רוב הרכישות של יין בארה"ב מתבצעות על ידי נשים

קהל היעד הנשי בארה"ב הוא הדומיננטי ברכישה של יינות. 64% מהצרכנים שרכשו שם יין הם נשים, זאת על פי סקר שנערך ופורסם כמאמר "יין לנשים" ואשר עיקרי הממצאים שלו הוצגו על ידי ה AD AGE.



מסתבר שנשים נוטות לייחס חשיבות פחותה יותר לדירוג ולמיתוג של היין, בעוד שהגבר מייחס חשיבות גדולה לתווית (המותג) ולמחיר, בעיקר כדי להרשים את אורחיו. "נשים קונות יין כדי לחלוק אותו וכדי ליצור אוירה אינטימית ונעימה, בעוד שגברים קונים יין כדי לאחסן אותו ולשמור אותו כמו אותו איש מערות הרואה בציד מוצלח תוספת חשובה לנכסים שלו.




המגאזין WINE SPACTATOR המצוטט אף הוא במאמר, קובע כי לנשים יש יותר בלוטות טעם מאשר לגברים מה שמאפשר להן לבחור את היין המתאים לאירוע אותו הן מתכננות, בין אם המדובר בבילוי זוגי, או ארוחה משפחתית. ניסיונות של יצרנים ליצור מותגי יין 'נשיים' עם שמות כמו 'נערה עובדת', 'פיתוי' ואחרים לא צלחו שכן הן דחו את הגברים מחשש שייראו נשיים מידי, ואת הנשים, שחששו שהמחירים של היינות האלה גבוהים בשל הצורך למתג אותם. יצרני יינות מחפשים עתה את המסרים השיווקיים המתאימים כדי לשלב אותם במסעי הפרסום שלהם, במטרה למשוך את תשומת הלב של הנשים. היום כבר ברור, כי סוג הענבים שמהם מיוצר היין אינו משפיע על נשים, כך גם הרייטינג של היין אינו חשוב להן.



ה AD AGE מביא כדוגמא לגישה נכונה כדי להגיע לקהל היעד הנשי, את הצורך ליצור אוירה רומנטית ואינטימית סביב היין, היכולה לבוא לידי ביטוי לא רק באירועים הנעים סביב זוגיות, אלא גם ביכולת ליצור אוירה כזו בקרב קבוצה קטנה של גברים ונשים, של נשים בלבד, הנפגשים למטרות של בילוי והנאה. הדמויות המופיעות במודעות צריכות להיות אמיתיות, כאלה שנראות בדיוק כמו הידידים והידידות של הנשים בקהל היעד אליהן הן מכוונות. שימוש בדוגמניות צמרת, או סלבריטאיות לא יוכל לעשות את העבודה. אחת המודעות המוצגות על יד ה AD AGE כמתאימות לנשים, נושאת את הכותרת "יין המעורר סקרנות כמו אותו רגע מיוחד" (A Wine as Intriguing as the Moment ).



לסיכום, לאחר שכבר הפנמנו את העובדה שנשים הן שמקבלות את רוב החלטות הקניה במשפחה, עתה מסתבר כי הן אלה שמחליטות לגבי בחירת היין המתאים לאירוע. גישה זו, אשר מחקרית מציגה את תמונת ההתנהגות הצרכנית של קהלי יעד בארה"ב, צריכה להדליק נורות אצל יצרני ויבואני היין בישראל, שנכון להיום אינם מכוונים את מאמצי החשיפה שלהם לקהל יעד זה. יחד עם זאת יש לבדוק היטב אם התנהגות צרכנית של נשים בארה"ב תקפה גם בישראל.

אולי יעניין אותך

מחזור
14008Pic29

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח