פייסבוק השיקה את היכולת החדשה שלה בקול גדול באמצעות שידור חי בהובלת מארק צוקרברג. יכולת זו יכולה לפתוח אפשרויות חדשות לשיווק עסקים ולאינטראקציה עם הלקוחות, אבל היא גם מייצרת אתגרים חדשים מעולם ההפקה שמנהלים רבים לא התנסו בו – השידור החי.
שי עמירן, מנהל מנהל פרסום ומדיה חברתית של מוזיאון מגדל דוד, הזדרז לנסות וחזר עם מסקנות שכדאי מאוד לקרוא:
1.לפני שעושים אירוע שכזה חשוב לקבוע מראש את הזווית הרצויה. בזמן השידור כמעט שלא תוכלו לתקן
2.שידור חי בניגוד לסרטון וידאו זו סיטואציה בה לא ניתן להוריד בעריכה קטעים והיא יכולה להמשיך יותר זמן ממה שחושבים. לכן חשוב לדאוג לטקסט או נקודות שנכתבו מראש, ולהשתמש בו ברגעים מתים במקום לאלתר ולגמגם.
3. בהמשך לכך, אירוע לייב, ללא פרזנטור או דיבור רציף יגרום לאנגייג'מנט נמוך. המטרה היא כמובן להשאיר כמה שיותר צופים לכמה שיותר זמן.
4., צריך לזכור שכל פעם צופים מצטרפים בשלב אחר של השידור ולא יודעים מה היה קודם. לכן אם מדובר באירוע מתמשך צריך לחזור מדי פעם על מהות האירוע: מיקום, מי מופיע ולמה ומה היה קודם.
5. מבחינה טכנית לא משנה איזה טלפון מתקדם יש לך, בשידור חי האיכות נפגעת מאוד, וכאשר מבצעים זום הכל נראה מפוקסל. לכן אם אתם עושים שידור שכזה-עדיף להיות כמה שיותר קרוב לאובייקט.
6.פייסבוק אמנם מאפשרת לכולם שידורים חיים, אך רק למי שמשקיע המון כסף יוכל לשדר כראוי. כך שרק גוף שידור יכול באמת
להרשות לעצמו להשתמש בפתרון הזה ולא להיראות מגוחך.
7.מעט מאוד פתרונות חיצוניים מוצעים כיום שיכולים לתת מענה למשתמש הביתי והחצי מקצועי. אני מקווה שה API של פייסבוק לייב ייתן מענה ליכולת הזו.
8.למרות שכל מי שעשה לייק מקבל התראה, רצוי לקבוע שעה שבה האירוע מתחיל. במקרה כזה האנשים מכינים את עצמם לצפייה וחלקם אף נכנסים לדף הפייסבוק שלכם ושולחים הודעות ומתחילים להגיב במידה והשידור לא מתחיל בזמן.
9.אם רוצים לעשות q&a רצוי שיהיו שני טלפונים-אחד משדר ואחד אשר עוקב אחרי הפיד. בכלל רצוי שיהיה שני טלפונים כי כל שיחה או הודעה קוטעת את השידור ומשהה אותו.
10. לסיכום: כשעושים את זה טוב ומתוכנן האירוע יכול להיות מגרפת מעורבות ולייקים רצינית.