רמי לוי, בעלי רשת "רמי לוי שיווק השקמה", הוא איש השיווק של ספטמבר

רמי לוי, בעלי רשת המזון "רמי לוי שיווק השקמה", נבחר על ידי חברי ועדת השיווק של איגוד השיווק הישראלי לאיש השיווק של ספטמבר 2009. לוי זכה בתואר על ידי חברי הוועדה לאחר שורה של מהלכים שיווקיים השנה, אשר השפיעו עמוקות על שוק רשתות המזון ואילצו את המתחרים – ובהם הרשתות הגדולות והמבוססות – להגיב בהוזלות מחירים נקודתיות ובמבצעים ארוכי טווח.



רמי לוי החל את דרכו העסקית בשלהי שנות ה-70' כחייל משוחרר, עם פתיחת חנות אחת בשוק מחנה יהודה בירושלים, ברחוב השקמה, שבה מכר סחורה במחירים סיטונאיים לצרכנים פרטיים. כיום הוא חולש על רשת של 16 חנויות "רמי לוי שיווק השקמה" בכל רחבי הארץ, מפעיל זרוע פיתוח נדל"ן ובעל רשת נוספת של ארבע חנויות לביגוד והנעלה. בכל עסקיו מעסיק לוי למעלה מ-2,000 עובדים. במאי 2007 הנפיק לוי את "שיווק השקמה" בבורסה בת"א, וכיום החברה נמצאת ברשימת החברות של מדד ת"א 100.



אחד המבצעים השיווקים המדוברים של השנה החולפת היה מכירת קילוגרם עוף בשקל אחד בלבד, מבצע שהצית מלחמת מחירים בין רשתות השיווק – לשמחת הקונים. עם התבררות מימדיו של המשבר הכלכלי שמר לוי על אסטרטגיית המחירים המוזלים, והמשיך להנהיג מבצעים נוספים: מצות בשקל בחג הפסח, חומוס וקבב בשקל ביום העצמאות, ועוד. בכל הראיונות לתקשורת, הקפיד לוי להמשיך ולהצהיר כי ימשיך במדיניות זו לטובת הצרכן. לראיה, בכל מקום שבו נפתח סניף של "שיווק השקמה", הוזילו הרשתות המתחרות את מחיריהן ב- 10% לפחות.



הדו"חות הכספיים האחרונים שהציגה הרשת מוכיחים כי הרשת נהנית מפופולאריות רבה. במחצית השנה עלה היקף המכירות ב-34.5% ל-610.9 מיליון שקל. מכירות המותג הפרטי של הרשת עלו בכ-40% לסך של 13 מיליון שקל; הרווח הנקי ברבעון השני עלה ב-26.5% לסך של 18 מיליון שקל, ואילו הרווח במחצית כולה הסתכם ב-32.7 מיליון שקל – עלייה של 39% לעומת המחצית המקבילה.

אולי יעניין אותך

בן סוכמן קרדיט - צילום עצמי
16411picaa1
16268pica6
16259pica6
15775PICA6

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

מוקאפ
חנויות ספורט
שולחן קינוחים