איגוד המפרסמים בישראל בחר ברונן זהר, סמנכ"ל השיווק של גלידות שטראוס, לאיש השיווק של חודש ספטמבר 2007.
חברי האיגוד הוסיפו בהודעתם כי "בשלוש השנים האחרונות מבצעת "גלידות שטראוס", בהובלתו של רונן זהר פעילות בעלת אופי חווייתי סביב המותג מגנום. לפני שנתיים ייצרה סידרה מצומצמת של מגנום שפונה לחמשת החושים. לפני שנה עשתה את Magnum Open Art – תערוכה של יצירות אמנות של אמנים ישראליים, שמבטאות את זהות המותג, והשנה את "מגנום סטור", חנות של מגנום בנמל תל-אביב שהוקמה למשך שבועיים במטרה להעביר באופן חווייתי את ערכי המותג העיקריים של מגנום."
לדברי זהר, "מדובר במותג שנתמך לאורך כל השנים בפעילות שיווקית עקבית, בדגש על המילה עקביות. הדרך היחידה להגיע למותג מוביל היא להעביר באמצעות הפעילות השיווקית את הערכים הנכונים, כלומר לדעת בדיוק איזה צורך הוא מספק לצרכנים, ומה התפקיד שלו בחייהם. כמובן שערכים אלה משתנים עם הזמן; המגנום של היום אינו משדר אותם ערכים של לפני 10 שנים, אלא מדבר בשפה עדכנית. המותג מתקדם בכיוון מאוד ברור ומתחדד כל הזמן. המשפך נעשה יותר ויותר צר מבחינת האחידות של הקונספט השיווקי שלו, המסר והערך לצרכן."
"מגנום הוא כיום המותג החזק ביותר בעולם הגלידה בישראל", מסביר זהר "הוא גם אחד המותגים החזקים בעולם המזון בכלל. אנחנו עושים הרבה מחקרים של נכסיות המותג ומגנום זוכה באופן עקבי לציונים גבוהים."
"גדל ביותר ביותר מ-60%"
מגנום הושק בישראל לפני 11 שנים, בעקבות רכישת גלידות שטראוס על ידי חברת יוניליוור. החברה בישראל נמצאת כיום בבעלות יוניליוור (51%) ומשפחת שטראוס (48%) וכפופה ישירות ליוניליוור אירופה.
לדברי זהר, עם השנים רכש מגנום מעמד חזק מאוד, הרבה הודות לעקביות של פעילות החברה. "אמנם אין נתונים רשמיים של שוק קניית האימפולס, אבל בתחום הצריכה הביתית הגענו לנתח של 58%, שהוא יותר מכפול מנתח השוק של המתחרה העיקרי שלנו, "נוק-אאוט" של נסטלה. גם כשהושק המתחרה, אנחנו היינו עקביים עם האסטרטגיה שלנו, מה שגרם להמשך החיזוק והבידול של המותג".
לדבריו, "בחמש השנים האחרונות גדל מגנום ביותר מ-60%, נתון מרשים מאוד כשמדובר בקטגוריה שאינה בעלת צמיחה מואצת." עיקר הגידול הזה היה בשנה האחרונה, הרבה בעקבות פעילות מגנום סטור. המטרה של החנות הייתה לספק חוויה לאלה שביקרו בה, אבל מעבר לכך היא הייתה אמורה להוות עוגן, להיות סיפור שכולם מדברים עליו". התוצאות היו מעל ומעבר לציפיות: יצרנו חשיפה בכל הארץ. אנשים בכל רחבי הארץ שמעו על המגנום סטור גם אם לא היו שם. והדבר גם בא לידי ביטוי בתחום המכירות – השנה הגדלנו את המכירות של מגנום בכ-30%, ומדובר בקטגוריה שגדלה בקצב של כ-5%".
ב"מגנום סטור" הייתה למבקרים חוויה עוצמתית מאין כמוה. הרעיון של החנות היה להעביר את החוויה של מגנום. מגנום הוא לא רק גלידה. מגנום הוא מותג עם עולם תוכן שלם, שאותו רצינו להעביר באמצעות החנות. אם נשווה את מגנום לאשה, תהייה זו אשה שעומדת על שלה, שיודעת מה היא רוצה, שיש לה טעם טוב ויוקרתי, עם אמירה מאוד ברורה".
רונן זהר, 40, נשוי + 2 (השלישי בדרך). הוא בעל תואר ראשון בכלכלה ומנהל עסקים מאוניברסיטת באר-שבע, ו-MBA מאוניברסיטת ת"א. הוא עבד תשע שנים בעלית, בה התחיל כמנהל מותג וסיים כמנהל השיווק של השוקולד. הפעילות השיווקית האחרונה שלו בעלית הייתה המיתוג מחדש של הפרה.