאים מחוץ למעגל העבודה.



"קרן שמש", תחל מהיום, ובמהלך החודשים הקרובים, בתוכנית הרצה, בשתוף עם הרשות לעסקים קטנים ומט"י (מרכז טיפוח יזמות) בחמישה מרכזים ברחבי הארץ: ערד, באר שבע, בית שאן, בני ברק,וגליל מערבי והיא תפנה לצעירים בני 20 עד 30 הנמצאים מחוץ למעגל העבודה, בעלי יוזמות ורעיונות עסקיים לקבל סיוע, לצרכי פתיחת עסק חדש.



בימים אלה, חתמה הנהלת קרן שמש על הסכם-שילוב בלעדי עם קרן YBI Youth Business International , ארגון בריטי של הנסיך מוויילס, הפועל ב-17 מדינות , שנוסד על מנת לטפח יזמות עסקית בכל רחבי העולם. מודל הפעולה שפותח בבריטניה, מבוסס על עקרונות שיושמו במסגרת קבלת הזיכיון, גם בקרן שמש הישראלית.



מנהל קרן שמש בישראל מר חמי מורג אמר: "בשלב הראשון, בארבעת החודשים הקרובים, בדעתנו לאתר כ-30 יזמים אשר יקבלו מקרן שמש חבילת סיוע, והדרכה מקצועית לממש הקמת עסק חדש. לאחר שלב המיון, יקבלו היזמים הצעירים הדרכה, תוכן ביחד עימם תוכנית עיסקית וכאמור תוענק הלוואה. לאחר פתיחת העסק, יקבל כל יזם ליווי מקצועי צמוד מחונך מקצועי.



מר חמי מורג, מנהל קרן שמש בישראל, שימש בעברו כראש אגף משאבי אנוש וראש מערכת כספים ותקציב במוסד למודיעין ותפקידים מיוחדים ,



מאחר ושלב החונכות הוא חשוב וקריטי בהתפתחותו של העסק הצעיר, תורכב קבוצת החונכים ( mentors) מאנשי מקצוע מהמגזר העסקי, כל אחד בתחומו. שמותיהם של חברי מועדון החונכים תחשף בשלב מאוחר יותר.



בנוסף למימון חלק נכבד מעלות תהליך המיון ההדרכה והכנת התכניות קרן שמש בשיתוף פעולה עם קרן קורת ובנק אוצר החייל תעניק הלוואה שקלית ללא ריבית של עד 90,000 ₪ לכל יזם צעיר שימצא מתאים עפ"י תבחיני הקרן.



בדברו על הליך המיון, אמר חמי מורג : אנו נבחן כל יזם לגופו, נתרשם מרמת כישוריו והידע שצבר לקראת ביצוע היזמות. נבחן גם את הרעיון העסקי, יתרונותיו היחסיים ההיתכנות העסקית שלו והתייחסותו לשלבים הקריטיים של הבקרה והמעקב אחר ביצועיו.

אולי יעניין אותך

 שמש, קרדיט צילום אלן צצקין (1)
 למבז בעלי חברת LDB להשקעות בנדלן ופיננסים - צילום יחסי ציבור
15457picaaa1
אסטרטג בנשמה

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

 בר-נוה, אורי שמואלי, אמיר גלעד ותובל בר יוחאי
-LAGO-מסך-360-מעלות-לאירועים-עסקיים-צילום-יחצ-_5_
אילוסטרציה