רינת טסקר, מנהלת הפרסום וראשת צוות דיגיטל בכירה בבן חורין אלכסנדרוביץ
לאחרונה התפרסם מחקר חדש של חברת המדיה הבינלאומית זניט שמבשר רעות עבור תעשיית העיתונות, ואם נוסיף את הנתון ש- 46% ממנהלי השיווק בחברות בישראל הצהירו כי תקציב השיווק שלהם באינטרנט יגדל ב-2017 ו-75% אמרו כי הגידול בתקציב הדיגיטל יביא לירידה בתקציב הפרסום המסורתי, אז כנראה שהמהפכה קרובה.
ככל הנראה בתחום הסושיאל – רשתות חברתיות כגון פייסבוק, טוויטר, אינסטגרם ועוד צפויות לעקוף את ההוצאות לפרסום בתחום העיתונות עד לשנת 2020. ועד אז מוזמנים לעקוב אחר העדכונים הצפויים בשנה הקרובה:
כבר בשנה החולפת שמענו על המהפכה הקרובה של "האינטרנט-של-דברים" (IOT) אז מה העיכוב? חלק מהבעיה היא יותר מדי תחרותיות, אך לא מספיק שיתוף פעולה. קיימים אין ספור מכשירים ויישומי פרט בשוק, אך פחות פתרונות להרכבת מוצר לטובת UX.
ודווקא עכשיו כאשר החברות הגדולות כבר בקיאות בחוויות משתמש אחידות (כמו גוגל, אמזון, ו- Apple) נעשות מעורבות, כנראה שנראה התקדמות בחזית זו בשנה הקרובה.
כתוצאה מכך יתחיל לזלוג עולם הפרסום לעניין ולהשתמש בשירותי המכשור לטובת העניין.
AR וה- VR
כבר ראינו כמה צעדים משמעותיים עבור הטכנולוגיה של מציאות רבודה (AR) ומציאות מדומה (VR) בשנת 2016. אך המהלך החשוב של השנה בתחום הובל על ידי פוקימון Go, שהוכיח שכולנו כבר מוכנים למציאות הרבודה. מעטים האנשים שהיו צופים שפוקימון Go לא היה ממריא באופן רדיקאלי כפי שעשה, אך בכל זאת להרוויח 10 מיליון $ ליום כתוצאה מ -100 מיליון הורדות, זה רף חדש. האפליקציה הציגה שתי השפעות עיקריות על קהילת השיווק באינטרנט; האחת, היא שמשתמשים מוכנים לחוויית המציאות הרבודה (AR), ושנייה, והחשובה לא פחות שזה היא פוטנציאל ההשתכרות האפשרי בתחום. נוכל לצפות יותר מותגים יוצאים עם משחקי AR, מודעות AR, ומנסים לנצל את אפליקציות AR שכבר קיימות ומפרסמים באמצעותן.
המקום בו אדם ומכונה נפגשים
בדומה למושג ה-Big Data, Machine Learning הוא לא טכנולוגיה או כלי ספציפי.
בשנים האחרונות, עם הגישה הקלה לכמות גדולה של משאבי חישוב ואחסון מידע, אנו רואים צמיחה בשימוש של טכניקות ML להפקת תובנות עסקיות ופרסום.
למידת מכונה נקטה כמה צעדים מסיביים קדימה בשנים האחרונות, והמרתקת בעיניהם הוא היכולת לסייע ולחזק את אלגוריתם מנוע החיפוש העיקרי של Google. אבל שוב, ראינו רק מגוון מצומצם של יישומים. במהלך 2017, אני מצפה לראות עדכוני למידה חישובית חוצי גבולות ליישום הצרכן החל מהצעת מוצרים מומלצים טוב יותר על סמך היסטוריית רכישה לשיפור חווית המשתמש בהדרגה של אפליקציות Analytics. לא יעבור זמן רב עד שלמידה חישובית תהפוך לכלי הכרחי באמצעות אינטליגנציה מלאכותית כמרכיב של כל צורה בטכנולוגיה.
מניות חברתיות
85% מהגולשים בוטחים בתוכן שנוצר על ידי אחרים, יותר ממה שהם סומכים על תוכן שנוצר על ידי 'מותגים'.
פרסום תוכן או מוצר עם תחושת שליחות לגולש ינפיק תוצאת והמרות גבוהות יותר.
מותגים שישכילו לנצל את האינטרנט המהיר ומגוון האפשרויות לשדר בלייב, יזכו לרווחים גבוהים יותר. תקראו להם המשפיענים, היוטברים, הבלוגרים או איך שתרצו אבל בשורה התחתונה הם מכתיבים את חווית הצריכה שלכם.
בנוסף, אמון הוא המרכיב הסודי של שיווק תוכן. במובן מסוים, זאת הסיבה שאנחנו עושים שיווק תוכן בכלל- כדי לבנות אמון. לכן אם תוכן שנוצר על ידי המשתמש הוא כל כך הרבה יותר יעיל מאשר בניית אמון מאמצי השיווק התוכן, טוב, אז הגיע הזמן להעביר טקטיקות.
תוכן שנוצר על ידי משתמש מגיע בצורה של מניות חברתיות, חוות דעת, הערות, ואפילו קטעי וידאו ב- YouTube. זה אולי נראה כמו דבר חדש לגמרי, אבל זה ממש לא. זה פשוט המשפיע השיווקי, מינוס קהלים גדולים ופלוס משפיעים.
פתאום, כל לקוח שיש לך הוא מיקרו-המשפיע. טה-דה.
פייסבוק אוכלת את האינטרנט
הפרסום באמצעות רשתות חברתיות הוא כבר חלק אינטגרלי מעולם הפרסום, לינקדין ואינסטגרם נכנסו למערכה לאחרונה, וסנאפצ'ט כבר מאחוריהם.
במקביל פייסבוק מורידה את החשיפה האורגנית כמו אש בשדה קוצים, ויותר ויותר בעלי עסקים מבינים שלא נותרה ברירה אלא לפרסם תוכן ממומן על מנת לזכות בהמרות ו ROI –.
וידיאו מוכר יותר
לא ניתן לדבר על פרסום ברשתות חברתיות מבלי לדבר על תוכן באמצעות וידיאו, 85% מהגולשים ברשתות יעדיפו לצפות במודעות באמצעות וידיאו, שנת 2016 הוכיחה כי האמצעי המהיר ביותר והרווחי ביותר לקידום מוצר הוא באמצעות שילוב מודעות וידאו, בנוסף הוכח כי סרטונים מגדילים את המודעות למותג ונאמנות לקוחות. חוויית הוידיאו רק מתפתחת עם סירטוני 360 והשידור החיי, שבקרוב מאוד ישמשו מותגים לפרסום.
שיווק נישתי
שיווק באינטרנט הופך לצפוף, בעקבות ירידות בחשיפה האורגנית, ומיליוני עסקים חדשים נכנסו למשחק בשביל לקבל חתיכה מהעוגה. נראה את זה במיוחד במציאות פרסום בתוכן ובשיווק במדיה חברתית. אחד הפתרונות הטובים ביותר לכך הוא להתמקד בנישה ספציפית יותר, ובפילוח דמוגרפי ממוקד. כתוצאה מכך, נקבל פרסום אישי, ברמת המודעה והקמפיין.
המותגים יבחרו פלטפורמות חברתיות על פי הישרדותם של החזקים.
אז מהי הפלטפורמה שלכם?
בכל שנה, צצות פלטפורמות פרסום חדשות בניסיון לשבש את הסטטוס קוו או למצוא את מקומם בין-השחקנים הכבדים של התחום. אבל ללא ספק, יזמים ומשווקים לא יכולים לקפוץ על כל פלטפורמה שעולה. במקום זאת, בשנת 2017, נראה יותר מגמה של עידון; במקום לבזבז מאמץ