הדוח, שפורסם תחת הכותרת "צעד אחד מעבר ל-2011: אופק חדש לנשים עובדות" (One Step Ahead of 2011: A New Horizon for Working Women), מבוסס על סקר שבו לקחו חלק יותר מ-4,000 אנשי ונשות מקצוע בתחום העסקים, ב-17 ממדינות אירופה, אסיה, צפון ודרום אמריקה. מן הממצאים עולה כי נשים, בכמה משוקי המפתח המתפתחים, סבורות כי הן מצוידות להצלחה טוב יותר ממקבילותיהן ברבים מהשווקים המפותחים.
"כשאנו נושאים עינינו לעבר 2011, גם הגברים וגם הנשים יצטרכו להיות מוכנים לקראת האתגרים וההזדמנויות שטומן עבורם העולם הרב-קוטבי, בו כלכלות של שווקים מתפתחים מתחרות מול השליטה הקולקטיבית של ארה"ב, אירופה ויפן", אומרת ארמל קארמינאטי-ראבאס, מנכ"לית חטיבת הון אנושי באקסנצ'ר. "בנוף שנעשה יותר ויותר תחרותי, לחברות יש את הסמכות לשנות לא רק את המודלים העסקיים שלהן, אלא גם לצייד כל אחד ואחד מהעובדים שלהן במערך רחב ביותר של כישורים ומיומנויות – שרבים מהם לא נדרשו מעובדים בכירים עד היום ".
בסקר שנערך התבקשו המשיבים לבחון "מוכנות וכישורים" בשש קטגוריות שונות – גמישות וזריזות תגובה, אחריות חברתית, מיומנויות גלובליות, טכנולוגיה, הכללה ורבגוניות וקשרים עסקיים – כאשר המונח "מוכנות וכישורים" מייצג את האופן שבו המגיבים תופסים את המיומנות הספציפית ואת מידת חשיבותה להצלחה ב-2011, וכן את רמת המוכנות שלהם עצמם באותה קטגוריית מיומנות. מעניין לציין שגם הנשים וגם הגברים דירגו את הטכנולוגיה בראש רשימת ההערכה של מוכנות המיומנויות שלהם (75% מקרב הנשים ו-73% מקרב הגברים).
בנוסף, יותר משמונה מתוך עשר נשים (83%) אמרו שהן מוכנות ללמוד ולהשתמש בטכנולוגיות חדשות, כדוגמת בלוגים או רשתות חברתיות, כאמצעי להשיג הצלחה עתידית. יותר משלושה-רבעים מהנשים (76%) חזו רמה גבוהה של חשיבות למינוף הטכנולוגיות הללו, ושני-שלישים (66%) מהנשים אמרו שהן צופות כי יחסים המנוהלים באמצעות טכנולוגיה ישתנו משמעותית מעתה ועד 2011.
"סוגיית ניהול כישרונות – משיכתם, פיתוחם ושימורם של האנשים הנכונים למשימות העסקיות העומדות היום על הפרק – הפכה לעניין גלובלי, ומנהיגים עסקיים בכירים הציבו אותה בראש סדרי העדיפויות שלהם", אומר אדריאן לייתה, מנהל בכיר באקסנצ'ר. "חשוב מאד שחברות מובילות יזכרו שעליהן להתמקד בהכשרה ובפיתוח מקצועי כדי לשפר את המיומנויות של עובדיהן. חברות שרמות הביצועים שלהן גבוהות, מבינות שניצול הפוטנציאל של עובדיהם הוא קריטי אם הן מעוניינות להשיג יתרון מתמשך לארגון".
בנוסף, המחקר בחן את הגורמים הקשורים לקידום הקריירה. במחקר זוהו כמה הבדלים בין המשיבים למשיבות. יותר נשים אמרו שקידום הקריירה שלהן תלוי באמביציה ובשאפתנות (59% מהנשים לעומת 54% מהגברים), בהתלהבות מהקריירה שבה בחרו (42% מהנשים לעומת 39% מהגברים) ובתמיכת המשפחה (30% מהנשים לעומת 26% מהגברים). לעומת זאת, יותר גברים ציינו יכולות טכניות (59% מהגברים לעומת 47% מהנשים) וטיפוח יחסים מקצועיים (33% מהגברים לעומת 29% מהנשים).
עם זאת, רק 47% מהגברים אמרו שהם מרגישים מצוידים היטב לקראת העולם התחרותי של 2011, מספר גבוה אך במעט מ-43% הנשים שענו תשובה דומה. בנוסף, יותר ממחצית מהמשיבים, הן הנשים (58%) והן הגברים (61%), דיווחו שנשים וגברים יעילים באותה מידה ביכולת שלהם לבנות רשתות מקצועיות שיסייעו לקדם את הקריירות שלהם. אולם, עדיין ניתן למצוא שרידים לגבולות בין המינים: בכל-זאת יותר מרבע (28%) מכל המשיבים אמרו שגברים הם יעילים יותר מנשים בבניית אותן רשתות מקצועיות, לעומת 13% בלבד מהמשיבים שאמרו כי נשים הן יעילות יותר בבניית רשתות אלו.